beantwoord

Graag mijn naam uit het NS community

• 26 november 2019
  • 5 reacties
  • 222 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb helaas niet altijd verstand van o.a.  abonnementen en e-tickets . Ik probeer mensen graag te helpen maar aangezien ik autisme heb word ik door andere forum leden helaas verkeerd begrepen. Ook de discussies op zich lijkt mij tot irritaties frustraties van andere forumleden. Ik heb het idee dat ik  niet meer zo thuis in hoor. En als mensen gaan schreeuwen kan het hard op internet overkomen. Daarom leg ik het bijltje er maar bij neer. En vriendelijk verzocht om mijn naam artiestennaam Cacao uit het systeem van NS Community te halen?

Met vriendelijke groet,

Cacao 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 26 november 2019, 11:56

Jammer @Cacao dat het forum om die reden wil verlaten. Zoals op wel meer forums het geval is, is het hier ook een zeer klein groepje vaste corners  van een persoon of 10 welke zorgt voor 95 procent van de berichten. Ze houden vooral elkaar bezig en het forum betekend alles voor hun.

Ze zijn megatrots op hun status, "goude naampjes" en zorgen steevast dat de likes bij hun vaste forumvrienden konen. 

Ook dit vind ik spijtig om te lezen, dat je hier zo over denkt, AbbeyRoad.

Vanuit de kern is de NS Community een klant-helpt-klant kanaal. Vragen van gebruikers worden veelal beantwoord door andere gebruikers die er kennis van hebben. Over de jaren heen zijn er een aantal gebruikers blijven plakken wat inderdaad een vaste kern is geworden. Dat het inmiddels een soort van vriendengroepje is geworden vind ik persoonlijk dan ook niet raar.

Hoe jij het verwoord vind ik echter ontzettend overdreven. De speciale rang die ze hebben gekregen is een blijk van waardering vanuit de Moderators richting deze gebruikers voor hun activiteit en bijdrage en geeft aan andere gebruikers een indicatie van de waarde van hun antwoorden. Uiteindelijk is het ook iets om trots op te zijn. De werkelijke functionele meerwaarde hiervan is echter minimaal.

Een ‘vriendjespolitiek’ (om het zo even te noemen) met het liken van berichten ben ik nooit tegengekomen. Maar zelfs als het zou gebeuren zie ik het probleem er niet van in. Een like heeft niet meer waarde als wat jij eraan hecht, het geeft puur en alleen aan dat iemand een reactie leuk vindt.

Raken compleet overstuur als er een nieuw lid hun territorium binnentreedt welke van sommige dingen schijnbaar meer verstand heeft.

Ook hier ben ik het niet mee eens. Kennis van zaken wordt door iedereen verwelkomd. Ik vind het echter niet meer dan logisch dat er enige scepsis ontstaat wanneer iemand zonder noemenswaardige bron bepaalde informatie probeert te delen. Bepaalde gebruikers hebben een rol gekregen, wanneer ze een door ons als Moderators geverifieerde functie binnen de NS hebben. Dit zodat andere gebruikers ervan uit kunnen gaan dat zij met gegronde reacties komen wanneer het gaat over onderwerpen in die functie.

Wanneer iemand zonder die verificatie met bepaalde vakspecifieke kennis komt, vind ik het dan ook niet vreemd dat daar kritisch op gereageerd wordt. Dat hoeft dan niet per se te maken te hebben met de werkelijke correctheid van het antwoord, maar ook dat het voor andere gebruikers onduidelijk is of het klopt of niet.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Jammer @Cacao dat het forum om die reden wil verlaten. Zoals op wel meer forums het geval is, is het hier ook een zeer klein groepje vaste corners  van een persoon of 10 welke zorgt voor 95 procent van de berichten. Ze houden vooral elkaar bezig en het forum betekend alles voor hun.

Ze zijn megatrots op hun status, "goude naampjes" en zorgen steevast dat de likes bij hun vaste forumvrienden konen.  

Raken compleet overstuur als er een nieuw lid hun territorium binnentreedt welke van sommige dingen schijnbaar meer verstand heeft.

Natuurlijk zijn er enkele leden met veel verstand van zaken, ook ik zie soms zeer goede antwoorden voorbij komen.

Echter als jij @Cacao  je niet prettig voelt door gedrag van bepaalde leden moet de moderatie daar wat aan doen, dat zijn nu juist de omgangsvormen zoals bij NS bedoelt, en moet men niet meegaan in het feit dat de geplaagde partij dan maar afhaakt.

Ik vind het jammer dat je dit zo ervaart, Cacao. Het is de bedoeling dat de Community voor iedereen toegankelijk blijft en we doen ons best als Moderators om gebruikers aan te spreken wanneer ze zich niet aan de gestelde huisregels houden. Het klopt echter dat discussies soms vrij verhit kunnen gevoerd worden, gezien er ook erg uitlopende meningen zijn. Persoonlijk vind ik het een licht grijs gebied in hoeverre we daar ook moeten ingrijpen, gezien het niet de bedoeling is dat we alles gaan lopen censureren.

Ik kan uiteraard niet spreken over hoe jij het zelf hebt ervaren, maar ik heb een aantal van je topics nog even doorgenomen en mij is zo snel niets opgevallen waarin andere gebruikers onjuist hebben gereageerd richting jou of huisregels hebben verbroken. Indien er reacties zijn die jij ongepast vind kun je altijd een reactie rapporteren, dan kun je ook de reden erbij geven.

Wat betreft je verzoek tot verwijdering heb ik je een privébericht gestuurd met iets meer informatie, maar ik zal je account aan het einde van mijn dienst sowieso verwijderen indien ik daar geen reactie meer op krijg.

Jammer @Cacao dat het forum om die reden wil verlaten. Zoals op wel meer forums het geval is, is het hier ook een zeer klein groepje vaste corners  van een persoon of 10 welke zorgt voor 95 procent van de berichten. Ze houden vooral elkaar bezig en het forum betekend alles voor hun.

Ook dit vind ik spijtig om te lezen, dat je hier zo over denkt, AbbeyRoad.

Vanuit de kern is de NS Community een klant-helpt-klant kanaal. Vragen van gebruikers worden veelal beantwoord door andere gebruikers die er kennis van hebben. Over de jaren heen zijn er een aantal gebruikers blijven plakken wat inderdaad een vaste kern is geworden. Dat het inmiddels een soort van vriendengroepje is geworden vind ik persoonlijk dan ook niet raar.

Hoe jij het verwoord vind ik echter ontzettend overdreven. De speciale rang die ze hebben gekregen is een blijk van waardering vanuit de Moderators richting deze gebruikers voor hun activiteit en bijdrage en geeft aan andere gebruikers een indicatie van de waarde van hun antwoorden. Uiteindelijk is het ook iets om trots op te zijn. De werkelijke functionele meerwaarde hiervan is echter minimaal.

Een ‘vriendjespolitiek’ (om het zo even te noemen) met het liken van berichten ben ik nooit tegengekomen. Maar zelfs als het zou gebeuren zie ik het probleem er niet van in. Een like heeft niet meer waarde als wat jij eraan hecht, het geeft puur en alleen aan dat iemand een reactie leuk vindt.

Ook hier ben ik het niet mee eens. Kennis van zaken wordt door iedereen verwelkomd. Ik vind het echter niet meer dan logisch dat er enige scepsis ontstaat wanneer iemand zonder noemenswaardige bron bepaalde informatie probeert te delen. Bepaalde gebruikers hebben een rol gekregen, wanneer ze een door ons als Moderators geverifieerde functie binnen de NS hebben. Dit zodat andere gebruikers ervan uit kunnen gaan dat zij met gegronde reacties komen wanneer het gaat over onderwerpen in die functie.

Wanneer iemand zonder die verificatie met bepaalde vakspecifieke kennis komt, vind ik het dan ook niet vreemd dat daar kritisch op gereageerd wordt. Dat hoeft dan niet per se te maken te hebben met de werkelijke correctheid van het antwoord, maar ook dat het voor andere gebruikers onduidelijk is of het klopt of niet.

Reputatie 7
Badge

Bepaalde gebruikers hebben een rol gekregen, wanneer ze een door ons als Moderators geverifieerde functie binnen de NS hebben. Dit zodat andere gebruikers ervan uit kunnen gaan dat zij met gegronde reacties komen wanneer het gaat over onderwerpen in die functie.

Dit is een toch wel interresant gegeven op een forum waarop iedereen compleet anoniem schrijft. Eigenlijk dacht ik altijd dat leden werden gewaardeerd door hun gegeven antwoorden, maar er blijken dus geverifieerde leden te zijn welke "altijd" de juiste antwoorden geven, en niet geverifieerde leden waarbij je dit in twijfel kan trekken.

Hoe kan je als buitenstaander zien @Stijn NS dat een lid geverifieerd is ? Ik heb eens wat leden geanalyseerd, maar iedereen (zelfs ikke 😀) geeft zowel goede als foute antwoorden, naar mijn bescheiden mening.

Badge +3

@AbbeyRoad 

Wat begrijp je niet aan: “Bepaalde gebruikers hebben een rol gekregen, wanneer ze een door ons als Moderators geverifieerde functie binnen de NS hebben. Dit zodat andere gebruikers ervan uit kunnen gaan dat zij met gegronde reacties komen wanneer het gaat over onderwerpen in die functie.”

@Stijn NS geeft met nogal wat omhaal van woorden aan dat van bepaalde forumleden bekend is dat ze bij NS werken. Helaas geeft hij niet prijs wat die “rol” precies is die ze hebben gekregen. Forumlezers kunnen natuurlijk wel verwachten dat antwoorden van de geverifieerde leden over het algemeen correct zullen zijn omdat ze gegeven zijn door mensen met achtergrondkennis. En als NS-ers hier iets schrijven dat niet blijkt te kloppen dan zijn er altijd nog de niet-geverifieerde leden om ze te corrigeren.:grinning:

Het is dan ook niet zo dat iedereen hier volledig anoniem zit te schrijven. De moderators zijn niet anoniem en de geverifieerde leden (werkzaam bij NS) zijn bij de moderators bekend. Bij de geverifieerde leden staat duidelijk aangegeven dat ze een functie bij NS hebben. 

Reageer