beantwoord

Kun je prive berichten verwijderen?

• 23 februari 2017
  • 48 reacties
  • 1035 Bekeken

Ik heb onlangs een privebericht geplaatst met wat persoonlijke gegevens, en dit vind ik een beetje een eng idee, dat dit zo op internet staat. Vandaar de vraag of ik dit kan weer kan verwijderen, en zo ja, hoe?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 23 februari 2017, 14:43

Hoi Christa. Goede vraag!

Dit is helaas niet mogelijk. Dit bericht is namelijk al verstuurd.

Heb je het bericht aan een moderator (toevoeging NS) gestuurd? Dan hoef je je nergens zorgen om te maken.
Bekijk origineel

48 reacties

Heb je het bericht aan een moderator (toevoeging NS) gestuurd? Dan hoef je je nergens zorgen om te maken.
Jammer dat zoiets niet kan.

Klopt, ik heb het naar ene Chiel verstuurd, staat idd bij zijn profiel dat hij moderator is.
De mogelijkheid zou wel moeten bestaan eigenlijk, want een account kan altijd gehackt worden.

Los daarvan kan je af en toe berichten opruimen die niet relevant meer zijn.
Bij veel fora is dit niet mogelijk en vaak is dit ook niet nodig. Ik zal echter eens vragen bij onze provider wat er technisch allemaal kan.
Het is momenteel inderdaad nog niet mogelijk. Daarom heeft men het verzoek gedocumenteerd zodat dit meegenomen kan worden wanneer de zogenoemde private message feature wordt geoptimaliseerd in een later stadium.
Hoeveel later?
Reputatie 7
Badge +4
Het is hier wel nodig. Ik kan sommige mensen met wie ik privéberichten uitwissel, vaak niet eens bereiken met een tablet. De beweging die in gang is gezet, zal ongetwijfeld niet op korte termijn effect hebben. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die er op het forum last van heeft.

Het lijkt me voor webbeheer ook niet zo moeilijk om het te doen. Ik begrijp best dat het niet in de macht van Klantenservice ligt. Een beetje diplomatie dan maar, dat is de beste oorlogsvoering 😉
Ik ben er ook voorstander van om oudere priveberichten te kunnen wissen.
Het heeft geen prioriteit voor de beheerders van het platform. Ik zal echter aangeven dat jullie er wel bij gebaat zijn.

Edit: ik heb begrepen dat zij mij geen indicatie kunnen geven over wanneer dit mogelijk zal zijn.
Maar het gaat niet alleen om een bericht wat je zelf verstuurd, maar ook die je krijgt, ik ben niet gediend van berichten met een obscene inhoud, die wil ik niet meer zien, en eruit hebben als ik daarom vraag.
Als dat niet kan, dan meld ik me af van dit forum, kan dat wel?
Reputatie 7
Badge +4
Mevrouw, doorgaans zijn de omgangsvormen op dit forum redelijk correct. Wat u is overkomen, komt hier zelden voor maar een gefrustreerde puber of iemand die daar niet overheen gekomen is, kan in eerste instantie wel een bericht plaatsen. Op dit forum zijn bijna altijd wel mensen aanwezig, zowel moderatoren van NS als ook wat mensen die proberen bij vragen te helpen.
Ik zit hier al geruime tijd en het komt bijna niet voor. U zag ook dat de moderator Klaas JanNS er meteen korte metten mee maakte en dit wat zielige figuur direct van het forum heeft verwijderd.
Niemand is gediend van dergelijke berichten. Een puber die op een dergelijk niveau mensen ouder dan zestig benadert, daar kun je ernstige vragen bij stellen. Het is vaak ook wat we electronisch heldendom noemen.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit zich nog herhaalt.
Reputatie 7
Badge +3
Dat er voor gekozen is dat gebruikers geen prive berichten kunnen verwijderen kan ik nog wel begrijpen, maar het zou dan toch mogelijk moeten zijn dat de moderators dit kunnen? Wanneer er op het forum obscene, beledigende of spam berichten worden gepost kunnen zij deze toch ook verwijderen of aanpassen?
Anders zouden de beheerders van dit forum dat moeten kunnen of het instellen zodat moderators dat zouden kunnen.
Reputatie 7
Badge +4
Het blijkt in de praktijk niet eenvoudig te zijn privéberichten te laten verwijderen, sterker nog het gebeurt niet. Ik heb met een van de forumleden een dusdanig lang draadje lopen dat het op zijn tablet zo lang over het inladen doet dat wat berichtjes heen en weer sturen niet meer gaat. Zelfs op mijn toch behoorlijk snelle dekstop duurt het hinderlijk lang. Tot nu toe zijn de beheerders van het forum, een derde partij en niet-NS, niet tot enige beweging bereid. En dat terwijl het niet ingewikkeld hoeft te zijn.
Vreselijk dat zo'n basale faciliteit niet bestaat voor het NS forum en dat het "geen prioriteit heeft voor de beheerders van het platform".
Ik ga dit tooic weer ff op de radar brengen. Het tikken van prive berichten aan forumleden waar al meerdere berichten in staan, gaat zo tergend langzaam, dat ik hoop dat deze functionaliteit kan worden gerealiseerd. Een bericht tikken is een echte uitdaging, want zelfs op mijn mobiel zie ik niet eens wat ik tik 😔.
Ik hoop op het kunnen verwijderen van de berichten 👍
Sinds de update gaat het wel wat beter Loes.
Niet op mijn smartphone. Bij erg veel berichten kan ik 2 woorden typen en moet dan wachten tot deze verwerkt zijn. Niet echt tof te noemen....
1400 priveberichten op dit account en vanaf m'n tablet reageren is kansloos idd. Typen gaat praktisch niet, zo traag. Op de PC incidenteel Chrome die dienst weigert 'Aw, Snap! Something went wrong while displaying this page'.
1400 berichten....!
Je kan je afvragen of daar de PB functie van een forum voor bedoelt is.
Kan je dan niet beter even een paar mailadressen uitwisselen of nog moderner, aan de Whatsapper gaan ?
Ik vind het juist erg leuk om te zien dat er onderling zoveel (leuk) contact met elkaar is. Ook ontvangen wij als moderator regelmatig priveberichten. Dan loopt het ook snel op.

Ik heb een verzoek om die verwijdering mogelijk te maken ingediend. Ik verwacht geen aanpassing op korte termijn, maar als meer bedrijven dit zouden willen, maken we een goede kans!
Zou een verwijderingsverzoek van die berichten onder de GDPR een idee zijn? 🤔
@peter Gaat naast leden ook om een paar moderators waar ik vrij veel contact mee heb over van alles en nog wat. Forum PM is dan wel prettig en volgens mij een prima kanaal, in m’n mailbox raakt het overspoeld door andere ruis. Doe inmiddels al wat jaren mee dus dat stapelt van lieverlee steeds meer op.
Zou een verwijderingsverzoek van die berichten onder de GDPR een idee zijn? 🤔

Tegenwoordig kunnen jullie alles laten verwijderen (wanneer je je account laat verwijderen). De priveberichten worden dan dus ook verwijderd,

Reageer