beantwoord

Er is een antwoord geplaatst in...

• 16 mei 2019
  • 21 reacties
  • 671 Bekeken

Badge +3
Sinds vandaag krijg ik diverse e-mails vanuit de Community over dingen die (al een tijd geleden) door mij beantwoord zijn? 🤔

Blijkbaar door topicstarter of moderator genoteerd als Beste Antwoord, maar van mij hoeft dat niet zo. En dan het verzoek om een 2 minuten vragenlijst in te vullen ???

Maar goed, na enig lezen stond er gelukkig een linkje in, naar https://community.ns.nl/settings/general waar e.e.a. toegevoegd is qua opties.

Zie screenshots. Krijg je die mails dus ook? Dan even je instellingen aanpassen. 😮

icon

Beste antwoord door Stijn NS 20 mei 2019, 18:05

Nog even iets meer informatie! Het is inderdaad een vrij recente wijziging geweest, bedoeld om jullie als gebruikers meer controle te geven over de notificaties die je krijgt (mits je dat aan hebt staan uiteraard). Dit was naar aanleiding van het gegeven dat actievere gebruikers erg veel notificaties kregen over actieve topics.

de opmerking van @Dennis [Er zou ook een optie moeten zijn om alleen een email te krijgen als je eigen reactie als beste antwoord is gemarkeerd] is dus precies zoals het werkt volgens mij en zover ik kan zien.201905 17 22:27
Dat is dan anders dan volgens de omschrijving ''Ontvang een email wanneer er een post als beste antwoord wordt gemarkeerd in een van mijn favoriete topics'', en anders dan het tot nu toe was, maar wat mij betreft des te beter.

Hoe ik het tot dusver begrijp is de huidige instelling inderdaad om een notificatie te krijgen wanneer er überhaupt een beste antwoord gemarkeerd wordt in een topic wat jij volgt, ongeacht van wie die reactie is. De suggestie voor een optie waarbij je enkel een notificatie krijgt als specifiek een reactie van jou wordt gemarkeerd als beste antwoord heb ik doorgegeven, maar daar heb ik nog geen terugkoppeling op gekregen.

Edit: Mijn begrip is correct, notificatie is wanneer algemeen een beste antwoord wordt gemarkeerd. De suggestie is helaas niet mogelijk (zie ook mijn reactie hieronder).
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 6
Badge +2
201905 17 8:09
Er zou ook een optie moeten zijn om alleen een email te krijgen als je eigen reactie als beste antwoord is gemarkeerd.
Bedankt voor de tip, Robert B! Ik moet eerlijk zeggen dat ik die specifieke notificatie instelling nog niet eerder heb gezien. Ik vermoed dat dit dan ook een recente toevoeging is, maar dat zoek ik nog even uit. :)

@Dennis Vind ik een goeie suggestie! Ik ga kijken of dit te realiseren valt.
Badge +3
Is het ook (een recente toevoeging) dus geen probleem en niets uit te zoeken verder (zie screenshot hoe je het zelf uit kunt zetten). En de opmerking van @Dennis is dus precies zoals het werkt volgens mij en zover ik kan zien.

Of bedoel je het Beste Antwoord op je EIGEN topics @Dennis? Dan zie https://community.ns.nl/search/activity/solved?userid=1009 en dat loopt geen storm in je inbox natuurlijk (bij niemand). Maar wie iets zomaar als 'opgelost' gemarkeerd heeft wil ik soms wel weten... was dat de Topicstarter of een moderator of een super user?

De mails voor @mentions uit kunnen zetten was altijd al een welkome optie. Dat kan nu dus ook @Henk_NL

En het is hier geen Twitter natuurlijk, maar wie mij iets belangrijks te melden heeft kan dat via een PB/DM/privébericht.

Voor het algoritme.. Topics waar ik op reageer komen in mijn favorieten (super, maar dat kon je altijd al uit zetten en kreeg je ook -gelukkig- nooit mails over verder).

Eentje snap ik nog niet goed.. 'Voeg onderwerp toe aan abonnementen waarop u antwoordt'....

Oh wacht, subcribe/inschrijven voor reacties/notificaties in een topic waarin je actief bent. Dat is (voor mij) dus hetzelfde als Favorieten eigenlijk 😀
Reputatie 6
Badge +2
de opmerking van @Dennis [Er zou ook een optie moeten zijn om alleen een email te krijgen als je eigen reactie als beste antwoord is gemarkeerd] is dus precies zoals het werkt volgens mij en zover ik kan zien.
201905 17 22:27
Dat is dan anders dan volgens de omschrijving ''Ontvang een email wanneer er een post als beste antwoord wordt gemarkeerd in een van mijn favoriete topics'', en anders dan het tot nu toe was, maar wat mij betreft des te beter.
Nog even iets meer informatie! Het is inderdaad een vrij recente wijziging geweest, bedoeld om jullie als gebruikers meer controle te geven over de notificaties die je krijgt (mits je dat aan hebt staan uiteraard). Dit was naar aanleiding van het gegeven dat actievere gebruikers erg veel notificaties kregen over actieve topics.

de opmerking van @Dennis [Er zou ook een optie moeten zijn om alleen een email te krijgen als je eigen reactie als beste antwoord is gemarkeerd] is dus precies zoals het werkt volgens mij en zover ik kan zien.201905 17 22:27

Hoe ik het tot dusver begrijp is de huidige instelling inderdaad om een notificatie te krijgen wanneer er überhaupt een beste antwoord gemarkeerd wordt in een topic wat jij volgt, ongeacht van wie die reactie is. De suggestie voor een optie waarbij je enkel een notificatie krijgt als specifiek een reactie van jou wordt gemarkeerd als beste antwoord heb ik doorgegeven, maar daar heb ik nog geen terugkoppeling op gekregen.

Edit: Mijn begrip is correct, notificatie is wanneer algemeen een beste antwoord wordt gemarkeerd. De suggestie is helaas niet mogelijk (zie ook mijn reactie hieronder).
Laatste update! Het is inderdaad een algemene notificatie die je krijgt wanneer een topic wat jij volgt een beste antwoord krijgt aangewezen. Het hoeft dus niet een reactie te zijn die jij hebt geplaatst. De suggestie om het wel zo specifiek te maken, of om dat als extra optie toe te voegen, is helaas nog niet mogelijk. Dit is wel verder doorgestuurd als een goede suggestie!
Hoe ik het tot dusver begrijp is de huidige instelling inderdaad

https://community.insided.com/news-platform-updates-16/manage-platform-email-notifications-1524
Badge +3
Interessant...

If you open the email and visit the topic you will continue receiving emails for new replies. If you ignore this email you will no longer receive emails for new replies on this topic.
Knap, maar hoe lang heb je dan de tijd om al dan niet op de link in die e-mail te klikken? Niet dat ik die optie aan heb staan trouwens 😂
Als je de timestamp logt waarop voor de laatste keer het topic is geopend door de gebruiker, kan je daarna snel genoeg berekenen of er (opnieuw) gemaild moet worden of niet 🙂
Badge +3
En toch klopt het niet...

Zojuist:

Mwah, dat antwoord was niet van mij hoor, en wie het gemarkeerd heeft is ook nog steeds niet te zien voor ons. 🤔

Of @Rueben NS het wilde 'afsluiten' (wegens al een tijdje geen andere zinnige reacties meer) laat ik in het midden.

Ik zie daar wel veel betere reacties die als beter/beste antwoord gemarkeerd zouden kunnen worden. Dat kan ikzelf ook wel (super user) maar doe ik niet zomaar...

Dus die mail 'Hier is je antwoord' is dus niet een melding voor 'je vraag is beantwoord'. De vraag kwam niet van mij en het 'beste antwoord' ook niet.

Leve Insided. 😥
Ik heb eerst jouw antwoord gemarkeerd en daarna die van Rueben NS.
Reputatie 7
Badge +4
Leve Insided. 😥

Nou, die maken de laatste tijd inderdaad bepaald geen beste beurt, maar het is inmiddels aan de moderatoren.
Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad.
Maar ik zie nu wel dat ik intussen mijn instellingen in mijn profiel wel kan aanpassen, dat lukt vorige week of zo niet.
Posts ouder dan uur bewerken gaat alleen nog steeds niet.
Badge +3
Ik heb eerst jouw antwoord gemarkeerd en daarna die van Rueben NS.
Ah, oké dat verklaart de mail. Voor de rest wat @Thom zegt want er hapert nog het een en ander hier en daar..

Maar we hebben geduld, dus als het lang duurt dan wachten we nog wel even.
Met gezwinde spoed, dus kalm aan, en liefst rap een beetje! 🤣

(met bewerken na een uur is Denice bezig @Momo)
Reputatie 7
Badge +3
Als je na een uur nog niet hebt kunnen verwoorden wat je bedoelt, verdien je het niet Super user te zijn 😋
Reputatie 7
Badge +2
Goed punt mrfreeze, maar soms ben ik iets te snel met typen of lees het niet goed na en zie dan pas later, bv als er weer anderen gepost hebben, dat er een typefoutje inzit, die ik dan wil verbeteren.
Reputatie 7
Badge +3
Haha ja, ik zit ook maar wat te geinen 🙂 Af en toe kan het echt wel handig zijn om een post later nog te wijzigen.
Reputatie 7
Badge +2
Haha, ja wie weet dat ik ooit ooit nog eens bij NS ga solliciteren, dan moet ik natuurlijk wel even al mijn negatieve reacties aanpassen 🤣

Pfff, moet er niet aan denken van bijna 5 jaar mijn posts te moeten doornemen. 🙄
Reputatie 7
Badge +3
Pfff, moet er niet aan denken van bijna 5 jaar mijn posts te moeten doornemen. 🙄
Degene die jou aan moet nemen vast ook niet 😉
Reputatie 7
Badge +2
Voorlopig is dat allemaal nog theoretisch, zoek eerst wel even hier in de buurt zodat ik weer gewoon net als tot 5 jaar geleden op de fiets naar werk kan.
En allereerst, lekker lang vakantie houden, tot rust komen en bedenken wat ik wil.
Badge +3
Bij deze (en dan ga ik echt slapen) een stukje eigen tekst uit een privégesprek met iemand (niet noodzakelijk een moderator of super user)...

Tja, een tikfoutje vind ik niet erg maar als ik aanvullende info of nieuwe inzichten heb vind ik het vervelend als er foutieve info uit mijn hand staat, met name bij langere topics die veel mensen toch niet helemaal gaan lezen, of als een antwoord van mijzelf ooit als beste gemarkeerd is en (totaal) niet meer klopt.
Nou ja, dat dus 🤔 Moderators kunnen je eigen topics en reacties op verzoek wel aanpassen of een beste antwoord resetten, maar dat is dus extra moeite voor ons (super users) én voor hen.

Wie dat veranderd heeft (het ging prima toch zoals het was?) moet maar bij Insided of Costoo gaan solliciteren of zo.. 🤣

Ik mis @Sivan NS serieus... 😥

Reageer