Bedankt NS!

• 19 mei 2021
  • 3 reacties
  • 94 Bekeken

Reputatie 1

Al meer dan een jaar niet meer met de trein gereisd… vandaag weer na lange tijd in de trein omdat het moest ivm mijn werk en de auto even bij de garage was. Wat een ervaring!  Met een in Groningen gekocht kopje koffie (mondkapje af om een slokje te nemen) nam ik plaats in de IC van 8.18u. Ik zat even wat te lezen en keek op: het bordje Assen verdween uit het zicht, einde perron. PANIEK!! Ik moest in Assen zijn voor mijn werk en er zaten daar mensen op me te wachten. 
Wat nu? Collega gebeld, mijn vrouw geappt, koortsachtig nadenken. De conducteur, waar is de conducteur?? Ze kwam juist op dat moment met een vriendelijk gezicht om mijn vervoersbewijs vragen… Ik gaf het haar en legde haar vervolgens uit wat mijn probleem was. De paniek moet uit mijn ogen gespat zijn. Ze gaf mijn OV-kaart terug en zei: “ik ga even overleggen of we een extra stop kunnen maken. Ik ben er zo weer”
En dat was ze. Met een lach: “ het is geregeld, hoor! We maken een extra stop in Hoogeveen en dan heb je twee minuten om over te stappen in de sprinter terug richting Groningen.” Met een sprint en klotsende oksels haalde ik die trein, pfff…. Dank aan HC en machinist van de intercity uit Groningen, rit 528! Voor mij kan NS niet meer stuk. Mijn zitting kon op tijd beginnen, toch nog.
En voor wie in die IC zat: sorry voor de extra stop en ik hoop dat de tijd weer ingehaald werd op het traject naar Zwolle.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Op https://treinposities.nl/ritinfo/20210519/528 is de rit te zien. De trein was 1 minuut 20 seconden later dan gepland in Zwolle, maar was al 1 minuut te laat uit Assen vertrokken. De extra stop in Hoogeveen had dus niet echt veel gevolg. En in Zwolle staat de trein volgens planning normaal 5 minuten stil, nu dus wat korter en vertrok weer op tijd.

Fijn voor u dat dit geregeld kon worden.

Reputatie 7
Badge +3

Mooi dat het zo geregeld kon worden. De intercity Assen - Zwolle is ook nog 's het langste ononderbroken stuk treinen in Nederland, het had anders wel even geduurd voor u weer in Assen was geweest.

Reputatie 7
Badge +3

De machinist zal omdat het zo'n lang stuk is ook wel de gelegenheid gehad om lekker door te rijden en de tijd van de stop goed te maken. Als ik het snelheidsverloop van deze rit vergelijk met andere ritten dan is er langer met een snelheid van 140 km/u gereden. De rit zal misschien wat minder energiezuinig geweest.

Reageer