Sticky

Denk mee over het NS Serviceforum!

  • 23 September 2016
  • 520 reacties
  • 12276 Bekeken

In augustus heeft het Serviceforum een mooie mijlpaal bereikt: 30.000 forumleden! Dat is heel gaaf, en het vormt voor mij ook een aanleiding om te vragen naar jullie mening. Wat vinden jullie nu eigenlijk van het forum?

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie goed vinden gaan, en wat volgens jullie nog beter kan. Omdat het topic Feedback over het forum inmiddels al een tijdje bestaat, begin ik hiermee een nieuw topic en daarmee een plek waar jullie je ideeën kunnen plaatsen. Ik zal op iedere suggestie reageren en kijken wat haalbaar en/of wenselijk is. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat dit Serviceforum een nog mooiere plek wordt!

Dit topic is overigens echt bedoeld voor ideeën met betrekking tot het forum zelf. Denk daarbij aan de indeling van categorieën, het versturen van privéberichten en het uiterlijk van het forum. Wil je iets kwijt over de organisatie (dienstverlening, producten), dan kun je terecht in een van de andere topics.

Ik hoor jullie graag!

520 reacties

Stukje bij beetje komt 't terug.
Ik merk het ook. Yay!
Badge +3
Dat was een flinke inderdaad.. Kwartier over een reactie gedaan en vervolgens niet kunnen bewerken.
Badge +3
Recent actief, ik druk gewoon rechts bovenin op 'Favorieten' en zie dan wat ik wil zien.
Ik snap 'm, ook maar weer eens aan zetten dat topics waar ik op reageer automatisch favoriet/subscribed worden.
Bij gebrek aan RSS vind ik dat de enige manier om overzicht te houden, want die mailtjes hoeven wat mij betreft niet meer. Heb ik wel heel lang gebruikt, juist omdat je anders helemaal de weg kwijtraakt.
Reputatie 7
In het forum over de Dienstregeling staan er allemaal sticky-topics over de dienstregeling in 2018. Dit erwijl de dienstregeling van 2019 al volgende week ingaat .
Reputatie 7
hhEn de sticky's zijn er snel vanaf gehaald. 😉 Aangezien de topics over de RNET-dienst tussen Alphen en Gouda ook al oud zijn, zou ik ze er ook ontsticky'en . En een nieuw topic maken met daarin de grootste wijzigingen voor dienstregeling 2019 en die wel sticky maken. 😉
Thanks voor het meedenken, VIRM! Omdat er vorig jaar veel veranderde hebben we dit toen zo uitgebreid aangepakt. Ik zal de rest van je feedback bespreken met het team!
Meer dan 8 uren is er al niemand van de moderatie aanwezig geweest. Bijvoorbeeld om flink privecy gevoelige info van een reiziger te verwijden van de Community.
(In topic over taxirit vanuit Roosendaal)
Je moet er toch als bedrijf niet aan denken dat er ongein (vul zelf in.....) op de Community wordt geplaatst en dat dit zeer geruime tijd blijft staan.

Kan de moderatie aangeven waarom de Community niet 24/7 in de gaten wordt gehouden ?
Reputatie 7
Dat kan ik je ook wel aangeven €€€€
Meer dan 8 uren is er al niemand van de moderatie aanwezig geweest. Bijvoorbeeld om flink privecy gevoelige info van een reiziger te verwijden van de Community. (In topic over taxirit vanuit Roosendaal). Je moet er toch als bedrijf niet aan denken dat er ongein (vul zelf in.....) op de Community wordt geplaatst en dat dit zeer geruime tijd blijft staan. Kan de moderatie aangeven waarom de Community niet 24/7 in de gaten wordt gehouden ?
Goedemorgen Stoomman. Bedankt voor je bericht.

De Community is oorspronkelijk een klant-helpt-klant kanaal. En waar ik heel trots op ben, is dat maar liefst 85 procent van alle reacties wordt gegeven door jullie, en ruim de helft van alle goede antwoorden ook door andere reizigers. De moderators zijn er om de huisregels na te leven, te zorgen dat de juiste antwoorden worden gegeven en om de complexe vragen of problemen te beantwoorden of op te lossen. Om die redenen is het ook niet nodig dat zij 24 uur per dag op de Community aanwezig zijn.

Ik heb een tijd geleden een tekst toegevoegd aan het venster waar je een nieuw bericht kunt plaatsen, om te voorkomen dat mensen persoonlijke gegevens vermelden. Dit gaat bijna altijd goed. Mocht het toch gebeuren, dan merk ik dat er bijna altijd wel iemand is die het bericht rapporteert, of de klant erop wijst dat het niet wenselijk is deze gegevens te delen.
Badge +3

*blaast stof weg*

Als NS graag ziet dat de vaste leden van dit forum onwetende reizigers helpen, dan lijkt het me niet onaardig als wijzigingen - die kennelijk wel met de betaalde klantenservice worden gedeeld - even worden aangekondigd op dit forum. Concreet voorbeeld: dit bericht.

Misschien handig om al die feedback-topics eens samen te voegen, was zelf gisteren nog in een oudere aan het reageren: https://community.ns.nl/off-topic-32/feedback-over-het-serviceforum-331

Reputatie 7
Badge +3

Beetje typisch inderdaad dat je op zo'n manier achter bepaalde wijzigingen moet komen. Was toch ook zo met de wijziging dat bij upgraden naar een ander abonnement weer een nieuw abonnementsjaar in ging ipv dat het door telde vanaf je oorspronkelijke begindatum. Wel goed gespot Tochjo.

Badge +3

Dit topic verschijnt niet in de lijst met recent actieve topics, waardoor ik reacties steeds pas laat zie. Waarom is dat? Kan dat worden opgelost?

Scherp opgemerkt, Tochjo! Vraag ik me af of dit komt omdat dit een sticky topic is :thinking:  (dan alsnog zou ‘ie natuurlijk gewoon in de recent actieve topics moeten verschijnen)

 

Edit: Ik zie dat ‘ie er nu, na mijn reactie, er wel staat. Vreemd!

Badge +3

Edit: Ik zie dat ‘ie er nu, na mijn reactie, er wel staat. Vreemd!

Bij mij niet… (het Dienstregeling 2022 topic).

Zo, ik ben blijkbaar niet wakker (meer)… Ik had in mijn hoofd dat het om dit topic ging, het gaat om het Dienstregeling 2022 topic. Die zie ik ook inderdaad niet staan:thinking:

Dit topic is al jaren stuk, en inSided krijgt zoiets triviaals niet gefixt blijkbaar.

 

Oh wow, terwijl ik reageer blijkt dit topic _eindelijk_ weer correct naar de laatste pagina te springen. Snelle responsetijden! :no_mouth:

Reputatie 4

Ik gebruik “Actief sinds laatste bezoek” in combinatie met de instelling "Toon aantallen nieuwe community-activiteiten” en dat werkt prima.

Reageer