Datum en tijd van een bijdrage op het forum

• 12 May 2018
  • 2 reacties
  • 161 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
201805 12 21:55 bijdragetijd reactietijd topicstarttijd

De datum van een bijdrage op het forum kan gevonden worden op de betreffende topicpagina, als tooltip bij de relatieve tijd. Als de bijdrage korter dan een etmaal geleden is gedaan kan ook de tijd worden vastgesteld, hoe korter geleden hoe nauwkeuriger, namelijk aan de hand van de relatieve tijd en de tijd van het laden of verversen van de pagina. Na een uur wordt deze informatie al veel onnauwkeuriger. De informatie blijft voor het forum beschikbaar door deze handmatig in de bijdrage te plaatsen.

Verder, ook al zou de datum voldoende zijn dan is plaatsing in het begin van de bijdrage heel nuttig, want lijsten reacties en lijsten topics tonen die niet; anders moet steeds speciaal de topicpagina geladen worden, en in het geval van een reactie die gevonden worden in het topic, om de datum te zien.

De datum is belangrijk omdat NS soms met ingang van een bepaalde datum een verandering doorvoert, zie bijvoorbeeld https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/belangrijk-ov-chipkaartwijziging-24563. Informatie en discussie op basis van de situatie vóór de verandering is erna verouderd.

Oud topic hierover: https://forum.ns.nl/off-topic-32/afgerond-vermelding-van-datum-en-tijd-op-het-forum-15142.

2 reacties

Badge +3
Men (ik in ieder geval) gaat toch niet bij elke reactie de tijd handmatig toevoegen?

Okee dan, 20180512-2110 (CEST en +1, want zomertijd) voor deze.
UTC/GMT is ook nog een optie... zo staat het in de database mag ik hopen.

Wil graag gewoon (behalve de datum, bij mouse-over getoond als je daar kijkt) óók het tijdstip zien graag!

Dat tijdstip is al bekend in de database, voor alle reacties. Daar is geen enkele moeilijke aanpassing voor nodig in de software dus, om de tijd gewoon ook te tonen i.p.v. alleen de datum of X minuten geleden.

Had het al eerder gevraagd of dat weer zou kunnen. Als ik iemand min of meer ken weet ik dan meteen of een reactie op een bepaald tijdstip belangrijker of reprensatatiever is dan iets wat laat op de avond of midden in de nacht hier neergezet wordt.

Zelfde op Twitter, daar gaan de ^dakjes van @NS_Online ook soms behoorlijk 'los' in de nacht, terwijl dat overdag nogal 'not done' is natuurlijk....
Doe maar gewoon ISO8601 o.i.d. en in zulutijd opslaan in plaats van allerlei gekke eigen creaties. In de presentatie omzetten naar lokale tijdzone + format. CEST is al zomertijd.

Reageer