Even kennismaken.. | NS Community
Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61400 Bekeken

Reputatie 2
Laatste update 19 april 2018

Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

578 reacties

Reputatie 7
Badge

Aangenaam Jelmar. 

Hallo hallo,

 

Ik ben een treinreiziger die elk weekend heerlijk geniet van zijn weekend vrij-abonnement, naast de incidentele korte tripjes doordeweeks.Dit vind ik echt heerlijk en ook een fijne kostendemper, gezien ik wekelijks een weekend naar mijn vriendin ga of andersom. De treinreis duurt haast 3 uur en dan haal ik dat er prima uit. Daarnaast vind ik het reizen in de trein ook ontspannend en een goed alternatief voor de auto. 

Voor het eerst een vraag gesteld op het forum en binnen 10 minuten antwoord. Echt een goede service en een mooie community lijkt het! Ik hoop hier nog vaker langs te komen :)

 

Groetjes en een fijne dag!

 

Wat leuk en welkom bij de NS Community toekomstige collega!

Hallo allemaal,

 

Ik ben een sporadische treinreiziger.

Dit gaat wel veranderen...

Vanaf deze zomer zit ik eerste rang en mag ik mezelf aspirant-machinist noemen.

Ik heb er ontzettend veel zin in!

Nou, hier ook een NS-klant.

Ik hoop hier veel op te steken en dingen te kunnen vinden indien ik weer eens ergens tegen aan loop!

Reputatie 3

Hoi allemaal, ik hang hier al een tijdje rond zo nu en dan, maar ik heb toch maar eens besloten een account aan te maken. Ik ben op dit moment student maar naast mijn studie ben ik ook een liefhebber van treinen en het spoor. Ik ben altijd nieuwsgierig en leer graag nieuwe dingen. Leuk om kennis te maken!

Hoi allemaal,

Ik ben “E320” en werk als Trainmanager aan boord bij Eurostar vanuit mijn standplaats Amsterdam.
Nu we met positieve vooruitzichten m.b.t. de corona-situatie rustig weer meer gaan rijden leek het mij een goed moment om mij voor te stellen. Er is al heel veel spoorkennis aanwezig is onder de leden, maar wie weet kan ik ook nog een bijdrage leveren.

 

Cheers! :bullettrain_side:

 

Hallo,

Ik ben Henk en doe een gooi naar een machinist opleiding in Friesland. 

Hoop hier het eea aan info te kunnen krijgen wbt een aantal vragen van mij van de experts op de rails.

Reputatie 7
Badge +4

Welkom, dit forum kan soms wel wat hersens gebruiken.:grinning:

Reputatie 1

Hallo allemaal! 
 

Mijn naam is Philippe van Gruisen en ik woon in Rotterdam. Ik reis dagelijks met de trein van Rotterdam naar Den Haag voor mijn baan als universitair docent/assistent professor.
 

Oorspronkelijk kom ik uit het Belgische Maasmechelen en mijn liefde voor treinen overkwam mij al zeer vroeg, daar mijn vader altijd machinist is geweest bij de NMBS. De trein is altijd al mijn meest geprefereerde manier van vervoer geweest en sinds 2015 ben ik vaste klant bij NS hier in Nederland. Uiteindelijk maakte ik al jaren gebruik van dit forum, maar ben er nooit actief op geweest. Nu hoop ik graag hier mijn steentje te kunnen bijdragen als ervaringsdeskundige ;). 

Reputatie 7
Badge +4

Het staat niet bij voorbaat vast dat dit onrecht is. 

 

@Robert B was me voor. Dubbel posten komt nogal drammerig en eisend over en is ook nergens voor nodig.

De opties van een antwoord zijn daar ook al gegeven door @Robert B  en @Momo , of duurde het u te lang?

Badge +3

Een ns-medewerker heeft mij 50 euro in rekening gebracht terwijl ik abonnee was van de ns Flex-dienst. Waarom is dit onrecht? Help alstublieft

Dubbel gepost, zie hier.

Een ns-medewerker heeft mij 50 euro in rekening gebracht terwijl ik abonnee was van de ns Flex-dienst. Waarom is dit onrecht? Help alstublieft

Good evening oozyuurt. Welcome to the NS Community.

What a shame to read that the conductor had such an attitude towards you. Would you please send me a private message with your personal details? I'd like to file a complaint for you so that the employee will have to explain his actions to his superior.

Reputatie 1

I am here for racism unfortunately. Yesterday I was on the last train to Rosendaal, going to my refugee camp. I was on a place in the middle of the train, it was next to the silent section and it has blue seats. While I was going with my friend there, a train officer has come. He was a blonde guy, maybe 30-35 years old. He looked at my face like he was disgusted. I felt a bit irritated because of those manners. He asked our ticket to check. I gave my NS flex card. He took my card with his two fingers like he wants to show that it's disgusting to touch my card. He did something with my card and took my friend's card. My friend has blue card. It took longer than mine. He said nothing to us. He looked at our faces with a disgusted impression and went on. We both felt so irritated. He made me feel like I don't deserve to be there. But there was no problem about my ticket. I always pay my debts properly and don't do something that I shouldn't do. We got out of the train in Breda and went to our shelter. After my train ride, I received an email says that I used 1st class section and I am fined because of this. I called customer service to object this fine but they asked me to prove that I wasn't on the 1st class section. How can I prove that? It's almost impossible. If I knew that he has fined because of this, it would be easier to prove that I wasn't on the 1st class section. But that rasist guy said nothing about the fine and did this on purpose even though I wasn't on the 1st class section. Why do I go in the 1st class section at the night train? I am not that stupid to do this. There were other passengers there but he didn't even check them. Why are you doing this? It's not a big deal to pay this fine but I don't deserve to be treated like this. That ruined all my day. And he got what he wanted. If I didn't have to, I wouldn't live in a country  that sees me as I don't belong there. Racism hurts a lot, believe me. I try to forget and live my life but it always occurs in somewhere. It hurts deeply, and I can't imagine how I can live with this anymore. I am sick of it. I hope that rasist guy is not proud of what he did. It still hurts to remember. So I won't keep writing. I hope nobody would experience something like this anymore. Nobody...

Hallo allemaal, mijn naam is Sem. Ik werk als freelance ontwerper, werk vaak op afstand en reis daarom veel door het land en naar het buitenland.

Hallo allemaal, ik maak vaak gebruik van NS-diensten. Ik breng graag tijd door op de reis en ben blij dat ik deel uitmaak van het forum.

Goedemorgen Eduard Huisman. Welkom bij de NS Community.

Mijn excuses voor het gedrag van deze V&S-medewerker. Ik zet je klacht graag door. 

Even voor de goede orde: Betrof het inderdaad rit 2277 zoals Robert B aangeeft? En wat waren de uiterlijke kenmerken van deze heer op de tatoeages na? Denk aan kapsel, haarkleur, gezichtsbeharing, lichaamstype etc. 

Badge +3

Welkom bij de NS Community @Eduard Huisman!

Haal een paar keer diep adem, tel tot 10 en dan een paar dingetjes…

  • Met een NS Fiets (OV-fiets) ons ‘land verkennen’ klinkt niet echt als een noodzakelijke reis, eerder als een dagje uit. Daar is de trein niet voor bedoeld op dit moment, maar ga je gang
  • Spoorwegpolitie bestaat al lang niet meer, dat zal dus een NS V&S medewerker geweest zijn
  • Die zijn meestal niet alleen en dragen in het algemeen geen zichtbare tatoeages, en zijn vaak ook wel wat jonger dan ca. 54 jaar
  • Als je een mondkapje op je kin draagt in een verder lege trein (bijv. om iets te drinken) is dat prima, want dat mag
  • Je krijgt dan het advies om het over je neus te zetten. Oók als meer dan 1,5 meter geen enkel probleem is, want zo staat het in de regels (ergens). Ben ik het ook niet mee eens, want bij meer dan 1,5 meter afstand is een mondkapje nergens nodig of een eis
  • Diender uit je puber tijd (puberteit?) van 40 jaar terug en dan vanavond ‘perplex staan en geen woord kunnen uitbrengen' telt niet echt. Dan heb jij dus dezelfde leeftijd en hebt een gelijke volwassene tegenover je (die misschien Jij tegen je zegt i.p.v. U)
  • Ongeacht de situatie valt daarmee te praten, tenzij je in de minderheid bent en hij (of zij) je bewust wil ‘naaien’, maar over een mondkapje dat niet op je neus zit in een verder lege trein kan dat niet gaan. De eerste boete daarvoor moet ik nog zien gebeuren, en heb je ook niet gekregen dus
  • Incident ervan maken kan via  https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html Dan wordt het intern afgehandeld en krijg je geen terugkoppeling van. Je zou een boa klacht kunnen overwegen in dat geval, lees dit lange topic
  • Laat in je klacht de term “deze tattoo hork van een agent” vooral weg, want misschien was het helemaal geen agent?

Voor de rest, prettig kennis te maken (omdat dit in het kennismaken subforum staat). Laat maar weten.

Alles verder goed met je (reis)partner? Oh, en treinpersoneel is geen ambtenaar, dat zouden ze misschien willen? :sweat_smile:

En dit was jullie trein denk ik https://treinposities.nl/ritinfo/20210331/2277 met wat vertraging 19:16 vanuit BoZ.

Goed verhaal verder, hopelijk doet de NS er iets mee.

Hoewel ik zakelijk tussen de 30.000 - 40.000 km rijd met mijn personenauto op jaarbasis, namen mijn echtgenoot en ik op onze vrije dag de trein om ons land met een NS-fiets te verkennen. Prima. Voor herhaling vatbaar; echter………

Met de trein van 19.16 vertrokken wij uit Bergen op Zoom richting Schiedam waar onze auto stond.
We zaten in een dubbeldekker in een coupe direct bij de deuren met 2x2 banken zonder enig ander publiek op de gehele route.
Mondkapje om mijn nek, maar even niet op de mond omdat ik net iets had gedronken.
Bij het stoppen te Dordrecht zette ik het op mijn gelaat.
Op dat moment kwam er een vet getatoeëerde agent (ca. 54 jaar)  van de spoorwegpolitie(?) binnen, die mij agressief en bijzonder onbeschoft benaderde en mij letterlijk ‘gozer’ noemde.
Zo noemt niemand mij en ik was totaal overrompeld door dit lompe gedrag.

Ik moest mijn mondkapje op (had ik al eerder gedaan) en hij “zou me graag een pv verkopen van een meijer, of ik me dat wel goed realiseerde” zo was zijn verre van vriendelijke toon en agressieve houding.
Ik voelde me enorm geïntimideerd door zijn overrompelende gedrag. Iets wat voor mij echt heel bijzonder is; meestal kan ik dat goed pareren, maar dit was echt buiten elke proportie.

Een houding die ik van een diender sinds mijn pubertijd, ruim 40 jaar terug, nog niet eerder heb meegemaakt.
Ik stond echt perplex en kon geen woord uitbrengen.
Deze trein stopte even voor 20.00uur bij station Dordrecht, waar dit zeer onplezierige incident plaats had.

Ik zie dit als een klacht.

De NS conducteur die ik inlichtte op station Schiedam reageerde heel wat innemender en bood zelfs zijn excuses aan; een heel wat opbouwender houding van een ambtenaar.
Deze laatste krijgt van mij een 9 die agent een 2.
Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie met dit bericht omgaan.

Of ik de NS vaker zal nemen voor een dagje uit?……… Deze tattoo hork van een agent zal dat niet positief beïnvloeden.
Ik kijk belangstellend uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groeten,

Eduard Huisman
 

Hallo allemaal. Ik weet een spel waarmee er ook een mogelijkheid is om met NS treinen te rijden.

Het spel heet Train simulator. Ook wel Railworks genoemd. Als je dit spel op Steam koopt kun je via Christrains NS treinen kopen voor het spel. Deze NS treinen bestuur je in Train simulator net zoals je de treinen in het echt bestuurt. Er is zelfs een mogelijkheid om op Simtogether meerdere Nederlandse routes gratis te downloaden. Dit is gewoon een tip voor mensen die virtueel willen rijden als machinist.

Hallo,

Ik ben Jayden, ik ben treinspotter en heb een enorme passie voor treinen. Ik reis graag, vorig jaar (2019, toen corona er nog niet was) heb ik bijna elk weekend wel gereisd. Helaas door corona kan ik niet meer met de trein reizen, maar soms reis ik 2min met de FLIRT tussen 's-Hertogenbosch en Vught. Waarom zo korte reis? Ik spot eerst een uurtje treinen bij de spoorwegovergang naast station Vught, daarna pak ik de trein naar 's-Hertogenbosch, en dan spot ik daar ongeveer een half uur. Dan ga ik weer naar Vught, daar nog 1 uur spotten, en dan met de auto naar 's-Hertogenbosch Maasboulevard, daar nog effe 2 uurtjes spotten, en dan is mijn dag al voorbij 😅.

Reputatie 1

Hoi allemaal,

Ik ben Robin en reisde als student tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch. Vanwege mijn stage woon ik nu in Duitsland en reisde voor de coronacrisis regelmatig tussen Krefeld en Eindhoven. Nu reis ik dagelijks met de trein in Duitsland en ik moet zeggen dat ik de punctualiteit van de NS heel erg mis maar ook zeker het vriendelijke personeel. Mocht er nog iemand vragen hebben over internationale reizen naar Duitsland, dan help ik graag!

Ik ben gisteren weer eens met de trein gegaan. Zandvoort via Utrecht naar Wijhe. Met een verschrikkelijk mondkapje.  De trein was.perfect her reizen ook. Maar bizar die mondkapjes.lijkt wel.een science fiction.  En we zijn het nog verplicht ook anders krijg je een boete. Laten we onze ogen eens openen. Neem juist.meer de trein en niet het vliegtuig. Zie het interview in de link. Open de.ogen.

https://genezendvermogen.nl/covid-19/

Wij zijn de afnemers van de industrie en wij vervuilen de wereld wij eten nog te veel vlees etc.

Ik Leef (redelijk )bewust en will iedereen zeggen neem juist de trein.

Reputatie 7
Badge +3

Er wordt inderdaad her en der een hoop gehobbyd. Er zijn ook Nederlandse treinen, stations en trajecten e.d. nagemaakt voor o.a. OpenTTD en TrainSimulator.

Reageer