beantwoord

hoe kan ik me afmelden bij ns community?

• Anonymous
  • 0 reacties
waar zit de afmeldbutton?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 29 maart 2019, 13:04

Ik heb geen bericht van Yvette1609 ontvangen. Ik wacht een bericht van haar af zodat ik haar verder kan helpen.

Voor de meelezers: er bestaat geen afmeldknop. Je kan hiervoor een moderator via een privébericht laten weten dat je deze wens hebt.
Bekijk origineel

10 reacties

Hallo Yvette1609 en welkom bij de NS Community,

Deze knop bestaat niet. Indien je je account wenst te verwijderen dan kan je het beste een moderator een privébericht sturen met daarin je wens en de reden daarvan. Ik ontvang graag een privébericht van je.
Ik ben nog in overleg om de wens van Yvette1609 door te voeren.
Ik heb geen bericht van Yvette1609 ontvangen. Ik wacht een bericht van haar af zodat ik haar verder kan helpen.

Voor de meelezers: er bestaat geen afmeldknop. Je kan hiervoor een moderator via een privébericht laten weten dat je deze wens hebt.
Indien je je account wenst te verwijderen dan kan je het beste een moderator een privébericht sturen met daarin je wens en de reden daarvan.

Waarom een reden? Volgens mij staat in de GDPR niet dat iemand een reden moet opgeven om gebruik te maken van het "recht om vergeten te worden".
Badge +3
Ik verbaas me er ook over dat er nog steeds naar een reden gevraagd wordt. Dat is maanden geleden al aan de orde geweest. Bijvoorbeeld in het topic https://community.ns.nl/over-de-ns-community-61/topic-over-het-opheffen-van-een-account-op-slot-gezet-49523
Een reden opgeven is zeker niet verplicht. We willen graag weten waarom iemand zijn account wil verwijderen, zodat we dat als verbeterpunt kunnen meenemen.
Soms is het ook het geval dat een gebruiker niet tevreden is over zijn/haar username. Dan hoeven we het account niet te verwijderen, maar kunnen we het nog aanpassen en is verwijderen niet nodig.
Uiteraard is het goed om daar naar te kijken. Je mag het wel vragen maar het moet duidelijk zijn dat het niet verplicht is. Al je vraagt:

Indien je je account wenst te verwijderen dan kan je het beste een moderator een privébericht sturen met daarin je wens en de reden daarvan.

komt het geven van een reden niet geheel vrijblijvend over, als ik dit lees wordt een account niet verwijderd zonder opgave van reden en dat is, zoals ook al in het topic waarnaar @iMark linkt staat, niet conform de GDPR
Badge +3
Het verbaast me dan ook dat maanden nadat door Sivan is toegezegd dat dit in het moderatorteam besproken zou worden nog steeds zo onduidelijk verwoord wordt.

Het zou al helpen door de bewoording iets te wijzigen: "Indien je je account wenst te verwijderen dan kan je het beste een moderator een privébericht sturen met daarin je wens om je account op te heffen. We stellen het zeer op prijs wanneer je aangeeft waarom je je account wilt verwijderen. Maar noodzakelijk is dat uiteraard niet."
Bedankt voor de feedback iMark! Hopelijk is het nu duidelijk.
Badge +3
Mij was het al tijden duidelijk. 😀

Reageer