Dienstverlening en hulp

• 25 november 2019
  • 3 reacties
  • 110 Bekeken

Zondag 24 november lekker samen met mijn dochter naar Utrecht ComiCon in Bovenkarspel. Stappen samen in de trein en ik kom erachter dat ik mijn rugzak vergeet. Helemaal in paniek (zaten helemaal voorin vlak bij de machinist) en kloppen in paniek aan de deur. Na een aantal keren kloppen, doet hij open, (conductrice was ergens anders in de trein en had de deuren al gesloten), hij kan niet de deuren van de trein openen en uiteindelijk stapt hij zelf uit en pakt de rugzak. Een kwestie van seconden. Natuurlijk had hij dit niet gehoeven i.v.m. tijd en veiligheid, maar gelukkig gedaan. Alles zat erin. huissleutels. alle pasjes en adresgegeven ga maar door. Dit noem ik dienstverlening en adequaat handelen. Kwestie van secondes en niet noemenswaardig. Echter stel je voor…….. NS en reizigers mag en mogen (haar) personeel danken voor hen (klant) vriendelijkheid, flexibiliteit en inventiviteit. Dank je wel voor de onbekende machinist. Tuurlijk klaag ik ook weleens als er vertraging is of de trein rijdt niet. Maar dit mag ook absoluut benoemd worden. Machinist hartelijk dank en fantastisch geholpen.

Een zeer dankbare reiziger,

Dennis

3 reacties

Hoi Silentrenegade! Welkom op de NS Community.

Wat een fijn bericht om te lezen! Petje af voor de dienstdoende machinist. Zou je mij eventueel een DM willen sturen met het specifieke traject, de vertrektijd en een omschrijving van de machinist? Dan ga ik mijn best doen op je compliment bij hem terecht te krijgen.

Hallo Sascha,

Het betrof de traject 08.43 uur Bovenkarspel Flora naar Utrecht 10.12 uur zondag 24 november j.l. (vanuit Enkhuizen richting Weert….). Oudere persoon. Meer kan ik niet benoemen i.v.m. de hectiek van mezelf en mijn dochter. Aangezien hij de deur op een kier hield en niet helemaal had geopend niet goed te beoordelen.

Mvg, 

Dennis (ook mijn dochter Fenna)

Bedankt voor de aanvullende informatie. Ik heb je compliment zojuist intern doorgezet. Ik gok dat de dienstdoende machinist hier een flinke glimlach op zijn gezicht krijgt!

Reageer