Keuzedagen

• 5 november 2019
  • 9 reacties
  • 297 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Hallo ik ben 74 jaar en mijn man is 80 jaar ! Wij lazen dat je  in 2021 niet meer in de spits mag reizen met onze keuze dag ! Wij wonen in Hengelo ov. Als wij een dagje Amsterdam willen doen ,MOGEN WIJ NIET VOOR  9 UUR REIZEN , Dus ,als we GELUK hebben , zijn we pas om goed 11 uur in Amsterdam ,dan is de morgen  al bijna om , als je bij aankomst eerst een kop koffie gaat drinken ! Dan gaan we de stad in om alles een beetje te bekijken en  Museum bezoek ! Dan even lekker eten en dan wil je tegen een uur of 4 half 5 met de trein terug ,maar dat kan niet ,want je mag pas op je keuze dag terug na 18.30 uur Dus als we weer GELUK hebben dan zijn we `avonds om 20.30 uur terug in Hengelo en tegen 21.00 uur thuis! EN ZIJN WE KAPOT VAN EEN  DAGJE AMSTERDAM ! DANK U WEL NS . Dus dat reizen met de trein is VOOR ONS ons dan wel afgelopen !!   We zijn blij dat we nog ergens naar toe konden ,maar dat wordt je ook weer afgepakt !

Wat worden de oudjes toch weer verwend hè !  Op eigen kosten mag je NATUURLIJK WEL in de SPITS  REIZEN !!

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als u om uiterlijk 4 uur weer incheckt in Amsterdam mag u de reis naar Hengelo vervolgens in de spits afmaken.

U kunt ook overwegen om zaterdag of zondag te gaan, dan zijn er geen beperkingen.

Ik weet niet of U het weet , maar als je 80 jaar bent en je kunt niet zo hard meer lopen , en je komt net iets te laat op het station aan ,dan kun je niet zeggen ,we gaan met de volgende trein ,want die komt pas 2 en een half uur later ! IS ER NU HELEMAAL GEEN MENS BIJ DE NS ,DIE BEGRIP HEEFT VOOR OUDEREN !! En ik vindt het knap brutaal om te zeggen ,dan gaat U toch overwegen om op Zaterdag of Zondag te gaan ! Mogen wij alstublieft zelf een dag uitkiezen wanneer wij ons het beste voelen om een dagje uit te gaan ! De NS heeft geregeld Storingen ,Dat is altijd ONMACHT ! Dat oudere mensen de ene keer slechter lopen dan de andere keer is ook ONMACHT !

Reputatie 6

Als u in Amsterdam blijven tot 18.30 een te lange dag vindt kunt misschien ook pas rond 11.00 vertrekken uit Hengelo zodat u er pas tegen 13.00 uur bent. Het aantal uren dat u er dan bent blijft dan gelijk en dan kunt u in de spitstijd even lekker eten in Amsterdam. Of is het een bezwaar voor u om pas om 20.30 weer terug te zijn? Ik heb zelf een Dal Vrij abonnement en moet ook inchecken om de spits heen, je weet niet beter en bedenkt dan opties om het voor jezelf zo prettig mogelijk te maken. Echter, ik kan me wel voorstellen dat het voor u opeens heel anders zal zijn dan wat u altijd gewend bent geweest. Maar het duurt nog een poos voordat het ingaat en u heeft nog veel tijd om alternatieve planningen te maken.

Ik ben het helemaal met de inzenders van 74 jaar eens. Het is werkelijk een schande hoe de regeling van keuzedagen wordt gewijzigd. Weer een bezuiniging onder het mom van een zogenaamde verbetering. Maak de treinen langer! 

En dan de opmerking “Ga dan op zaterdag of zondag”  is je reinste flauwekul. Het toont totaal geen begrip voor de ouderen en hun problemen bij het ouder worden.  In de krant las ik dat de ouderen een probleem zijn voor onze economie. Zo’n opmerking is een grof schandaal. Het zijn juist de ouderen die voor de opbouw hebben gezorgd na de oorlog. Zij zijn meermalen bestolen door hun pensioenpot te roven onder de noemer “afromen”. Dat reizen na 09.00 uur is voor de vele ouderen (denk ik) geen probleem, maar het pas mogen reizen na 18.30 uur is wel een probleem voor veel ouderen en ook voor mij als oudere gepensioneerde. En dan de wijziging van de korting in daluren. Ja de gepensioneerden zijn zo rijk, die hebben de korting niet nodig. Hoe zo rijk? Tien procent van de Nederlanders bezitten meer dan zestig procent van het geld. Allemaal oudjes? 

Bezuinigen op de oudjes is het meest makkelijk. Daar komt geen ellende van. Die accepteren het maar.

Badge

Tja, als de NS er voor gekozen had om de kosten voor deze manier van reizen flink te verhogen zodat het aansluit bij de werkelijke kosten dan is het waarschijnlijk ook niet goed.

Linksom of rechtsom moet er toch een keer iets veranderd worden aangezien dit abonnement als je kijkt naar de voorwaarden gewoon te laag geprijsd was t.o.v. andere abonnementen.

@Gerarderius , iemand die nu 74 jaar oud is, is geboren in 1945 en heeft dus niet geholpen om na de oorlog alles weer op te bouwen.

Reputatie 7
Badge +3

Tja, als de NS er voor gekozen had om de kosten voor deze manier van reizen flink te verhogen zodat het aansluit bij de werkelijke kosten dan is het waarschijnlijk ook niet goed.

Linksom of rechtsom moet er toch een keer iets veranderd worden aangezien dit abonnement als je kijkt naar de voorwaarden gewoon te laag geprijsd was t.o.v. andere abonnementen.

@Gerarderius, iemand die nu 74 jaar oud is, is geboren in 1945 en heeft dus niet geholpen om na de oorlog alles weer op te bouwen.

Als VDU te goedkoop is TOV andere abonnementen, weet ik er nog wel 1: weekendvrij!

Iemand geboren in 1945 heeft wel degelijk meegeholpen aan de welvaart van nu en meerdere crisissen meegemaakt. 

Iemand die denkt dat iemand geboren in of zelfs na 1945 is geboren, dat deze  niet heeft meegeholpen aan de opbouw van Nederland kun je niet serieus nemen. Ook zij hebben hard gewerkt en betaald voor de jongeren van nu. Ook zij hebben gezorgd voor de volle pot van nu van de pensioenfondsen. Ook zij hebben veel betaald aan de sociale instellingen waarna ook nu veel jongeren van profiteren. Velen hebben op de bres gestaan via vakbonden. Vakbonden waarvan veel jongeren van nu geen benul hebben. Het zou goed zijn dat er nu wat meer met waardering wordt gesproken of geschreven over de ouderen, in plaats van ze weg te zetten als te duur voor onze economie. 

Reputatie 5

Ik word soms beetje moe van de "generatie kaart" die wordt getrokken. Deze maatregel is er niet om ouderen een hak te zetten of te benadelen. Ook forensen van en andere VDU klanten worden benadeeld. Een forens kan ook niet altijd de spits omzeilen. Er worden 700.000 mensen benadeeld, ongeacht leeftijd. Ja, ouderen zijn wellicht een groter aandeel in deze groep mensen maar het is géén ouderbezuinigingen maatregel. 

Wellicht kan iemand met u meedenken over een passend alternatief. Als u aangeeft hoe vaak u dagjes uit onderneemt.

Maak de treinen langer en gebruik meer dubbeldekkers in spitsuren. We willen tenslotte de mensen uit de auto en daarmee minder files. En dan helemaal uit die vele SUV’s. Die ASO-bakken worden ook steeds groter.

En even over de werkenden die ook last hebben van de extra kosten. Hoe zit het dan met de reiskostenvergoeding die wordt gegeven. Of reiskosten die totaal worden vergoed bij het bezoeken van vergaderingen en/of congressen? Ik ken geen oudere die een reiskostenvergoeding krijgt bij een bezoek elders. Dus de vergelijking begrijp ik niet helemaal.

Reageer