Even kennismaken.. | NS Community
Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61414 Bekeken

Reputatie 2
Laatste update 19 april 2018

Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

578 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Die smoes zal ze dan ongetwijfeld wel vaker hebben uitgehaald. Die keer pech voor haar dat ze 2 dagen op rij dezelfde conducteur tegenkwam, komt denk ik bijzonder weinig voor.

Is mij zover ik weet maar 1 keer overkomen, vriendelijke man die nog even zijn deur openhield toen ik eigenlijk net iets te laat aan kwam rennen vanaf de fietsenstalling op Delft Zuid onder het mom van "ik kan een vaste klant toch niet achterlaten". Hij herkende mij van de dag ervoor (ik hem niet moet ik eerlijk zeggen), en de volgende dag zag ik hem weer op de IC vanaf Delft.
Reputatie 7
Badge +4
Je hebt de meeste kans als je altijd dezelfde vroege trein neemt vanuit een standplaats. Ik heb jaren gereisd vanuit Rotterdam met een ov-jaarkaart eerste klas - zaliger nagedachtenis - en als ik wat weggedommeld was, lieten ze me slapen. 😌

Of, ook een keer gebeurd: We zijn het mooie Asselt voorbij en naderen station Apeldoorn. De meneer in de eerste klas kan rustig wakker worden, u moet er hier uit.....
Reputatie 7
Badge +3
Werd je dan ook nog op tijd wakker gemaakt?

Had een collega eens in de bus van het station naar huis in Katwijk. De buschauffeur die regelmatig die rit had maakte haar wakker bij de halte waar ze er altijd ging, dat wist hij intussen wel.
Reputatie 7
Badge +4
Grappig, ik had net iets soortelijks toegevoegd.
Badge +3
Haha. bekend om in een bus vergeten om even op het STOP knopje te drukken (zodat die daar NIET ook stopt omdat je zit te dromen of zo).

Omgekeerd kan ook.. 3 keer op die knop drukken en dan moeten roepen "Hé chauffeur, ik wilde er toch echt wel eerder uit" en dan 2 km extra lichaamsbeweging.. (overgang Connexxion naar Syntus in Woerden, maar die bushaltes zijn redelijk duidelijk aanwezig en rijd je niet zomaar voorbij).

Als ikzelf zit te slapen/dromen dan geen probleem. Maar ja, een chauffeur verwacht ik meer van...

En wat doet dit en de bovenstaande reacties in het Welkom/voorstellen/kennismaken topic? Verplaatsen graag dus!
Reputatie 7
Badge
Hallo allemaal,

Sinds ik zo'n zes jaar geleden ging studeren zit ik - met een onderbreking van ruim anderhalf jaar rond mijn afstuderen en eerste baan dichter bij huis - vijf dagen per week in de trein. Eerst van Almere Buiten naar Duivendrecht v.v.), later naar Amsterdam Science Park (v.v.) en tegenwoordig vanuit Almere Poort naar Amsterdam Sloterdijk (v.v.).

De laatste tijd vraag ik me steeds vaker af waarom sommige zaken die ik in de trein en op het station zie gebeuren, gaan zoals ze gaan en soms denk ik mogelijkheden voor verbetering te zien. Met wat Googlen (meestal vanuit de trein) vond ik vaak antwoord op mijn vragen op dit forum.

Nu ik een vraag heb waar ik geen antwoord op kon vinden, besloot ik maar eens een account aan te maken. Ik hoop hier mijn nieuwsgierigheid kwijt te kunnen, anderen te kunnen helpen met wat ik misschien toevallig weet en kritisch maar respectvol bij te kunnen dragen aan de zinnige discussie die hier gevoerd worden.
Welkom Olav93,

Nu nog de vraag. 🤔 Gewoon zelf een topic starten! Ben benieuwd naar je vraag. 😉
Reputatie 7
Badge
Welkom Olav93,

Nu nog de vraag. 🤔 Gewoon zelf een topic starten! Ben benieuwd naar je vraag. 😉


Dank voor de tip, is ondertussen gebeurd.
Reputatie 1
Mijn naam is Paul, op social media noem ik mij Paul de Kantelaar, dit omdat het mijn hobby is geworden om mijn leven te "kantelen" naar een leefstijl waarbij mijn Co2 voetafdruk zo laag mogelijk is, het leeft voor mij veel prettiger, het is uitdagend, het is beter voor de wereld en ik ben graag creatief, mooier kan het dus niet. In de afgelopen maanden ben ik bezig geweest om het OV beter te leren kennen, en toen dat voldoende was heb ik de auto verkocht. En uiteraard hier aangemeld voor als er iets is. Ik heb geen extra OV-Abbonement alleen een persoonlijke OV-chipkaart en ben ook aangemeld bij Greenwheels. Alles wat ik nodig heb zit in mijn woonplaats, maar omdat ik een eetbare tuin aan wil leggen (permacultuur) met honingbijen en het liefst met eigen vlees zal ik in de toekomst nog veel door het land reizen voor cursussen en workshops en wereldverbeteraars-festivals en zo.

Omdat ik dingen graag goed voor elkaar wil hebben heb ik de hele Nederlandse dienstregeling gedownload van Trein, Tram & Bus waar mogelijk, omdat ik dit synchroniseer met mijn telefoon staat het in dropbox, dan is het voor mij nog een kleine moeite om de link te delen zodat anderen er ook wat aan hebben. http://bit.ly/DropboxOV
Welkom, Gotty. Leuk dat je dit met ons deelt. Ik wens je veel plezier binnen onze community!
Reputatie 1
Welkom, Gotty. Leuk dat je dit met ons deelt. Ik wens je veel plezier binnen onze community!
Dankje.
192 reacties. 7 topics gestart. Dan is dit de 200ste keer dat ik hier iets schrijf.

Ik ben herrie. Ik zwerf nu bijna 3 jaar op dit forum en de Nederlandse treinen rond.

In die 3 jaar heb ik volgens een mail van NS Extra eerder dit jaar minstens 38.000 km met de NS getreind. En dit is bovenop de 2.500 km die ik maandelijks met de NMBS pendel naar Brussel en Antwerpen.

Vorig jaar heb ik voor één maand eens berekend hoeveel TE ik had zien passeren: ongeveer 3.300 TE voor 39 euro/maand eerste klas (waarvan ongeveer 1.700 km op 24 u). Ongeveer 0,0118 euro per TE. Niet slecht voor een Belg die nog steeds op de Antwerpse parking woont. 🙂 In België zou ik voor zo een afstand buiten een abonnement snel blut zijn.

Ik ben lid geworden van het forum omdat de NS en TLS het buitenlanders verdomd moeilijk maken om zonder iDeal en een Nederlands adres een abonnement te kopen.

Ik ben blijven hangen voor een aantal redenen:
- zelfverdediging: met al die vervoerders en verschillende poortjes en palen heb je bijna een universitair diploma nodig om met de trein te reizen. Je hebt zo een wettelijke verhoging aan je been;
- om bij te blijven met de veranderingen: o.a. van het oude systeem naar van-rit-naar-reis;
- om dingen te testen: waar houdt een klassiek Weekend Vrij-abonnement op een dag zonder overgang spits - dal rekening mee? Blijkbaar enkel met de 6-uur regel. Ik mag een (spoor)moord doen, van vervoerder wisselen zo veel ik, na zes uur reizen met overstappen van max 35 minuten lopen de TE's niet meer verder;
- om mee te puzzelen met de vragen die hier gesteld worden.

Spijtig genoeg heb ik de kwaliteit van het forum in die 3 jaar serieus zien aftakelen. Een aantal gewaardeerde leden is met slaande deuren vertrokken omdat er toch niets met hun opmerkingen gebeurde. Ik kan de keren dat iemand een (vermoedelijk onschuldige) vergissing opbiechtte en bijna voor crimineel uitgemaakt werd niet meer op een hand tellen. Ik weet dus niet hoe lang ik hier nog lid wil zijn.

En dan nog een kleine tip voor andere buitenlanders hier. Laat nooit, maar dan ook nóóit, NOOIT, aan de NS of derden weten dat je in Nederland (ont)spoort. Voor je het weet sturen ze een cameraman van Johnny Wonder op je af en wordt je meer dan 10.000 keer bekeken op de Facebook-pagina van de NS. Nergens voor nodig. Zeker ook omdat ik van al die social media niet eigenlijk veel moet hebben.

Groetjes,
herrie
Hallo iedereen,

Ik trein 5 dagen van de week.
Verder ben ik groot metalfan en ga ik graag naar concerten en festivals, wat ik dan ook meestal met de trein doe, en altijd zeer tevreden ben dat er rond 12 uur s'nachts toch nog een trein rijdt.

Ik ben lid geworden van dit forum omdat ik zelf met een aantal vragen zat en het mij te overdreven leek om hiervoor speciaal iemand te bellen.
Verder vind ik dit forum erg behulpzaam, niet alleen afgaand op mijn eigen post, maar ook afgaand op de oudere berichten.
Hallo, Ik ben Mary en reis al 20 jaar met de trein voor werk en privé, tussen Veenendaal West en Schiphol.
Ik hoop dat ik samen met jullie mee kan denken om reizen met de trein voor iedereen prettiger te maken.
ik kom hier ook even buurten. als fietser met een Speed-Pedelec heb ik hier weinig te zoeken voor het woon-werk-verkeer, maar na een ongeval is de fiets nu in reparatie, en 2x45 km met een gewone fiets is me teveel van het goede. Dus met de fiets naar het station (15 km) en dan 20 min in de IC. daarna nog 15 minuten lopen, lekkere manier van ww-verkeer. valt me ook helemaal niet tegen, zelfs de prijs niet: ben meteen begonnen met een daluren-abo, en ga wat vroeger van huis, zodat ik rond 06.30 incheck. Dat scheelt 40%. ;-)
Verder doen we in de recreatieve sfeer toch al veel met de trein: stads- en museumbezoekjes in de weekenden, dus die daluren heb ik er zo uit...
volgende week is de SP weer hersteld, dus dan blijft het voorlopig bij recreatief treinreizen. en bij heel slecht weer natuurlijk. En in het najaar willen we een weekje naar Porto, we denken dat we dat ook met de trein gaan doen: vrijdag weg, zaterdag daar, vrijdag daar weer weg en zaterdag weer thuis. kijken of we dat geregeld krijgen. De treinreiswinkel gaan me hopelijk op het goede spoor brengen.
Hallo Peter P, welkom op onze Community!

Mooi dat je je hebt aangemeld voor de Community en bedankt voor het delen van je verhaal!
Mocht je vragen hebben over je reizen of advies wensen dan zit je hier goed. 😉
Hi NS Community,

Even kennis maken, ben net nieuw hier en benieuwd naar alle reis verhalen/avonturen.
Zelf heb ik mijzelf aangemeld omdat ik een reisangst heb besloten heb deze te gaan overwinnen.
Mijn eerste stap was een voordeel uren kaart aan te schaffen, de tweede stap is het te gaan gebruiken...

Vriendelijke Groet en een mooie reis aan allen!
Welkom, Liberty!

Wat dapper, zeg! Ik hoop dat je je angst stap voor stap kunt overwinnen 🙂! Veel succes!
Welkom, Liberty!

Wat dapper, zeg! Ik hoop dat je je angst stap voor stap kunt overwinnen 🙂! Veel succes!

Dankjewel Iris ☺️
Reputatie 1
Hoi,

Ik ben Mike, heb sinds begin deze maand een dalurenvrij flex en reis niet meer met de auto naar mijn werk maar voor 106 per maand elke dag met de trein. Ik heb het geluk alleen in de daluren naar werk te reizen. Hier kan de auto niet tegenop ! (benzine , afschrijving, reparaties)

Ben dus een beginnende treinreiziger...van een paar keer incidenteel per jaar naar elke dag reizen..
Ik vermijd zo mogelijk station het grote stationSloterdijk graag. Omdat ik nergens centraal bord met vertrektijden en vertrekperrons zie. Al helemaal niet op handige plekken.
Hi!

Martin is de naam! Ik zit op de Community als District Line.
In de tijd als reiziger heb ik een passie mogen ontwikkelen voor het OV en met name alles betreft het OV per spoor.

Door de jaren heen al verschillende NS producten mogen hebben en hoop vanuit die kennis af en toe mensen te kunnen helpen 🙂.
Reputatie 7
Badge
Hallo DL welkom hier op deze forum. 😌
Hallo allemaal,

Ik wil mij alsnog even voorstellen. Ik reis al zo'n 60 jaar veel met de trien. Groeide er mee op. Mijn vader was treinconducteur! Ik hoop vooral dat de graffiti enigszins kan worden terug gedrongen in de trein want dat ervaar ik als een ramp.
Ik hoop op mooie contacten met jullie!


Actieve reiziger
Welkom bij onze NS Community, Wim van Tuyl :)

Superleuk dat je je even voorstelt en jouw interesse voor treinreizen deelt! Heb je zelf ook de ambitie gehad om je vader achterna te gaan?
Graffiti kan er soms (persoonlijke mening) erg mooi uit zien, maar we hebben het inderdaad liever niet op de treinen en stations! Mocht je trouwens een smartphone hebben, dan kun je de Graffiti Vrij app downloaden. In samenwerking met Hago en NedTrain is de GraffitiVrij app ontwikkeld voor het melden van graffiti op treinen. Erg handig! Mocht je deze app niet kunnen of willen gebruiken, dan kun je het ook melden (met treinstelnummer) bij onze klantenservice. Het liefst met een bijgevoegde foto.

Dit is mijn laatste forumdienst dus mij zul je helaas niet meer tegenkomen hier (misschien met een privéaccount ☺️), dus ik wens je veel plezier op dit forum! Hopelijk kunnen jij en de andere reizigers veel voor elkaar betekenen!

Reageer