beantwoord

Censuur?

• 31 augustus 2018
  • 56 reacties
  • 1252 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Zojuist probeerde ik te reageren in het topic https://community.ns.nl/internationaal-reizen-37/prijsverschil-bij-boeken-reis-bij-verschillende-vervoerders-50817/index2.html#post344454

Ik kreeg de volgende melding:

Is dit een tijdelijk probleem of ben ik op een zwarte lijst beland? Wanneer het tweede het geval is dan betekent het voor mij dat ik mij bij deze afmeld voor dit forum.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 31 augustus 2018, 13:10

Dit is inderdaad een geval SPAM-filter. We zien zo nu en dan dat dit inderdaad gebeurt bij reacties of topics van actieve gebruikers. Uiteraard zullen wij de SPAM filter regelmatig controleren en dingen die onterecht als SPAM gemarkeerd zijn daaruit verwijderen. Wat er precies de oorzaak van is waarom jou reactie is gemarkeerd als SPAM durf ik niet te zeggen. Mogelijk dat je vandaag veel reacties heb geplaatst in een korte tijd. Ik zal dit in ieder geval nog eens onder de aandacht brengen.
Bekijk origineel

56 reacties

Beide.
Ten eerste is het tijdelijk en zal een moderator aangeven dat het door het spamfilter komt. Was bij Michiel en mij ook het geval.
Ten tweede krijg je dit soort meldingen alleen te zien als je op een 'zwarte lijst' staat. Terecht of onterecht.
Reputatie 6
Dat is heel vreemd. Ik ken geen spamfilters die uit zichzelf posters met een lange gebruiksgeschiedenis blokkeren. Dan ben ik heel benieuwd hoe dat komt.
Het lijkt mij ook sterk, maar als dat zo is, moet daar met prioriteit naar gekeken worden gelijk.
Dit is inderdaad een geval SPAM-filter. We zien zo nu en dan dat dit inderdaad gebeurt bij reacties of topics van actieve gebruikers. Uiteraard zullen wij de SPAM filter regelmatig controleren en dingen die onterecht als SPAM gemarkeerd zijn daaruit verwijderen. Wat er precies de oorzaak van is waarom jou reactie is gemarkeerd als SPAM durf ik niet te zeggen. Mogelijk dat je vandaag veel reacties heb geplaatst in een korte tijd. Ik zal dit in ieder geval nog eens onder de aandacht brengen.
Als je kijkt bij reacties is dat niet het geval.

Een Spamfilter dat dit doet, moet gelijk nagekeken worden door jullie of Insided of wie daar ook over gaat.

Niet nog eens onder de aandacht brengen want zo ga je niet om met actieve gebruikers die jullie nog veel geld uitsparen ook.

Het zal ook anders overkomen als de oorzaak bekend wordt gemaakt, probleem speelt al aantal weken.
Reputatie 7
Badge +3
@Stijn NS
Het lijkt me verstandig dat je eerst controleert voordat je iets beweert. "Mogelijk heb je vandaag veel reacties geplaatst in een korte tijd." Dat is controleerbaar niet waar, zoals @MvanGelder terecht opmerkt.

Ik verwacht een deugdelijke analyse en geen vage veronderstellingen die niet op feiten berusten. En vervolgens natuurlijk uitgebreide excuses voor het ongemak. In ieder geval is mijn bericht inmiddels "goedgekeurd".

Het gaat om dit bericht: https://community.ns.nl/internationaal-reizen-37/prijsverschil-bij-boeken-reis-bij-verschillende-vervoerders-50817?postid=344472
Ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken waarom dat bericht in welk filter dan ook terecht is gekomen.
Ha iMark. Ik heb Insided even gemaild, om te zien of dit inderdaad het spamfilter is dat nog moet leren, of dat er iets anders speelt.

Indien het om het eerste gaat, zullen we kijken of we vaker op een dag naar het filter kunnen kijken, zodat je hoogstens een paar uur moet wachten (tot het filter zich normaal gedraagt).

Excuses in ieder geval. Ik snap dat dit vervelend is.
Reputatie 7
Badge +3
Ik neem aan dat je terugmeldt wat de problemen met het spamfilter zijn wanneer je antwoord hebt gekregen van Insided. En als er andere problemen zijn dan horen we dat natuurlijk ook graag.
Uiteraard.
Oorverdovende stilte 😀
Bericht bewerkt.

Goedemorgen. Excuses voor de late reactie. NS Flex vraagt momenteel veel focus.

Insided geeft aan dat het filter ten tijde van jouw bericht aan stond (het heeft even uit gestaan), en dat er dus wel iets moet zijn geweest dat het filter heeft getriggerd. Zij kunnen niet achterhalen welk woord of welke zin die trigger was. Alle berichten op de Community gaan door het spam filter en alle berichten worden gelijk geanalyseerd, met uitzondering die van moderators en die van Super Users.

Met het nieuwe filter zien we dat minder dan 1 procent van de legitieme berichten als spam worden gemarkeerd (dus ten onrechte zijn gemarkeerd). Dat is gelukkig erg weinig. Blijf ons er vooral op wijzen als iets niet klopt!
Reputatie 7
Badge +3
Bedankt voor de terugmelding. Ik zal het beschouwen als een eenmalige hik in het spamfilter. Wat mij betreft is de kous daarmee af.
Ik krijg dezelfde melding als iMark, Michiel en Nooduitgang

Wel erg vreemd, het was ook gewoon een normale reactie op dit topic https://community.ns.nl/op-het-station-17/rookzuil-voor-ingang-station-delft-45039/index5.html
Vreemd inderdaad. Ik heb je reacties nu weer terug laten zetten, MvanGelder. Sorry voor het ongemak!
Dank je !
Het heeft helaas allemaal niet geholpen, kreeg de melding weer bij elke nieuwe post.
Ik krijg dezelfde melding als iMark, Michiel en Nooduitgang

Ging het om "Dat is wel erg optimistisch, zal wel najaar 2019 worden dan"? Want die zin zou niet als spam moeten worden gezien.
Ja.
Ja. Ik krijg de melding nu nog steeds
Reputatie 7
Badge +3
Het is blijkbaar een heel intelligent SPAM-filter met ingebouwde sarcasme-detector.
Heel vervelend ja.

Het lijkt mij een kwestie van een gebruikersnaam niet meer te herkennen als spam.
Hopelijk is het nu opgelost.
Ik krijg dezelfde melding als iMark hierboven en anderen hebben gehad.
Deze melding krijg ik

Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak is van het probleem.

Reageer