Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12915 Bekeken

In augustus heeft het Serviceforum een mooie mijlpaal bereikt: 30.000 forumleden! Dat is heel gaaf, en het vormt voor mij ook een aanleiding om te vragen naar jullie mening. Wat vinden jullie nu eigenlijk van het forum?

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeën kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!

Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.

Ik hoor jullie graag!

536 reacties

Omdat er nog geen antwoord is, wil ik bovenstaande post graag nogmaals onder de aandacht brengen.
Ik heb je suggestie gelijk even doorgezet. Excuses dat hier eerder niet op gereageerd is. Bedoel je met 'deze site' ns.nl?
Nee, ik bedoel echt dit forum.
Zodat wanneer ik (bijvoorbeeld) "s5000" (of een andere teken voor het nummer) typ, er een mouse-over komt met "Sprinter Den Haag Centraal - Rotterdam Centraal - Dordrecht".
Zo weten andere lezers ook meteen wat ik bedoel. :D

(Om de een of andere reden stond in het subforum ook de post van Bezemsteel van 23 dagen geleden ook als laatste post vermeld, dus ik kan begrijpen dat dit bericht niet eredere gelezen is. Daarom ook een reminder.)
Ik heb het nagevraagd en dit is (nog) niet mogelijk. Het is door de beheerder van het forumplatform wel meegenomen voor toekomstige ontwikkelingen.
Ik heb het nagevraagd en dit is (nog) niet mogelijk. Het is door de beheerder van het forumplatform wel meegenomen voor toekomstige ontwikkelingen.

Ik heb een probleempje bij het laden van pb'tjes op te tablet. 😞
Laden ze helemaal niet?
Een enkele berichtenstroom hapert. Heb er eerder last van gehad. Ze laden wel, alleen het duurt nogal lang. Ook reageren is dan lastig. 😞
Op de PC (bijvoorbeeld) hetzelfde issue?
Yep. 😞
Ik ga dit issue doorzetten. Ik durf even niet te zeggen hoe dit kan.
Lange PM-gesprekken hebben erg lang nodig idd 🙂
Dat klopt sowieso. En oude berichten zijn niet te verwijderen. Ik zal dit nog eens aankaarten.
Correct, en vooral op mobiele apparatuur is dat erg storend.
Het begint nu serieus vervelend te worden dat een bijlage verdwenen is na het aanpassen van een bericht. Verwijderd niet. https://forum.ns.nl/internationaal-reizen-37/vertraakstaat-rtd-eurocity-ipv-eurostar-30821/index1.html#post195241
Reputatie 3
Geheel anders, maar ook nog een verbeterpuntje voor het forum. Wat ik zelf als frequent bezoeker erg onhandig vind, is het volgende. Als ik bij recent actieve topic kijk, en dan bijvoorbeeld deze aanklik, kom ik altijd op pagina 1 terecht. Je moet dus standaard naar onder scrollen, en dan op pagina 6 klikken, en dan weer naar onder scrollen. Kan het misschien mogelijk worden gemaakt, om standaard bij het nieuwste bericht te starten? Dan klik ik dus dit topic aan, en dan kom ik gelijk bij mijn bericht op pagina 6 terecht. Momenteel kom je alleen bij je eigen reacties gelijk op de goede plek terecht.
@Henk Ik ga dit even bespreken
@Jan-Mark Terechte opmerking. Ik ondervind deze hinder zelf ook. Kom erop terug!
Dat klopt sowieso. En oude berichten zijn niet te verwijderen. Ik zal dit nog eens aankaarten.

Misschien een optie tot archieveren. Zou handig zijn. 🙂
Als ik klik op recente topics is het aantal Reacties groter dan het tellertje aantal Bekeken.

Reacties 5 Bekeken 0
Reacties 4 Bekeken 0
Reacties 8 Bekeken 0
Reacties 1 Bekeken 0

etc.
Dat kan natuurlijk nooit kloppen
Misschien een rare, maar ik mis een optie om topics als 'gelezen' te bestempelen. Als je even (om wat voor reden dan ook) niet online bent geweest staat er veel als 'nieuw' geclassificeerd. Een aantal van die topics betreffen dan al reeds opgeloste zaken. Om van de status 'nieuw' af te komen moet je ze dan allemaal afzonderlijk gaan openen. Dat lijkt me ook niet altijd te bedoeling. Niet iedereen kan en wilt alles overal bijhouden (uitgezonderd moderators natuurlijk 🆒).
Gewoon een knop "markeer alles als gelezen" inderdaad 🙂
Nu nog een keer wat aanpassingen doorvoeren of is dat niet de bedoeling van dit topic :?
Ik heb een opmerking niet zozeer over het forum zelf, maar op de manier hoe er soms op meldingen van reizigers wordt gereageerd. Als er een een probleem ervaren wordt door een reiziger, ook al is het misschien geen echt probleem, verwijs dan niet door naar Facebook of Twitter voor een snellere reactie, zoals in het topic over het volume van de omroep in de Flirt. Iemand heeft zijn opmerking geplaatst op dit forum, dus dan lijkt het me logisch dat de melding of terugkoppeling ook via dit forum gebeurt. Er is niks zo frustrerender dan naar een ander kanaal verwezen worden als je net een manier hebt gevonden om NS te berichten.
De kwaliteit van antwoorden schommelt heel erg, recent zijn er meerdere topics geweest waarbij ik me erg verbaasde over het 'antwoord', welke de plank soms duidelijk misslaat. Dat is ook waarom ik niet altijd actief ben.
Verwijzingen naar social media zijn eigenlijk niet toegestaan "Commerciële links .."

Reageer