beantwoord

geld terug vanwegen vertragingen

• 8 november 2019
  • 6 reacties
  • 192 Bekeken

Goedeavond.

Ik heb gister met de trein gereist en er was vertraging .

Moest met de trein naar Den helder. 

Maar op de Amstel moest ik met de metro naar Amsterdam,Centraal.maar toen was ik wel me 40%korting kwijt.en in Anna paulowna  moest ik ook weer overstappen dus ik heb gister erg duur gereist

(Afbeelding gewist door een moderator, bevat privégegevens)

icon

Beste antwoord door Danny NS 8 november 2019, 19:05

Hoi Jozephina, welkom bij de NS Community.

Ik heb jouw screenshot moeten wissen omdat deze privégegevens bevat. Je kan het beste contact opnemen met de klantenservice en jouw verhaal uitleggen. Wellicht is er een mogelijkheid tot coulance.

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Jozephina, welkom bij de NS Community.

Ik heb jouw screenshot moeten wissen omdat deze privégegevens bevat. Je kan het beste contact opnemen met de klantenservice en jouw verhaal uitleggen. Wellicht is er een mogelijkheid tot coulance.

Badge +3

Welkom bij de NS Community @Jozephina!

Dank voor de screenshot juist, ik heb hem even aangepast en bij deze nogmaals:

Dit is inderdaad een hele goede, want je zou inderdaad (ongeacht de reden) mogen uitchecken bij NS en dan binnen 35 minuten weer inchecken bij NS tijdens de spits met behoud van korting.

Je metro-rit (Amstel naar Centraal) heeft je reis dus in tweeën ‘geknipt’. Je was ruim binnen de 35 minuten weer binnen de poortjes (weliswaar op een ander station)!

Je zou het verschil tussen een volledige reis (Bijlmer - Anna Paulowna à € 9,06 en de door jou betaalde € 14,74) dus € 5,68 terug moeten krijgen, of anders in ieder geval de 40% korting op de reis van Centraal naar je bestemming (40% is € 5,32).

De rit met GVB (metro) is voor eigen rekening, tenzij het een NS reisadvies was en er géén GVB poortjes open stonden. Dat heeft je dus (metro 53) ook nog € 1,58 gekost.

Neem contact op met de Klantenservice en leg het uit. Via Live Chat of Twitter of Facebook is het handigst, want dan kan je de screenshot (die mét je privégegevens)  meesturen.

De 35 minuten vervallen als je tussendoor iets anders met de kaart doet (ook na saldo laden). De kaart pakt het dan niet meer, maar dat is inderdaad bij de klantenservice wel aan te geven.

De 35 minuten vervallen als je tussendoor iets anders met de kaart doet (ook na saldo laden). De kaart pakt het dan niet meer, maar dat is inderdaad bij de klantenservice wel aan te geven.

Is dat misschien de reden voor https://community.ns.nl/ns-flex-60/overstapkorting-niet-gekregen-bij-ns-flex-56664

Nee ik bedoel alleen met betrekking op reizen op saldo. Als er een transactie tussenkomt wordt het niet meer als een reis geteld door de kaart. Bij NS Flex wordt het achteraf berekend en is er meer mogelijk. In theorie zou het dan wel goed moeten gaan. 

Nee ik bedoel alleen met betrekking op reizen op saldo. Als er een transactie tussenkomt wordt het niet meer als een reis geteld door de kaart. Bij NS Flex wordt het achteraf berekend en is er meer mogelijk. In theorie zou het dan wel goed moeten gaan. 

Maar in de praktijk dus niet.

Reageer