Is het ook al niet meer mogelijk om binnen een uur te editten?

• 11 juli 2019
  • 39 reacties
  • 1167 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 17577 reacties
Nou dit gebeurde na 51 minuten. Het ridiculiteitsniveau gaat weer omhoog. Doe er wat aan! Een komma zetten voor de leesbaarheid kan ook al niet meer. Het voelt niet goed.

...

39 reacties

We hebben de fout doorgegeven aan de ontwikkelaars achter de Community, zij zijn er momenteel mee aan het werk (het niet kunnen editen na 60 minuten). Een prognose heb ik helaas niet, dus ik durf ook niet aan te geven wanneer dit opgepakt wordt. Ik heb bij deze ook deze fout (niet kunnen editen binnen 60 minuten) er aan toegevoegd en aangegeven dat hier prioriteit aan gegeven moet worden.
Reputatie 6
Het is ook ridicuul, om maar even als @Thom te schrijven, dat het ene community lid wel kan wijzigen en het andere Community lid niet.

Iedereen welke bv meer dan 15 bijdrages heeft geschreven zou dit moeten kunnen.

SuperUser is echt een beetje erg Community onwaardig, waarbij men toch uit zou gaan van gelijkheid van elke Community deelnemer.
Alle Community leden zouden in staat moeten zijn om een bericht binnen 60 minuten te wijzigen. Dat is niet voor specifieke gebruikers gereserveerd. Aanpassingen buiten 60 minuten is enkel gereserveerd voor Moderators, of voor gebruikers die al langere tijd zeer bovengemiddeld actief zijn en zich als een waardevolle gebruiker voor de Community hebben aangetoond.

Indien je het niet eens bent met de mogelijkheden van verschillende rollen en hoe deze rollen worden toegekend dan kun je daarvoor hier terecht, of kun je een nieuw topic starten. Dit topic gaat over een bug die momenteel speelt die effect heeft op de mogelijkheid tot het aanpassen van berichten, niet over wat welke gebruikersrollen kunnen doen.
Reputatie 7
Ik snap het niet. Thom is een super user. Hij kan toch altijd zo vaak als hij wil een tekst wijzigen.
Ik kon dat namelijk wel toen ik nog een super user was.
Reputatie 7
Badge +4
Het probleem is dat het op dit moment even niet mogelijk is, terwijl het wel kon. Insided zit er al op, daar is kennelijk iets misgegaan. Ze zullen het ongetwijfeld wel oplossen, en dan is alles weer normaal. Stijn en Denice zitten er, als beide zeer ervaren moderatoren, bovenop. Het is een ergernis dat Insided dit soort dingen zo maar doet, maar we kunnen echt wel verder met ons leven. 😉
Reputatie 6
.....Het is een ergernis....

Wat moet Community leven van de niet Super Users dan wel niet rustgevend zijn, die hebben die ergenissen allemaal niet......πŸ˜€
Reputatie 7
Wat moet Community leven van de niet Super Users dan wel niet rustgevend zijn, die hebben die ergenissen allemaal niet......πŸ˜€

Dit. 😌👍🏽
Persoonlijk denk ik dat het beter zou zijn om de edit-mogelijkheid af te schaffen.
Sommige (super-)users lijken het nu te misbruiken om maar zo snel mogelijk een (lege) reactie te kunnen invoeren om deze later aan te vullen zodat het lijkt alsof zij als eerste met het juiste antwoord zijn gekomen:

In eerste instantie:

Enkele minuten later:

Weer enkele minuten later:

De vraagsteller zou ook zonder te verversen op een antwoord moeten kunnen vertrouwen.
Reputatie 6
Het was mij ook al opgevallen @nieuwhier
Het is natuurlijk zeer vreemd dat bv @Thom dit kan doen, dit valt niet onder het verbeteren van een schrijffout, waarvoor die SuperUser functie bedacht is.
Wat een flauwekul, alle gebruikers kunnen een periode hun berichten aanpassen, of dat nu is om typefouten te herstellen of om een bericht te herschrijven, dat kan iedereen gewoon. Beetje flauw om nu een bericht van Thom dat een paar keer gewijzigd is onder de loep te leggen. Dat je hier screenshots van gemaakt hebt zegt mij meer over jou dan over Thom ...
Badge +3
Omdat de super users 'veelposters' zijn is de mogelijkheid om later berichten aan te passen juist erg nuttig, met name als er onjuiste/verouderde info in een reactie staat zoals links die niet meer werken, of wanneer er nieuwe inzichten zijn over de werking van bijv. Flex.

Een tikfoutje corrigeren of dingen anders verwoorden om de leesbaarheid te vergroten is natuurlijk ook handig, maar maak ik me in ieder geval niet zo druk over.

Moderators kunnen dat natuurlijk ook (op verzoek) maar dat betekent extra werk voor jouzelf Γ©n de moderator. Onhandig dus.

Wellicht de regels wat versoepelen, en iedereen met meer dan bijv. 100 reacties of 10 beste antwoorden automatisch 'power user' te maken, of gewoon iedereen zoals op andere forums (Tweakers) of bepaalde social media zoals Facebook (waar je dan ook de edit historie van een bericht kunt inzien).

Hoe het nu 'berekend' wordt weet ik niet, maar het is in ieder geval handmatig en niet afhankelijk van rank o.i.d. En als men besluit om die mogelijkheid bewust af te nemen is dat natuulijk een optie, maar dit is dus een bug die blijkbaar nogal lastig op te lossen is.

En dat is storend, als iets ineens niet meer werkt zoals je gewend bent. Gelukkig is er nu de info dat er aan gewekt wordt, dus wachten we af.
Reputatie 7
Badge +2
Wanneer ik mijn post echt wezenlijk verander (of dat nu binnen een uur of later is) zet ik dat vaak als een "edit" eronder. Maar wat ik nog wel eens doe is dat ik een antwoord iets aanvul waardoor het duidelijker wordt. Soms wanneer ik een antwoord schrijf denk ik dat dat compleet en overduidelijk is, maar wanneer ik het later doorlees toch denk dat het met een kleine aanvulling nog duidelijker wordt. Of iemand stelt in openingspost meerdere vragen en ik beantwoord 2 of 3 van die vragen maar achteraf geef ik ook een antwoord op de 4e vraag.
Je kunt natuurlijk ook een aanvulling in een nieuwe post geven, maar dat krijg je vaker dat dezelfde user 2 of 3 posts over hetzelfde plaats. Om het overzichtelijk te houden doe ik het dan liever in 1 topic. Wel doe ik het vaak in een nieuw topic wanneer er na mijn post andere users al een post hebben geplaatst, ook omdat wanneer je je eerste antwoord edit het topic niet bovenaan komt te staan in de recent actieve topic en het daarom misschien niet door iedereen wordt opgemerkt dat er nieuwe info staat.
En natuurlijk handig voor herstellen van typefoutjes 😁

Maar ik vind het wel wat vreemd dat er verschil gemaakt is tussen super users en de rest wat betreft het kunnen editen na 1 uur. Al kan dat ook een dingetje zijn van Insided en niet door NS zo bepaald.
Reputatie 6
Maar ik vind het wel wat vreemd dat er verschil gemaakt is tussen super users en de rest wat betreft het kunnen editen na 1 uur. Al kan dat ook een dingetje zijn van Insided en niet door NS zo bepaald.

Dat kan best wezen, maar NS wordt natuurlijk niet verplicht dit zo te gebruiken, maar schijnbaar zijn sommige Community leden belangrijker dan anderen, met aangepaste privileges.
En wat het achterliggende beleid is, wie wanneer bevorderd wordt is compleet onduidelijk.
Kan je solliciteren πŸ˜€πŸ˜€ ?
Reputatie 7
Ik ben zelf ook een tijdje super user geweest en het enige wat je kan doen om een super user te worden is gewoon goed gedrag laten zien en vooral veel goede bijdragen leveren. 😌
Reputatie 6
Cconfronterend @Trein-D, dan het ik nog een lange, lange weg te gaan.........😭
Als het ooit lukt...
Reputatie 7
Cconfronterend @Trein-D, dan het ik nog een lange, lange weg te gaan.........😭
Als het ooit lukt...

Ja je word het sowieso niet meteen. Je moet eerst over een lange periode laten zien dat je graag andere reizigers wilt hebben en correcte antwoorden kan geven. Geen ruzie maken. Je goed gedragen. En als je dat voor een lange periode laat zien dan zou het zomaar kunnen dat je op een dag super user bent.
Het lukt je wel... 😌
Reputatie 7
Badge +2
Het was mij ook al opgevallen @nieuwhier
Het is natuurlijk zeer vreemd dat bv @Thom dit kan doen, dit valt niet onder het verbeteren van een schrijffout, waarvoor die SuperUser functie bedacht is.

Wie zegt dat de super user functie daarvoor bedacht is?

Dat kan best wezen, maar NS wordt natuurlijk niet verplicht dit zo te gebruiken, maar schijnbaar zijn sommige Community leden belangrijker dan anderen, met aangepaste privileges.
En wat het achterliggende beleid is, wie wanneer bevorderd wordt is compleet onduidelijk.

Ik weet ook niet wat de criteria ervoor zijn, maar zal een combinatie zijn van langere tijd op een positieve manier aanwezig zijn, andere reizigers (en NS) helpen door bv goede antwoorden te geven.
Sivan gaf al eerder aan dat de rank Super User wordt toegewezen aan de hand van iemands bijdrage op de community.
Wellicht is er ook (vanuit NS) de gedachte dat een antwoord van een Super User op een nieuw community lid overkomt als meer betrouwbaar (al zou mij dit als nieuwe user denk ik niet opvallen) en dat er daarom de mogelijkheid is om een antwoord te corrigeren of aan te vullen zodat er niet tot in de eeuwigheid een verkeerd of onvolledig antwoord staat van een Super User. En dus niet alleen om een schrijffoutje te verbeteren.

Verder weet ik geen reden te bedenken. Ik kreeg ook geen bericht dat ik super user was geworden en waarom. Dat is anders dan bij het behalen van een nieuwe rank zoals bv Reisleider of Koploper waarbij je een prive bericht ontvangt, al heb ik ook geen idee hoe dat samenhangt met aantal beste antwoorden, aantal reacties of likes.

Ik weet ook niet wat de policy is om iemand geen super user meer te laten zijn. Misschien herhaaldelijk misbruik maken van de mogelijkheden of negatief uitlaten over NS?
De "Super User" role is onderdeel van een veel breder pakket "gamification" die vanuit platformbeheerder inSided wordt aangeboden. Het lastige aan het inSided platform is dat veel keuzes platformbreed zijn, de klant heeft maar beperkt keuzemogelijkheden. Wijzigingen worden om die reden niet altijd opgepakt en bepaalde onderdelen zijn daardoor niet (volledig) uit te schakelen. Zie bijvoorbeeld de permissie voor SU's om topics op beantwoord te zetten die recent ongemerkt werd doorgevoerd.

inSided zelf heeft veel geschreven over community management en de beter betalende klanten krijgen zelfs een dedicated "customer success manager", whatever that may be. Voor de mensen die geinteresseerd zijn, zie onder andere:

https://community.insided.com/gamification-activation-super-users-32
https://community.insided.com/gamification-activation-super-users-32/super-user-spotting-410

Voor de goede orde, ik ben geen inSided vertegenwoordiger en ben zelf nog vrij ouderwets. Van mij hoeft al die functionaliteit niet en toen er bij NS een meeting is gehouden over het toevoegen van badges en ranks was ik geen voorstander. Helaas stond de keuze natuurlijk al vast, want het was simpelweg onderdeel van een update van de forumsoftware.

De tegenhanger is dat inSided wel goede functionalitet biedt voor onder andere koppeling met CRM-systemen, Single Sign-On (zoals hier SSO met MijnNS), de tooling voor moderators en de tooling voor het maken van managementrapportages. Functionaliteit die vanuit de organisatie interessant is. Zou je, zoals eerder op dit forum besproken, gebruik willen maken van andere mainstream forumsoftware, dan kost het je al snel FTE's aan technisch personeel om dat te ontwikkelen en onderhouden.

Overigens is de toegevoegde waarde van SU's hier bij NS nog zeer beperkt. Je ziet bijvoorbeeld inSided klanten die speciale VIP dagen organiseren. In Nederland zijn ook KPN en T-Mobile hier actief mee bezig, maar de stukken die ik daar recent over gelezen heb zou ik even op moeten zoeken. Zal m'n bericht aanpassen als ik het gevonden heb.......... 🤔
Reputatie 6
Bedankt @Henk_NL voor dit uitgebreide kijkje achter de schermen. Eigenlijk nooit bij stil gestaan dat er zoveel speelt achter een digitale Community.
Een VIP dag voor de vaste Community leden, dat zou wat zijn.......πŸ˜€
Een in het verleden actief forumlid heeft een aantal keer geopperd om met een aantal vaste mensen weer eens in gesprek te gaan over wat er speelt hier. In het begin van het forum heeft Sivan zoiets wel eens georganiseerd. In dat geval zou ik niet direct nee zeggen, het kweekt een hoop begrip en als het een positief effect heeft op de werking van dit forum is het erg waardevol, ook voor de organisatie.

De schoolreisjes die je ziet op de linkjes die ik aanhaalde hoeven van mij ook niet. Ik voel me dan al snel niet serieus genomen. Aan de andere kant zie je wel een hoop enthousiaste gezichten daar, dus vanuit β€œcommunity management” opzicht sla ik de plank vast mis. Maar goed dat het mijn werk niet is misschien.
Reputatie 7
Badge +2
Een VIP dag voor de vaste Community leden, dat zou wat zijn.......πŸ˜€
Een VIP dag hoeft voor mij niet echt. Wel kan het leuk zijn om wat andere community leden eens te ontmoeten, vooral onder het genot van een hapje en drankje.
Maar dat is natuurlijk ook onderling te regelen zonder dat NS iets organiseert.
Zoiets als het uitje in Utrecht al weer zo'n anderhalf jaar geleden, wat we vorig jaar op Pinkstermaandag met een kleiner groepje dunnetjes overdeden met een BBQ bij mij thuis.
Voor het leven verbannen..... lol...πŸ€”πŸ˜’πŸ™ƒ

https://youtu.be/kQ5Nsbu4pck

πŸ’‹πŸ’‹πŸ’‹
Reputatie 7
Nooduitgang. 😌
Reputatie 7
Badge +2
Been so long
Reputatie 7
Badge +2
For what it's worth, ik kan weer reacties die ouder dan een uur zijn bewerken.

Reageer