Ik kan het beste antwoord geven op een vraag die ik niet stelde

• 18 augustus 2018
  • 41 reacties
  • 614 Bekeken

Toon eerste bericht

41 reacties

De badges zijn modern, maar totaal niet origineel of persoonlijk. Als je origineel wil zijn stuur je iets persoonlijks. 📖 💋

Origineel ben jij zeker! Waardeer ik enorm.

Verder snap ik dat jullie meer openheid w.b. de badges willen. Een en ander is nu nog in ontwikkeling, wellicht kom ik daar later op terug. De uitspraken die ik wel doe over de ranks en badges zijn wel gewoon waar, dus die mag je van mij aannemen.

@MvanGelder: ik geef je 1 tip: open eens een nieuw topic (en maak het een waardevol topic, want je wil niet dat het naar Spam of Trash verplaatst wordt).
Reputatie 7
Badge +3
En dan is er nog de mysterieuze badge 'Sfeerkoning', die iemand na één post/topic (dat in feite helemaal niet zo sfeervol was) ooit kreeg. Van wie en waarom, geen idee dat weet echt niemand!

Maar we hebben ook een echte Sfeerkoning

https://community.ns.nl/members/jeroenwilms-25035

Tja....
Helaas kan ik de reacties niet zien van die gebruiker anders had ik ook geweten hoe ik sfeerkoning kan worden 😀
Badge +3
Thom mag blijven natuurlijk.

Hij en ik zijn het heel vaak eens. Soms ook niet (gebeurt zelden), dan zeggen we tegelijk hetzelfde maar dan nét iets anders. Ook prima!

Bij twijfel doen we dan privé. Voordeel van elkaar IRL een beetje kennen en zo ook...

Gunfactor heet dat.. en voor een Sfeerkoning is het de 'Funfactor' natuurlijk, dus juist iedereen te lijf gaan met de 'olifantenhuid' van internet is een optie. Zul je mij en Thom niet zien doen.

Voor mij betekent een 'aanvaring' hier dat het bedtijd is (dus snel vergeten) of anders -zoals die olifant in de Rolo reclame- ik pak je later wel terug :P

Reputatie 7
Badge +3
@MvanGelder
Probeer het eens door de naam van de gebruiken in het zoekveld te zetten.

https://youtu.be/y1EpaboCERg 👩❤👩
@MvanGelder

Ha dank je 😀
Morgen nieuw topic openen haha

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/boze-conducteur-creert-ongemakkelijke-situatie-met-onnodig-aanvallend-gedrag-bij-zwartrijden-22436/index1.html#post136635
Badge +3
Helaas kan ik de reacties niet zien van die gebruiker anders had ik ook geweten hoe ik sfeerkoning kan worden 😀
Door dat zelf te bedenken? Voor Thom is het plausibel en sowieso terecht (door je bijdrages zei @Sivan NS al)

Maar daar zit dus totaal geen verklaarbare logica achter, en is dus handmatig/persoonlijk. Ook prima, maar zeg dat dan gewoon!

Voorbeeld... Bij Jeroen Wilms zie ik dat niet zo 1 2 3... 🤔 Hoe zou het met hem zijn eigenlijk?

Hij is volgens mij ook de enige andere (naast Thom) die die badge heeft!
1 Topic, 2 reacties..

En.... Als ik daar op klik krijg ik mijn eigen topics en reacties te zien... dus niet eens wat Jeroen toentertijd (2½ jaar geleden) te melden had!
Reputatie 7
Badge +4
Het is waarschijnlijk een administratief foutje. De sfeer die hij uitstraalde en met een totaal van twee bijdragen, kunnen dit nooit tot effect hebben.

Het had wel rechtgezet behoren te worden.
Het is waarschijnlijk een administratief foutje. De sfeer die hij uitstraalde en in twee bijdragen kunnen dit nooit tot effect hebben.

Het had wel rechtgezet behoren te worden.

Wat zijn dan volgens jou wel de eisen om sfeerkoning te worden?

Edit.. of steunpilaar. 🙃
Badge +3
Ik vind het allemaal prima (en zei al dat ik het 'kleurtje' niet hoef, maar de mogelijkheden van Super user enorm welkom zou heten).

Voor de rest signaleer ik wel en zeg/vraag soms dingen die men niet leuk vindt hier of bij NS.
Dat is juist de kracht van geen moderator/admin zijn!

Ik kan ze nu gewoon allemaal vrolijk op de vingers tikken, en dat wordt ook meestal gewaardeerd. Als ik het echt mis heb (of oproep om iets illegaals te doen) weten ze me ook wel te vinden...

Zoals een PDF voor Apenheul (trein+toegang) in de app? Nee, dat lukt niet maar op je telefoon mag het 100% zeker. Printen hoeft echt niet! Dat soort dingen....
Reputatie 7
Badge +4
Daar ga ik niet over, het is mij ook overkomen. We zijn het er over eens dat er geen enkele aanleiding voor de badge was bij degene waar ik het hierboven over had.

@Robert B Moderatoren zitten vast aan een protocol. Forumleden kunnen veel meer zeggen en hun mening desnoods een keer ongezouten geven. Ik denk dat moderatoren dat soms wel eens zo hadden willen zeggen, maar dat niet kunnen. Ik vind dat heel begrijpelijk en hou daar ook rekening mee. Anderzijds dwingt dit gegeven ook tot een zekere beheersing. Vrijheid en verantwoordelijkheid horen bij elkaar.

Klaas-Jan liet als moderator zijn gevoel wel eens tussen de regels door spreken, en gekoppeld aan zijn rechtschapen persoonlijkheid, maakte hem dat ook geliefd.

Een beetje meer inzicht in en begrip voor de positie van de moderatoren, lijkt me een goede zaak.

Verder denk ik dat Insided een veel grotere invloed heeft dan we mogelijk veronderstellen. De aansturing vindt niet, of maar zeer ten dele door de moderatoren plaats, terwijl dat wel zou moeten.
Daar ga ik niet over, het is mij ook overkomen. We zijn het er over eens dat er geen enkele aanleiding voor de badge was bij degene waar ik het hierboven over had.

Soms zoek je een bevestiging.
Hmm, Thom is absoluut terecht Sfeerkoning, naar dat account van Jeroen moet ik even kijken. Dat vind ik ook opvallend.

Edit: het blijkt dat dit een fout in het systeem is. Ik heb Insided gevraagd hiernaar te kijken en dit te corrigeren. Dank voor de oplettendheid.
Hmm, Thom is absoluut terecht Sfeerkoning, naar de account van Jeroen moet ik even kijken. Dat vind ik ook opvallend.

Edit: het blijkt dat dit een fout in het systeem is. Ik heb Insided gevraagd hiernaar te kijken en dit te corrigeren. Dank voor de oplettendheid.

https://community.ns.nl/off-topic-32/speel-mee-voor-ranks-en-badges-op-het-ns-serviceforum-21666/index3.html#post136591

Reageer