Instellingen van community | NS Community
beantwoord

Instellingen van community


Reputatie 3

Vroeger kreeg ik een e-mail als er op mijn thread werd gereageerd. Nu niet meer. Kan ik dat ergens instellen?

Onder Instellingen / Algemene instellingen vond ik een flinke verrassing vol geheimzinnigheden:

Toon je badges Ja/Nee. Wat is dat?

Toon je reputatie Ja/Nee. Wat is dat?

Toon je gebruikerstitel Ja/Nee. Wat is dat?

Ontvang e-mailmeldingen van uw topicabonnementen  Ja/Nee. Ha, dat ziet er interessant uit. Maar er staat al Ja aangevinkt.

Ontvang e-mailnotificaties van @mentions Ja/nee. Wat @mentions is staat er niet bij. Maar Ja is aangevinkt.

icon

Beste antwoord door Tochjo 27 March 2022, 21:31

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Klik op uw avatar rechts bovenin →, Instellingen → Algemene instellingen. Selecteer dan wat u wilt.

 

Het werkt bij mij ook niet altijd goed.

Reputatie 7
Badge +3

Waarschijnlijk wordt er wel een mail verstuurd, alleen komen mails verstuurd uit naam van de NS community al een tijdje in de spambox. Heb je toevallig daar ook gekeken? Of worden berichten aangemerkt als spam bij jou gelijk gedelete?

@mentions is wanneer je zo'n @ voor iemands community naam zet, bv @Feico en het blauw wordt weergegeven. Hiermee kun je iemand aanspreken of ergens op alert maken omdat deze persoon, mits mentions als ja is aangevinkt, dan een mailtje krijgt met als titel “Jij bent genoemd in ...”. Maar ja, die verdwijnen al een tijdje ook in de spam. 

Reputatie 7
Badge +3

Onder Instellingen / Algemene instellingen vond ik een flinke verrassing vol geheimzinnigheden:

Toon je badges Ja/Nee. Wat is dat?

Toon je reputatie Ja/Nee. Wat is dat?

Toon je gebruikerstitel Ja/Nee. Wat is dat?

Badges zijn de gele vierkantje met bepaalde icoontjes die je bij een aantal community leden ziet. Die badges ontvang je bij een aantal (hoeveel weet ik niet) beste antwoorden gegeven.

Reputatie is de balk onder je avatar die meer blauw gevuld is naar mate je meer berichten hebt geplaatst.

Gebruikerstitel is wat er naast je naam staat, bv Reisleider, Koploper, Intercity, Moderator of (zoals bij mij) Super User. 

Reputatie 7
Badge +4

Bij de eerste vijftig goede antwoorden krijgt u de badge ‘Verkenner’. @Feico 

Badge +3

Ontvang e-mailmeldingen van uw topicabonnementen  Ja/Nee. Ha, dat ziet er interessant uit. Maar er staat al Ja aangevinkt.

Controleer of u ook daadwerkelijk op het topic geabonneerd bent. In dat geval is onder het eerste bericht een blauwe ster en de tekst ‘Afmelden’ zichtbaar. Ziet u een witte ster en de tekst ‘Inschrijven’? Dan bent u niet geabonneerd op het topic en krijgt u geen e-mailmeldingen. Klik dan op de tekst ‘Inschrijven’ om u op het topic te abonneren en wel meldingen te krijgen van nieuwe berichten in dat topic.

Reputatie 3

Ontvang e-mailmeldingen van uw topicabonnementen  Ja/Nee. Ha, dat ziet er interessant uit. Maar er staat al Ja aangevinkt.

Controleer of u ook daadwerkelijk op het topic geabonneerd bent. In dat geval is onder het eerste bericht een blauwe ster en de tekst ‘Afmelden’ zichtbaar.

Goeie tip, maar er staat Afmelden, dus daar ligt het niet aan.

Reputatie 3
 

Badges zijn de gele vierkantje met bepaalde icoontjes die je bij een aantal community leden ziet. Die badges ontvang je bij een aantal (hoeveel weet ik niet) beste antwoorden gegeven.

Reputatie is de balk onder je avatar die meer blauw gevuld is naar mate je meer berichten hebt geplaatst.

Gebruikerstitel is wat er naast je naam staat, bv Reisleider, Koploper, Intercity, Moderator of (zoals bij mij) Super User. 

Nier erg interessant, dus. En mijn avatar? Ik dacht dat alleen de Hindoegod Visjnoe aan avatara’s deed.

Reputatie 7
Badge +3

Je avatar is je profielfoto. Jij hebt zelf geen foto geupload en dan zie je alleen de eerste letter van je naam.

Die badges enzo zijn inderdaad niet bijster interessant, je kan het ook uitzetten. 

Badge +3

En wat ik ook probeer bij Gmail, de mails vanuit de Community zijn altijd spam. Dat komt omdat Gmail het simpelweg niet accepteert dat Insided (via Amazon servers) mails met als afzender ns.nl mag verzenden. Logisch.

Er is wel een workaround maar dan moet je een zakelijke Google Workspace (bedrijfs)account hebben én daarvan beheerder zijn.

Reputatie 7
Badge +3

In dat andere topic is ook geen update meer gekomen van een moderator dat men er nog mee bezig is, zal wel geen prioriteit hebben. 

Reputatie 3

En wat ik ook probeer bij Gmail, de mails vanuit de Community zijn altijd spam.

 

Ik ontvang ook via Gmail, maar er staan geen NS-berichten in de spambak

Badge +3

Ik ontvang ook via Gmail, maar er staan geen NS-berichten in de spambak

De normale mails van NS komen natuurlijk gewoon in je inbox aan, maar mails van NS Community (afz. forum.ns.nl via amazon...) komen in de spam.

Als het goed is krijg je er nu eentje omdat ik @Feico tik (een ‘mention’), en/of omdat jij de auteur van het topic bent. Uiteraard kan je dat allemaal uitzetten.

Is het een zakelijke Google Workspace account is kan het verschillen wat als spam aangemerkt wordt, ligt eraan hoe de beheerder e.e.a. ingesteld heeft.

Reputatie 7
Badge +3

Zowel Thom als ik hebben in dit topic Feico al gementioned dus zou alleen daarom al 3 NS Community mails moeten hebben. Zelf heb ik het wel opgegeven om deze mails in mijn gewone inbox te krijgen, als ik nu zie dat er iets in de spambox zit kijk ik daar wel, 9 van de 10 keer is dat een NS Community mail, echte spam krijg ik gelukkig nog maar heel weinig. 

Reageer