Denk mee over het NS Serviceforum! | NS Community
Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 536 reacties
  • 12915 Bekeken

In augustus heeft het Serviceforum een mooie mijlpaal bereikt: 30.000 forumleden! Dat is heel gaaf, en het vormt voor mij ook een aanleiding om te vragen naar jullie mening. Wat vinden jullie nu eigenlijk van het forum?

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeën kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!

Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.

Ik hoor jullie graag!

536 reacties


Wat is flauw Trein-D?Dat je een mod gaat vertellen hoe die zijn werk moet doen. 😑

Moet eerlijk toegeven dat ik dat weleens heb gedaan toen er een nieuwe moderator aan het werk ging. In dit geval vertel ik niet hoe een moderator zijn werk moet doen. TS had in dit geval beter gewoon even kunnen bellen met de NS.

Tring, tring, tring, ☎️
NS: Hallo, kan ik u ergens mee helpen?
TS: Kunt u mij vertellen waar de gevonden voorwerpen worden geveild?
NS: Die worden niet geveild en gaan naar een opkoper.
TS: Oke, bedankt. Dan hang ik nu op.
NS: Wat jammer, je bent er net 🙂 Mag ik je vragen naar de reden ..........?
TS: ..... tuut, tuut, tuut..
Haha wel een punt ja. Een nieuw account kan zonder meer verwijderd worden.

Wat is flauw Trein-D?Dat je een mod gaat vertellen hoe die zijn werk moet doen. 😑

Naast info aan de reiziger wordt dit forum verder voor een klantenservice forum veel te veel gevuld met van dit soort onderling gebabbel.
Gezelligheid is natuurlijk prima, maar dit soort berichten en "geruzie" onderling heeft echt niets met het doel van het Klantenservice forum van NS te maken.
Ook hierin mag de moderatie veel strenger optreden wat mij betreft.
Dan komt het forum gelijk wat professioneel over bij de nietsvermoedende NS klant met een vraag of probleem.
Daarnaast is er onder de Wbp en straks de GDPR een prima basis voor het verwijderingsverzoek van een account. Berichten hoeven niet weg maar zullen geanonimiseerd moeten worden. Enkel een flag 'deleted' omzetten is niet voldoende, zoals nu wel de situatie lijkt.
Echt waar ? https://m.youtube.com/watch?v=-840keiiFDE


Dat diner voor 4, zal het ooit lukken. 🙂
Bericht verwijderd door moderator: overtreding huisregels.
Reputatie 7
Badge +3
Bericht verwijderd aangezien de inhoud verwijst naar verwijderde reactie.
Reputatie 7
Badge
Bericht verwijderd door moderator: overtreding huisregels.
Badge +3
Bericht verwijderd door moderator omdat geciteerde bericht is verwijderd.
Reputatie 7
Badge +3
Hier staat er niet alleen een voornaam, bij de naam staat NS (gewone leden mogen geen NS in de naam), er staat bij dat iemand moderator is en in hun avatar is een NS logo.
Lijkt mij toch duidelijk.
Hier staat er niet alleen een voornaam, bij de naam staat NS (gewone leden mogen geen NS in de naam), er staat bij dat iemand moderator is en in hun avatar is een NS logo.
Lijkt mij toch duidelijk.

Dat regelmatige forumgebruikers dit zien is logisch, een nieuw lid/klant ziet dit verschil tussen echte NS Klantenservice medewerkers en andere leden echt niet zien.
Die realiseren zich niet dat half Nederland hier antwoorden kan geven zonder bij te werken.

Als ik mail met de klantenservice van AH, Tele2
of van mijn part de ENECO dan denk ik er ook geen moment aan dat een jongen van 14 op een schoolplein mij van een antwoord voorziet.
Reputatie 7
Badge +3

Dat regelmatige forumgebruikers dit zien is logisch, een nieuw lid/klant ziet dit verschil tussen echte NS Klantenservice medewerkers en andere leden echt niet zien.
Die realiseren zich niet dat half Nederland hier antwoorden kan geven zonder bij te werken.

Tja, als men als nieuw lid niet even de moeite neemt om op beginpagin het sticky topic waarin de moderators zich voorstellen te lezen.
https://forum.ns.nl/welkom-15/even-voorstellen-de-moderators-van-het-ns-serviceforum-31496
En er staat toch niet voor niets op de contactpagina bij NS Community "Antwoord van 40.000 reizigers"?

Maar het is blijkbaar heel normaal dat mensen niet meer (goed) lezen of opletten.
Zelf denken of opzoeken doen we niet meer, het moet door anderen worden voorgekauwd. Veel vragen hier zijn eigenlijk overbodig, zijn simpel zelf op te zoeken op de NS site of reisplanner.

Ja van de 40.000 zijn er 38.000 die niet weten hoe google of een website werkt 😀

Maar het staat onder de Klantenservice, dan mag je verwachten dat je antwoord krijgt van de Klantenservice.
Ja van de 40.000 zijn er 38.000 die niet weten hoe google of een website werkt 😀
Maar het staat onder de Klantenservice, dan mag je verwachten dat je antwoord krijgt van de Klantenservice.

Inderdaad, daar zit de kern van de zaak. Dat verwacht een serieuze klant.
Daarom is de opzet van dit forum niet goed ook al denkt de eigenaar schijnbaar van wel.
Bericht verwijderd door moderator: overtreding huisregels.
Bericht bewerkt.

Goedemorgen allemaal. Ik vind de sfeer wat grimmig worden op dit moment, en dat is zonde. Laten we respectvol en gezellig naar elkaar blijven. Als iemand geen antwoord wil geven op een persoonlijke, hoeft dat simpelweg niet.

Loop je ergens tegenaan met een topic of een ander lid? Laat mij dit weten en ga niet onnodig in openbare topics (zeker niet die van iemand anders dan jij zelf!) lopen ruziën.
Op alle community's waar ik tot nu toe wel eens wat gelezen heb, werkt het eigenlijk hetzelfde als hier. Er zijn een aantal leden met erg veel verstand die een groot deel van de vragen kan afvangen. Als ik naar een antwoord op zoek ga bij een klantenservice pagina en ik zie een forum staan, weet ik dat daar ook andere gebruikers opzitten en niet alleen personeelsleden. Dat is zelf een keuze die je maakt bij het kiezen van dat kanaal. Op een forum staat vaak veel informatie en alles blijft gedocumenteerd. De kans dat iemand dezelfde vraag als eens gesteld heeft is erg groot. Dusdanig groot - dat dit het enige forum is waar ik een account heb, omdat ik op andere community's altijd alles zo heb kunnen vinden. Dát lijkt mij uiteindelijk het doel.

Het is dan niet de bedoeling dat we elk topic gaan kapen voor onze persoonlijke strijd of mening. Die mag je uiteraard geven, maar ik ben nog steeds groot voorstander van een scheiding (doe dat in een ander topic). Met andere woorden - Reiziger stelt vraag, iemand geeft antwoord (of meerdere mensen) en de rest vervuilt het topic niet meer met onnodige discussies.

Maar als forumleden hebben wij de moderators te respecteren. Als de moderators het goed vinden dat er een grapje of dolletje wordt gemaakt, dan is het ook niet aan andere leden om aan te geven wat wel of niet goed is op het forum. Daar heb je geen enkele zeggenschap in, dat is namelijk voor de forum moderators. Ga elkaar daar dan ook niet op aanvallen - als ingrijpen nodig is kun je ervan uit gaan dat dat gedaan wordt door de kundige mensen van de klantenservice 😉
Reputatie 7
Badge +3
In een community van een ander groot bedrijf waar ik ook wel eens actief ben wordt alles in het werk gesteld om klanten tevreden te stellen. Actieve forumleden worden bij van alles en nog wat betrokken. Maar dat bedrijf heeft dan ook een grote concurrent in Nederland en kan zich geen monopolistengedrag veroorloven. 🤔
In de mail van vandaag over de wijzigingen in de voorwaarden ontbreekt een referentie naar dit forum als klantenservicekanaal. Mijn standpunt zal vast bekend zijn, maar ik ben toch even nieuwsgierig of dat met opzet is, of per ongeluk?

Scherp, Henk_NL! Wat de gedachte daarachter is of dat dit een fout is durf ik zo snel niet te zeggen, maar ik ga er in ieder geval achteraan! Mocht ik iets te horen krijgen laat ik dat weten!
In de mail van vandaag over de wijzigingen in de voorwaarden ontbreekt een referentie naar dit forum als klantenservicekanaal. Mijn standpunt zal vast bekend zijn, maar ik ben toch even nieuwsgierig of dat met opzet is, of per ongeluk?

Ik heb dit even nagevraagd, Henk. Men heeft ervoor gekozen alle informatie op ns.nl/privacy te zetten, en daar primair naar te verwijzen. Hier is dus gekozen de website en niet de community centraal te zetten. Mochten er dan toch nog vragen zijn, kan dat uiteraard via ieder kanaal, maar er is nu gekozen voor Twitter en telefoon, de twee snelste kanalen. Ik ben zelf niet betrokken geweest bij dit besluit.
Apart, topic is gesloten voor reacties, maar er staat er toch 1

https://forum.ns.nl/de-ns-community-61/de-huisregels-van-de-ns-community-48118/index1.html#post326789
Ik zag hem inderdaad ook MvanGelder, ga er even achteraan!
https://forum.ns.nl/welkom-15/even-voorstellen-de-moderators-van-het-ns-serviceforum-31496/index1.html#post326898

Zou het beheer dit topic willen sluiten, het lijkt me dat je dat als moderator overrided, of duidelijk aan willen geven dat reacties ongevraagd en zonder mededeling verwijderd worden? Dat soort acties vallen erg slecht bij je leden 🙂 Vooral als het on-topic 'Leuk dat je er bent, welkom!'-berichtjes zijn.
Hi Henk_NL,

Excuses voor het verwijderen zonder toelichting, ik had het verwijderen van de berichten vooraf moeten aangeven. We willen dit topic echt alleen gebruiken om ons voor te stellen. Een leuk praatje maken of iemand welkom heten op het forum is prima, maar op een andere plek!

Reageer