Ik kan het beste antwoord geven op een vraag die ik niet stelde

• 18 augustus 2018
  • 41 reacties
  • 614 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 18491 reacties
Ik kan het beste antwoord geven op een vraag die ik niet stelde, geïllustreerd onderaan. Ik denk niet dat dat de bedoeling is. Er gebeuren nog meer rare dingen, maar dit eerst maar.

41 reacties

Thom,
Dat kunnen Superusers al langer. Ook berichten aanpassen na een uur is waarschijnlijk mogelijk. Gewone gebruikers mogen dat niet en mogen eigen berichten na een uur niet aanpassen. Op facebook kun je zelfs zes weken later berichten aanpassen of verwijderen. 🤔
Reputatie 7
Badge +4
Eervol, maar ik vraag me af of dat verstandig is. Ik heb het even uitgeprobeerd en het werkt wel. Ik zag dit als een foutje.

Editten gaat niet (goed), na een uur in ieder geval niet. Ik heb wat rommel op mijn computer binnengekregen, daar zou het ook in kunnen zitten. De bewerkknop gaat niet naar wens. Vreemd.
Het achteraf, ook na een uur, een beetje kunnen editten op stijlfouten is wel prettig
De Opslaanknop ontbrak en die is er nu wel weer. Ik heb nog geen druppel gedronken. 😉
Misschien dat de insided software niet lekker werkt. Verstandig? Ach, het is maar hoe je het bekijkt. 😉
Reputatie 7
Badge +4
Dat is ook weer zo, het zal in de praktijk doorgaans verantwoord gaan. Mijn huwelijk met Insided is niet helemaal harmonisch. Daar zou NS een vuist tegen moeten maken. 😉 De techniek lijkt weer te werken, gelukkig maar.
Reputatie 7
Badge +3
Dat beste antwoord selecteren op een vraag had ik al een tijdje geleden aangegeven, dat was niet de bedoeling volgens Sivan en was daarna binnen 1 dag niet meer mogelijk. Echter enkele dagen later was het weer wel mogelijk, Henk gaf het toen aan (al meerdere malen) alleen is daar nooit enige reactie op gekomen.
https://community.ns.nl/de-ns-community-61/ns-community-nieuw-jasje-en-nieuwe-naam-48117/index23.html#post340869
Hoi allen!

Ik heb inderdaad begrepen dat dit een nieuwe feature is voor Super Users. Dit zou tijdelijk zijn, maar is blijkbaar nu definitief gemaakt. Ergens vind ik dat Super Users die mogelijkheid zouden moeten kunnen dragen, anderzijds is het inderdaad de vraag hoe je met deze extra machtiging om moet gaan. Ik ga er even naar kijken.
Hoi allen!

Ik heb inderdaad begrepen dat dit een nieuwe feature is voor Super Users. Dit zou tijdelijk zijn, maar is blijkbaar nu definitief gemaakt. Ergens vind ik dat Super Users die mogelijkheid zouden moeten kunnen dragen, anderzijds is het inderdaad de vraag hoe je met deze extra machtiging om moet gaan. Ik ga er even naar kijken.

Super Users kunnen ook berichten na een uur aanpassen. Lijkt mij ook wel handig. 🤣
Ja mij ook, waarom dit onderscheid ?

En hoe wordt je Super User ? Door elk bericht van een moderator te liken ?
Wist ook niet dat die dit mochten, anders had ik die status niet afgestaan. Voor mij staat alles nu vast. Ofwel berichten die langer dan een uur staan zijn definitief. 😎
De rank Super User wordt toegewezen aan de hand van je bijdrage op de community. Dat staat overigens los van uitgedeelde likes, dat kan ik wel verklappen 🙂.

Het onderscheid is gekoppeld aan de ranks en geldt voor alle bedrijven die bij Insided zijn aangesloten. Zoals gezegd ben ik bezig met de ranks, ook voor ons zijn dit nieuwe ontwikkelingen.
Badge +3
De rank Super User wordt toegewezen aan de hand van je bijdrage op de community. Dat staat overigens los van uitgedeelde likes, dat kan ik wel verklappen 🙂.
Maar wel handmatig uitgedeeld dus? Want als ik kijk naar ranks, badges, aantallen reacties en beste antwoorden dan kom ik natuurlijk niet in de buurt van Thom en Tochjo, maar heb er wel aanzienlijk meer dan andere Super Users 🤔

Mijn laatste rank (koploper****) kreeg ik volgens mij wel automatisch, want dat was precies om middernacht op de dag dat ik 3 jaar actief was hier.

Vooral een reactie later nog kunnen aanpassen/aanvullen lijkt me handig.
Dat geldt voor mij ook, dus het is zeker niet alleen over bijdrage aan de Community, het lijkt dan pure willekeur.
Badge +3
Ik ben een voorstander van het geheel afschaffen van de mogelijkheid om reacties te bewerken. Ik heb te vaak gezien dat iemand na een kritische reactie schielijk nog even zijn/haar fouten heeft hersteld waarna de kritische reactie lijkt op mosterd na de maaltijd. Het lijkt mij te veel op geschiedsvervalsing. De charme van een forum als dit hoort nu juist te zijn dat ook (denk)fouten zichtbaar blijven. Wanneer je iets wilt aanvullen of corrigeren dan doe je dat maar in een nieuwe bijdrage.

Wanneer je de mogelijkheid tot bewerken afschaft, dwing je een schrijver om beter na te denken over de reactie en om nog een keer goed op tik- en spelfouten te letten voordat op "Reageer" geklikt wordt. Het niveau gaat dan vanzelf omhoog.
Badge +3
Ik ben het geheel met @MvanGelder eens dat uitdelen van de rang "Super User" berust op willekeur. Dat is voor mij de reden geweest om de rang op het forum geheel uit te zetten. Aan dergelijke willekeur wens ik niet mee te werken.
Je kan ook zichtbaar maken dat er een edit is gebeurt (met datum en hoeveel % bv) maar verder heb je inderdaad wel gelijk.

Maar dan wel liefst voor iedereen, ook Suoer Users en eigenlijk ook voor moderatoren (tenzij er duidelijk aangegeven is dat er achteraf een edit heeft plaatsgevonden).
Dit is ook bizar trouwens, ik zocht op super user en als ik klik op topics of op reacties van die persoon krijg ik mijn eigen topic en reacties te zien.....

Hmm het is nog gekker, als ik daar op klik krijg ik Thom zijn reacties te zijn, ook als ik daarna bij bv Tochjo kijk naar zijn reacties. Dan zie ik Thom zijn reacties staan ipv Tochjo

(even 2 bekende users genomen)

https://community.ns.nl/members/super-user-28231

Misschien hoort het hier niet maar als ik klik op topics van een willekeurige gebruiker (bij de profielpagina van die gebruiker) zie ik niet de topics van die willekeurige gebruiker maar alleen mijn eigen topic.

EDIT Hmm laat die doos van Pandora maar dicht.
Haha ja daar had ik ook al last van via bepaalde links. Whatever 🤷‍♀️
Badge +3
Je kan ook zichtbaar maken dat er een edit is gebeurt (met datum en hoeveel % bv) maar verder heb je inderdaad wel gelijk.

Maar dan wel liefst voor iedereen, ook Suoer Users en eigenlijk ook voor moderatoren (tenzij er duidelijk aangegeven is dat er achteraf een edit heeft plaatsgevonden).

Dan wordt het leuk bij mij, want ik heb 2 van de 3 keer nog wel wat grammaticale of inhoudelijke verbeteringen of aanvullingen, of soms als de layout van een reactie me niet zint (dingen te dicht op elkaar of juist teveel lege regels e.d.). Wat dat betreft ben ik een perfectionist.

Op FB kan je de edit-historie zien, dus ook zien of iemand iets positiefs tikt, een boel likes krijgt en vervolgens zijn bijdrage aanpast naar iets heel negatiefs. Onwenselijk inderdaad, maar zal hier niet vaak gebeuren en een uur is dan wel voldoende. Spelfoutjes lezen we wel overheen (al maak ik ze zelf liever niet).

Het onderscheid is gekoppeld aan de ranks en geldt voor alle bedrijven die bij Insided zijn aangesloten. Zoals gezegd ben ik bezig met de ranks, ook voor ons zijn dit nieuwe ontwikkelingen.

Maar wees daar gewoon open over want de forumleden zijn ook niet gek.

Als iemand met bv 50 antwoorden super user wordt en iemand met 500 niet, werkt het systeem niet. ,
Badge +3
Zoiets (maar dan niet zo extreem natuurlijk).

De badges en rank (koploper×) krijg je waarschijnlijk vanzelf wel, op basis van anciënniteit (rangorde naar dienstjaren, aantal reacties vs. opgelost en een stukje reputatie zoals likes, ook al zegt/verklapt @Sivan NS dat die laatste er niet toe doen... en dat is maar goed ook, want dan zou ik al mijn 5700+ reacties kunnen liken en God worden bijna :P

Maar alleen al door dit te zeggen (milde kritiek op werkwijze/openheid) zal haar wellicht weerhouden om mij -of jou- die status te geven? Een 10% (reacties/beste antwoord) verhouding lijkt me een goede regel, met 100 als minimum, en 2 of 3 jaar actief of zo, want tegen die tijd weten beheerders/moderators echt wel wat ze aan iemand hebben.

Vooral als ze je ook kennen via Webcare (Twitter of Facebook). Daar ben ik vaak was 'losser' dan hier met commentaar en (altijd positief bedoelde, lezen is een kunst) suggesties, maar dat 'verdampt' daar vanzelf, dus als ik vandaag boos ben leest bijna dat morgen nog, en anders verwijder ik het de dag erna. Vanavond een paar hele grote bedankjes gekregen op Twitter met creatieve (en volkomen legale) oplossingen die hier ook staan!

Maar goed, ik weet wel dat o.a. @Momo (die ik overigens goed en al heel lang ken, buiten hier) heel verbaasd was dat toen we elkaar allemaal (en sommigen zichzelf) gingen liken vorig jaar (wegens nieuwe look) spontaan tot 'Super user' werd gepromoveerd (zonder daar ook maar een melding van te krijgen ook nog zelfs!) 🤔

En dan is er nog de mysterieuze badge 'Sfeerkoning', die iemand na één post/topic (dat in feite helemaal niet zo sfeervol was) ooit kreeg. Van wie en waarom, geen idee dat weet echt niemand!

Een stukje openheid zou dus wel fijn zijn op zich inderdaad. Mij maakt het kleurtje van mijn naam niet uit (blauw of goud) maar ik zie de voordelen wel, zoals ik eerder aangaf.

Ik zal in ieder geval mijn eigen reacties niet snel als 'Beste antwoord' gaan bestempelen... want dat mogen TS (topic starters) zelf doen, of desnoods een moderator als het juiste antwoord er (ongeveer) staat maar er al een tijd niet meer op gereageerd is (abandoned topics).
De badges zijn modern, maar totaal niet origineel of persoonlijk. Als je origineel wil zijn stuur je iets persoonlijks. 📖 💋
Ik vind het onbegrijpelijk, ik blijk nog steeds reisleider te zijn met 1 sterretje terwijl ik meer reacties en meer vragen goed heb beantwoord dan iemand die reisleider met 2 sterretjes is.😂😂

Toch te kritisch dan....
Badge +3
Ik vind het onbegrijpelijk, ik blijk nog steeds reisleider te zijn met 1 sterretje terwijl ik meer reacties en meer vragen goed heb beantwoord dan iemand die reisleider met 2 sterretjes is.😂😂

Toch te kritisch dan....

Geen idee Maarten, maar wacht nog een kleine 2 maanden (sinds 16 oktober 2016 actief hier zie ik) en je krijgt er automatisch wel een sterretje bij, of je wordt koploper zelfs woeha 🤓
Ha ok wow 😂

Reageer