beantwoord

AVG community

Toon eerste bericht

125 reacties

Ik heb zojuist vernomen dat de inzageresultaten worden apart toegezonden. De verzoeker krijgt twee e-mails van NS. De eerste mail als antwoord op het verzoek, de tweede bevat een link waarvandaan verzoeker de inzageresultaten kan downloaden.

Hoi Sivan,

Op de tablet was het tabblad niet direct zichtbaar, maar je hebt gelijk dat enige informatie zichtbaar is.

Slaan jullie geen metadata op?
En waar vind ik mijn reacties in privéberichten terug?

Met dit excel bestand kun je mijn activiteiten n.l. niet regenereren. Ik heb op dit moment namelijk toegang tot meer data. 🤔

Of kijk ik verkeerd?

Graag een reactie.
Graag alle data! 😍
Met wie moet ik contact opnemen.

'Heeft u nog vragen?
We helpen u graag verder. Uitgebreide informatie over uw privacy bij NS vindt u op ns.nl/privacy of neem bij vragen contact op met NS Klantenservice via telefoonnummer 030-751 51 55 of via Twitter @NS_online.'

Blijft lastig Sivan. 💋

3,90... 😉😁🙃🤪🤐..... 😭😭😭😭 .....
Sivan komt hier volgend jaar op terug.

Contactgegevens:

@Denice NS ,

Sivan heeft vandaag het één en ander al opgepakt. Kan op dit moment alleen niet bij verschillende topics die in het Excel bestand staan. Sivan is hiervan op de hoogte en ik verwacht dat ik deze gegevens spoedig kan inzien.

Wat betreft de 'data' neem ik nog contact op met fg@ns.nl. Zal de behandelaar van mijn Case mailen.

Groetjes!
Was ff zoeken zeg.....

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:https://community.ns.nl/in-de-trein-11/leuk-zo-n-conducteur-die-48325/index1.html

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:https://community.ns.nl/in-de-trein-11/leuk-zo-n-conducteur-die-48325/index2.html

Huisregels? Vraag me af wat er ongepast aan dit topic is?
Badge +3
Regel jij voor mij in de tussentijd even een backup van Spamtopics. De titel was helaas indertijd aangepast, want die was eerst anders... Was een prima plek om gezellig, ook off-topic, te reageren. Dus als je me even een backupje kan sturen met alle data. Hartelijk dank hiervoor! 😍
Ik reageer even net zo snel als NS soms (8 dagen later slechts!) ;)

Je topic staat nu als https://community.ns.nl/archief-43/spamtopics-44044

Als je daar zelf niet bij kunt en het echt wilt weten allemaal, dan maak ik uiteraard met alle plezier een overzicht (screenshots of in een PDF of Word document proppen). Topic was wel vermakelijk inderdaad, als ik het terug lees!

Ik neem zomaar aan dat je deze bedoelt overigens...

Gaat wel wat tijd in zitten, want 741 reacties dus ik pak binnenkort wel een schaar en plakband... Voor nu muziek, een biertje en een sigaartje want het is weekend!

In hoeverre ik dan in overtreding ben voor wat betreft het delen van voorheen openbare (maar nu gearchiveerde en via Google ook nog wel te vinden hoor) gegevens laat ik even in het midden 🤔

Kan het desnoods ook nog via Sivan of andere moderator aan je door laten sturen, na hun goedkeuring en controle of wat ik je stuur allemaal wel klopt... Of ik print het uit en geef het aan je, en dan weet niemand dat verder 😛

Regel jij voor mij in de tussentijd even een backup van Spamtopics. De titel was helaas indertijd aangepast, want die was eerst anders... Was een prima plek om gezellig, ook off-topic, te reageren. Dus als je me even een backupje kan sturen met alle data. Hartelijk dank hiervoor! 😍Ik reageer even net zo snel als NS soms (8 dagen later slechts!) ;)

Je topic staat nu als https://community.ns.nl/archief-43/spamtopics-44044

Als je daar zelf niet bij kunt en het echt wilt weten allemaal, dan maak ik uiteraard met alle plezier een overzicht (screenshots of in een PDF of Word document proppen). Topic was wel vermakelijk inderdaad, als ik het terug lees!

Ik neem zomaar aan dat je deze bedoelt overigens...

Gaat wel wat tijd in zitten, want 741 reacties dus ik pak binnenkort wel een schaar en plakband... Voor nu muziek, een biertje en een sigaartje want het is weekend!

In hoeverre ik dan in overtreding ben voor wat betreft het delen van voorheen openbare (maar nu gearchiveerde en via Google ook nog wel te vinden hoor) gegevens laat ik even in het midden 🤔

Kan het desnoods ook nog via Sivan of andere moderator aan je door laten sturen, na hun goedkeuring en controle of wat ik je stuur allemaal wel klopt... Of ik print het uit en geef het aan je, en dan weet niemand dat verder :P

https://youtu.be/8TljoPJqWdU
Badge +3
Wahaa, Benny Hill!

"Just walk away, casual like, and we'll be in the clear!"

"Bugger... There's the AVG coppers!" :P

Meer fun, Weird Al Yankovic (je kent hem wel) en dan deze..

Zolang er een rood sluitsein op je paardenkar zit is het prima. Ik ga lachend plat en morgen aan de slag voor je!
Wahaa, Benny Hill!

"Just walk away, casual like, and we'll be in the clear!"

"Bugger... There's the AVG coppers!" :P

Meer fun, Weird Al Yankovic (je kent hem wel) en dan deze..

Zolang er een rood sluitsein op je paardenkar zit is het prima. Ik ga lachend plat en morgen aan de slag voor je!

Pdf is In dit geval prima! 😍
@Sivan NS,

Graag een ander voorstel. Geloof niet dat het opvragen en leveren van data via jou succesvol zal zijn. Te veel onregelmatigheden in je verhaal. Pak het even op! Dus mijn voorstel is om het zonder jou tussenkomst via fg en PvdB te laten lopen. Te veel data is, ondanks mijn verzoek, verdwenen en aangepast. Daarnaast waren en zijn bepaalde insinuaties zonder onderbouwing richting mij kwalijk.

Zou fijn zijn als je mijn voorstel accepteert. 😃

Groetjes!
Goedemorgen Pink Panther.

Ik vind het niet nodig om via dit topic hierover door te gaan, aangezien je me ook regelmatig priveberichten stuurt. Laten we het gewoon via dia weg houden, of richt je op het contact met onze FG.
Goedemorgen Pink Panther.

Ik vind het niet nodig om via dit topic hierover door te gaan, aangezien je me ook regelmatig priveberichten stuurt. Laten we het gewoon via dia weg houden, of richt je op het contact met onze FG.

Hoi Sivan,

Zojuist heb ik een mail gestuurd naar fg. Na drie weken wachten leek me dat niet ongepast. Excuses dat ik me een beetje uitte via dit topic.

Groetjes! 💋
Kleine update...
Vandaag weer een reactie van fg en wat data mogen ontvangen. Niet echt veel en wederom blijkt bepaalde data niet meer toegankelijk. 🤔 Ook jammer dat de NS de Pb's tussen mij en **** heeft verwijderd. 😭

Ga maar eens pitten. 😴
Het forum of de Community is gewoon meegenomen in onze privacyaanpassingen met het in gang treden van de AVG, dus alles wat je kunt terugvinden via onze Privacy pagina geldt in principe ook voor de NS Community. Over de details van wat er precies opgeslagen wordt durf ik zelf echter geen antwoord op te geven, hier ga ik voor je achteraan. Ik verwacht daar in de loop van komende week meer over te kunnen zeggen.
Badge +3
Bezoek voor de grap eens www.treinreiziger.nl

Dan krijg je een pop-up waar je je privacy-instellingen door (eventuele) derde partijen kunt inzien en aanpassen.. Bij "Informatieopslag en Toegang" alleen al heb je er al 184!, dus dat gaat je een boel tijd kosten om allemaal uit te zetten (er is geen optie "allemaal uit graag!") Als je in alle categorieën uiteindelijk alles uit wilt hebben ben je ca. 250 klikken verder ongeveer.

Wel netjes dat ze dat zo nauwkeurig weergeven en (relatief simpel) laten aanpassen door jou als bezoeker. Maar waarschijnlijk krijg je als je cookie(s) van treinreiziger zelf verwijdert (of via een ander apparaat of browser de site bezoekt) een volgende keer opnieuw de standaardinstellingen voor je kiezen en mag je weer aan de slag...

En ik heb daar niet eens een account (behalve een abonnement op de nieuwsbrief en browser-alerts voor acties, gekoppeld aan mijn Google/Chrome account).

Als ik wil dat NS mijn gegevens niet deelt met ca. 250 andere partijen laat het mij maar weten, dan zet ik die met liefde allemaal stuk voor stuk uit op al mijn apparaten.
Wat zou je precies willen weten over onze AVG? Dan kan ik je hopelijk wat gerichter voorzien van informatie.
Dank, ik zal het voor je navragen.
Is dit nou een datalek? Uit de machine leesbare tekst onder de vinger kan je immers bijna alle persoonsgegevens halen die op de identiteitskaart staan.

Met welke tool kun jij daar iets leesbaars uit halen? Mocht je dit zijn gelukt, kun je mij dit in een privébericht toesturen? Dan pak ik het op.
Dit is een brak screenshot uit een filmpje. Wanneer je de video zou downloaden en frame voor frame even afgaat vind je vast wel een frame waarin het leesbaar genoeg is om met wat fatsoenlijke software te decoderen.

Helaas gaat het om een story, dus de video is alweer verdwenen. Heb hem niet gedownload.

Ik denk dat het aan te merken valt als datalek. De mogelijkheid dat het misbruikt is, is daarvoor al voldoende.

Los daarvan gaat het sowieso tegen de eigen bedrijfsrichtlijnen in om foto’s van identiteitskaarten te maken natuurlijk.
Ik doe niet aan afstel hoor!

Ik heb de vraag aan onze leverancier gesteld, maar zij verwijzen mij deels door naar onze juristen. Dus ik ben er nog mee bezig, maar je moet nog even geduld hebben.
Ik doe niet aan afstel hoor!

Ik heb de vraag aan onze leverancier gesteld, maar zij verwijzen mij deels door naar onze juristen. Dus ik ben er nog mee bezig, maar je moet nog even geduld hebben.

Oké.
Maak je een beetje haast. Probeer al enige tijd simpele vragen beantwoord te krijgen. Van het kastje naar de muur. Kan er wat dat betreft, in ruimere zin, een boek over schrijven. Zie trouwens een aanpassing van de afschrijving van mijn abonnementskosten. Geen probleem hoor. Maar dan wel graag ook enige service als ik simpele vragen stel. 😉
Ik kan een hoop haast maken, maar het ligt bij andere collega's 😉. Men is ermee bezig.
Goedemorgen!

Ik heb dit onderwerp even met mijn collega's besproken. Op https://www.ns.nl/privacy staat alle informatie met betrekking tot ons beleid richting privacy. Voor de community geldt precies hetzelfde. Wel gaan we naar aanleiding van jouw topic kijken of we een apart deel over de community kunnen toevoegen aan deze pagina. Hiervoor moet ik een en ander afstemmen tussen NS en Insided. Omdat de AVG heel breed is binnen NS, staat dit niet bovenaan de lijst van prioriteiten. Ik kom erop terug.

Reageer