Sticky

Even kennismaken..

Reputatie 1
Laatste update 19 april 2018

Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

496 reacties

Reputatie 4
Hoi! Ik ben Edwin, softwareontwikkelaar bij NS, waarbij ik werk aan het e-ticketingsysteem op NS.nl. Ik had me al een tijd geleden aangemeld, maar ben niet zo actief geweest de afgelopen tijd. Daar hoop ik verandering in aan te kunnen brengen.
Reputatie 1
Mijn naam is Paul, op social media noem ik mij Paul de Kantelaar, dit omdat het mijn hobby is geworden om mijn leven te "kantelen" naar een leefstijl waarbij mijn Co2 voetafdruk zo laag mogelijk is, het leeft voor mij veel prettiger, het is uitdagend, het is beter voor de wereld en ik ben graag creatief, mooier kan het dus niet. In de afgelopen maanden ben ik bezig geweest om het OV beter te leren kennen, en toen dat voldoende was heb ik de auto verkocht. En uiteraard hier aangemeld voor als er iets is. Ik heb geen extra OV-Abbonement alleen een persoonlijke OV-chipkaart en ben ook aangemeld bij Greenwheels. Alles wat ik nodig heb zit in mijn woonplaats, maar omdat ik een eetbare tuin aan wil leggen (permacultuur) met honingbijen en het liefst met eigen vlees zal ik in de toekomst nog veel door het land reizen voor cursussen en workshops en wereldverbeteraars-festivals en zo.

Omdat ik dingen graag goed voor elkaar wil hebben heb ik de hele Nederlandse dienstregeling gedownload van Trein, Tram & Bus waar mogelijk, omdat ik dit synchroniseer met mijn telefoon staat het in dropbox, dan is het voor mij nog een kleine moeite om de link te delen zodat anderen er ook wat aan hebben. http://bit.ly/DropboxOV
Reputatie 7
Badge
Ben ik de eerste?
Ik ben Edwin en werk bij NS als machinist vanuit standplaats Utrecht.
Hoop hier enigszins te kunnen helpen.
192 reacties. 7 topics gestart. Dan is dit de 200ste keer dat ik hier iets schrijf.

Ik ben herrie. Ik zwerf nu bijna 3 jaar op dit forum en de Nederlandse treinen rond.

In die 3 jaar heb ik volgens een mail van NS Extra eerder dit jaar minstens 38.000 km met de NS getreind. En dit is bovenop de 2.500 km die ik maandelijks met de NMBS pendel naar Brussel en Antwerpen.

Vorig jaar heb ik voor één maand eens berekend hoeveel TE ik had zien passeren: ongeveer 3.300 TE voor 39 euro/maand eerste klas (waarvan ongeveer 1.700 km op 24 u). Ongeveer 0,0118 euro per TE. Niet slecht voor een Belg die nog steeds op de Antwerpse parking woont. 🙂 In België zou ik voor zo een afstand buiten een abonnement snel blut zijn.

Ik ben lid geworden van het forum omdat de NS en TLS het buitenlanders verdomd moeilijk maken om zonder iDeal en een Nederlands adres een abonnement te kopen.

Ik ben blijven hangen voor een aantal redenen:
- zelfverdediging: met al die vervoerders en verschillende poortjes en palen heb je bijna een universitair diploma nodig om met de trein te reizen. Je hebt zo een wettelijke verhoging aan je been;
- om bij te blijven met de veranderingen: o.a. van het oude systeem naar van-rit-naar-reis;
- om dingen te testen: waar houdt een klassiek Weekend Vrij-abonnement op een dag zonder overgang spits - dal rekening mee? Blijkbaar enkel met de 6-uur regel. Ik mag een (spoor)moord doen, van vervoerder wisselen zo veel ik, na zes uur reizen met overstappen van max 35 minuten lopen de TE's niet meer verder;
- om mee te puzzelen met de vragen die hier gesteld worden.

Spijtig genoeg heb ik de kwaliteit van het forum in die 3 jaar serieus zien aftakelen. Een aantal gewaardeerde leden is met slaande deuren vertrokken omdat er toch niets met hun opmerkingen gebeurde. Ik kan de keren dat iemand een (vermoedelijk onschuldige) vergissing opbiechtte en bijna voor crimineel uitgemaakt werd niet meer op een hand tellen. Ik weet dus niet hoe lang ik hier nog lid wil zijn.

En dan nog een kleine tip voor andere buitenlanders hier. Laat nooit, maar dan ook nóóit, NOOIT, aan de NS of derden weten dat je in Nederland (ont)spoort. Voor je het weet sturen ze een cameraman van Johnny Wonder op je af en wordt je meer dan 10.000 keer bekeken op de Facebook-pagina van de NS. Nergens voor nodig. Zeker ook omdat ik van al die social media niet eigenlijk veel moet hebben.

Groetjes,
herrie
Goeieavond allen, op Twitter zag ik diverse keren dit forum voorbij komen dus maar even kijkje genomen. Mijn naam is Mark en reis inmiddels alweer 5 jaar met de trein dagelijks op en neer tussen Schiedam/Rotterdam en Leiden als masterstudent in de Scheikunde. Ben erg benieuwd hoe dit forum zich gaat ontwikkelen!
Reputatie 7
Badge +4
Er is in het verleden een fraai liedje over je geschreven 😉 Maar als je 31 bent, was het net voor je tijd, vrees ik. Ik hoop maar dat je snel weer opknapt en hier een goede tijd hebt.
Reputatie 7
Badge +4
Goedkoper dan met keuzedagen reizen, kan geen enkele automobilist. Jammer dat Drachten de grootste plaats zonder station is.
Reputatie 1
Dag beste reizigers en NS'ers. Ik reis dagelijks van en naar m'n werk in Venlo met m'n NS abonnement en reis in de weekenden ook vaak met de trein om leuke dingen te doen. Ik heb mezelf hier op het forum maar Trainz genoemd omdat dat een computerspel is dat ik in m'n vrije tijd graag speel. Mijn hoop is dat we hier veel van elkaar kunnen leren!
Reputatie 7
Pimtercity schreef:

Hallo allemaal,

Het leek me leuk om mijzelf ook even voor te stellen.
Ik ben Pim, 16 jaar en ik reis van maandag t/m vrijdag met de trein van Heerlen naar Roermond voor mijn studie. Ik vind treinreizen van kinds af aan al leuk, en vind het daarom ook nooit vervelend om in de trein te zitten.
Regelmatig bezocht ik dit forum, maar ik heb er nooit aan gedacht om een account aan te maken. Nu toch maar gedaan!

Welkom:)!
Reputatie 5
Hallo allemaal,

Sinds ik zo'n zes jaar geleden ging studeren zit ik - met een onderbreking van ruim anderhalf jaar rond mijn afstuderen en eerste baan dichter bij huis - vijf dagen per week in de trein. Eerst van Almere Buiten naar Duivendrecht v.v.), later naar Amsterdam Science Park (v.v.) en tegenwoordig vanuit Almere Poort naar Amsterdam Sloterdijk (v.v.).

De laatste tijd vraag ik me steeds vaker af waarom sommige zaken die ik in de trein en op het station zie gebeuren, gaan zoals ze gaan en soms denk ik mogelijkheden voor verbetering te zien. Met wat Googlen (meestal vanuit de trein) vond ik vaak antwoord op mijn vragen op dit forum.

Nu ik een vraag heb waar ik geen antwoord op kon vinden, besloot ik maar eens een account aan te maken. Ik hoop hier mijn nieuwsgierigheid kwijt te kunnen, anderen te kunnen helpen met wat ik misschien toevallig weet en kritisch maar respectvol bij te kunnen dragen aan de zinnige discussie die hier gevoerd worden.
Dan ben ik nr 2 ;)
Raymond en ook mchinist op de stanplaats Utrecht.
Ook ik hoop te kunnen helpen maar ook wat te kunnen leren.
Dan kom ik binnen als nummer 3, ik ben hoofdconducteur met standplaats Eindhoven. Net als mijn collega's hoop ik veel te leren en te kunnen helpen.
Hallo wat een hoop NSers, hopelijk weten de klanten dit forum ook te vinden. Ik ben Sandra, servicemedewerker in Haarlem en denk dat we hier veel van elkaars expertise kunnen opsteken.:)
Mag ik dan de eerste klant zijn? Ik ben Joey, reis voornamelijk tussen Rotterdam en Amsterdam Sloterdijk.
Leuk initiatief. Ik ben NS reiziger, fanatiek treinreiziger voor zowel werk als privé.
Reputatie 5
Badge
Ik ben Ariën, een trouwe klant van de NS 😉. Er zullen vast wel wat spoorliefhebbers zijn die mij kennen, en ik ben zelf de eigenaar van het portal Treinenweb.nl.

Mijn hobby's zijn onder andere treinreizen (met name in het weekend), en reis dan het hele land door met een WeekendVrij abonnement. Tevens houd ik me ook bezig met fotografie, filmen en ICT.
Reputatie 7
Badge +4
Zelf combineer ik het weekendvrij abonnement heel graag met de museumjaarkaart, dan kan ik overal in Nederland de musea, die ik altijd al had willen zien, zonder verdere kosten bezoeken, dus ik herken me helemaal in je verhaal, Natasha! Veel plezier, zo kom je nog eens ergens zonder dat je verder voor kosten komt te staan! Omgerekend voor 34 euro per maand in de weekends gratis reizen (49 eerste klas) en alle musea verder kostenloos bezoeken, wie jaagt je de trein uit...

Vanaf het voorjaar wordt Kidsvrij gratis dus als ze jonger zijn dan 12 is het meereizen helemaal voor niks, al is een Railrunner zeker te doen.

Met culturele en kostenbewuste groet 😉,

Thom.
Reputatie 7
Badge +4
Als u echt 65 bent, kijk dan eens naar de Dalvrij en Weekendabonnementen. Die zijn voor mensen van 65+ gunstig geprijsd. Met de e-bike mag u in de trein, let uw wel op de voorwaarden. U mag ook meerdere Dalvoordeelabonnementen met keuzedagen hebben.
Reputatie 7
Badge +4
Ik wandel heel veel en als u bijvoorbeeld het Pieterpad loopt, blijkt hoe handig de trein is in combinatie met een abonnement. Met Weekendvrij bijvoorbeeld redeneren veel mensen eerst wat ze in het weekend reizen en baseren daar een berekening op. Veel beter is natuurlijk te kijken wat vrij reizen in het weekend kan betekenen. U kunt elk weekend overal naar toe en of dat nu is voor familiebezoek, sport, wandelen, nafietsen, musea of gewoon een stad bekijken, het kan allemaal voor een relatief luttel bedrag. voor 42 euro heeft u als 65 plusser door de week gratis rijden, afgezien van de spitsuren al is het wel zo dat als u voor de spits incheckt, u uw reis af mag maken. Een auto is soms makkelijk maar de honderden euro's die je bespaart elke maand heeft ook zo zijn voordelen....Daar kun je ook eerste klas voor reizen, al blijft het prijsverschil relatief groot.

Dalvrij en Weekendvrij zijn goede opties en u doet mogelijk die binnenlandse reizen die u altijd al had willen doen. Naar België of Duitsland wordt het ook flink goedkoper als je pas vanaf de grens hoeft te betalen.

Een e-bike heeft mooie kanten maar, hoewel minder comfortabel, kan ov-fiets ook en dat bespaart gesleep met uw dure fiets.
Reputatie 7
Badge +4
Fout geplaatst, sorry.
Reputatie 7
Badge +4
Nou, een originele motivatie, dat kan ik niet ontkennen 😉 Welkom!
Reputatie 7
Badge +4
@jennyvermeulen: Lever uw voordeelurenkaart nooit in, ook al is hij duurder. U wordt bepaald niet geflest want uw abonnement geeft 40 procent korting in de middagspits en een Dalvoordeelabonnement niet. Ik zou in uw geval de 60 euro met genoegen betalen als ik een kaart had met uw voorwaarden. Als u uw VDU opzegt, krijgt u er nooit meer eentje terug, dus ik zou hem aanhouden maar als ik u was. Ruilen met mijn Dalvoordeelkaart mag helaas niet 😉 Dan deed ik het meteen en betaalde u desnoods de hele zestig gulden zelfs graag.
Sivan NS schreef:

Even voorstellen: jullie Community Coördinator!

Hoi allemaal!

Ik ben erg blij jullie vandaag te mogen melden dat ik vanaf 1 juli Community Coördinator van dit Serviceforum ben! Deze functie is nog helemaal nieuw, maar samen met Hessel zal ik er alles aan doen om jullie als community van dienst te zijn. Dit geldt voor de forumleden, maar ook voor onze moderators.

Hoewel er al ontzettend veel goed gaat, zijn er ook nog voldoende verbeterpunten, die ik samen de moderators en met jullie als gebruikers wil gaan oppakken. Hier heb ik uiteraard jullie hulp bij nodig. De komende tijd zal ik me daarom vooral bezig houden met inlezen en inventariseren wat er precies speelt op dit forum. Laten we er met z’n allen iets moois van maken!

Groet,
Sivan

Hoi Sivan,

Succes met deze nieuwe functie en ik hoop dat je snel bij komt wat er op dit forum speelt en dat we je vaak mogen tegenkomen hier.
Reputatie 7
Badge +4
Welkom hier, ik zag je inderdaad al een paar keer staan. Goed dat je je inleest en dat je je pappenheimers leert kennen, dat lijkt me heel verstandig 😉 Hoe breed is de community die je in de gaten houdt?
Sivan NS schreef:

Hoi Loes!

Dank je voor je bericht. Mooi om te zien dat ook collega's op andere processen actief zijn op het forum. Ik heb gezien dat je regelmatig een mooie bijdrage levert!

Ik leer hier elke dag weer van en dat helpt mij weer de reiziger in de trein die ik tref om sneller en beter op weg te helpen, voor mij een echte win-win situatie 😉.

Reageer