beantwoord

Mijn familie allemaal mee met die trein Ns

• 29 november 2018
  • 15 reacties
  • 678 Bekeken

Ben nog een van de weinige over van de familie rest is uitgemoord , waar kan ik deze schade vergoeding dan aanvragen als jullie je er aan houden want bij de Duitsers konden wel jullie ook nergens mee vertrouwen je eigen mensen weg brengen en laten moorden. Niks over van mij familie erf namen.
Hoe kan ik schadevergoeding aanvragen of moet ik en zaak aanspannen!!!
Vredelijke groeten
Iwan zwaab

Johanna Zwaab-van Amerongen
Joseph Zwaab
Hartog Zwaab
Dora Smeer-Zwaab
Isaac Abraham Zwaab
Grietje Zwaab-van Bergen
Berta Kaufmann-Zwaab
Joanna Drukker-Zwaab
Rebecca Zwaab-Vieijra
Frida Zwaab-Grünhut
Rosalie Waterman-Zwaab
Marianna Zwaab-Leisen
Gerard Zwaab
Jacob David Zwaab
Andries Zwaab
Isaac Zwaab
Roza Zwaab-Blom
Reina Zwaab
Rozette Zwaab-Blog
Dora Zwaab
Philip Zwaab
Naatje Busnac-Zwaab
Emanuel Zwaab
Joel Zwaab
Roosje Zwaab
Hijman Zwaab
Victor Zwaab
Anna Les-Zwaab
Johanna Zwaab-Marcus
Horst Alfred Zwaab
Mietje Blitz-Zwaab
Mietje Zwaab-Drukker
Rebecca Gompers-Zwaab
Rosalie Acohen-Zwaab
Moritz Moses Zwaab
Reintje Pool-Zwaab
Judith Zwaab-Blog
Emanuel Zwaab
Joël Zwaab
Bernhard Alfred Zwaab
icon

Beste antwoord door Sivan NS 29 november 2018, 09:21

Bericht gewijzigd op 13-12-2018.

Beste Iwan. Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit heel belangrijk voor je is. Vanwege privacy mogen wij geen gegevens op de Community bewaren, maar uit respect voor jou en je familie heb ik de namen wel laten staan.

Op 27 november is aangekondigd dat er een commissie samengesteld wordt die zich gaat buigen over de vraag van individuele tegemoetkomingen aan overlevenden en directe nabestaanden van de Tweede Wereldoorlog. Het is momenteel nog niet bekend hoe dit in zijn werk zal gaan en voor wie dit bedoeld is. Met is daarom nog niet mogelijk of nodig om je hiervoor te melden. We verwachten hier duidelijkheid over te hebben in de loop van 2019. Voor andere vragen kun je je richten tot hamelynck@ns.nl.
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Ik zou een brief of mail sturen naar de klantenservice van NS. Ik zie in de berichtgeving in de media dat het gaat om Westerbork en weet dus ook niet of je in aanmerking komt. Verder lijkt het me niet wenselijk openbaar hier verder over uit te wijden of discussiëren . Dit lijkt me niet de geschikte locatie (zeker door alle persoonlijke gegevens ed)
Door een brief of mail te sturen kan specifiek worden gekeken en gecommuniceerd met je.
U kunt er best werk van maken konden ze vroeger ook zo goed mee werken dat verwacht ik nu ook zeg ns op nieuws ook dus aub richtlijnen en naar wie wat ik wat kan sturen want maak juist alles open baar heb namelijk heel veel gruwlijke info ook over het vervoeren van mijn familie daar heen. Dus zou graag dat er werk van gemaakt wordt iemand die me er mee helpt mijn email **** tel. **** [verwijderd door Moderator i.v.m. privacy]
Wil gewoon eens rust er van ,oplossing graag!!!
Ik zou een brief of mail sturen naar de klantenservice van NS. Ik zie in de berichtgeving in de media dat het gaat om Westerbork en weet dus ook niet of je in aanmerking komt. Verder lijkt het me niet wenselijk openbaar hier verder over uit te wijden of discussiëren . Dit lijkt me niet de geschikte locatie (zeker door alle persoonlijke gegevens ed)
Door een brief of mail te sturen kan specifiek worden gekeken en gecommuniceerd met je.

Zou je aub de gegevens door sturen naar de juiste locatie dan want ze zijn goed in negeren!!!
Reputatie 7
Badge +3
Dag @Iwan zwaab dit is een community waar reizigers elkaar proberen te helpen met vragen rondom het huidige NS vervoer, abonnementen, reisadviezen en dergelijke. Wij kunnen jou helaas niet verder helpen. Het beste kun je een email of een brief sturen naar de directie of Raad van Bestuur van NS. Vraag bij de klantenservice om adresgegevens zodat het bij de juiste mensen aankomt. https://www.ns.nl/klantenservice

Voor nu vraag ik je om zo snel mogelijk je email en telefoonnummer weg te halen. Dit is een openbare community. Iedereen kan mee lezen.
Reputatie 5
Beste Iwan,

Niemand zal ontkennen dat de NS fout is geweest in de oorlog. Maar een dergelijke vervelende en ingewikkelde kwestie uitvechten op een forum heeft geen zin.

Als je echt een nabestaande bent, kun je het beste wenden tot advocaat en hoogleraar Liesbeth Zegveld, die haar voor deze zaak inzet. Haar kantoor is Prakken d’Oliveira, waar ze je graag zullen helpen.

Met vriendelijke groeten,
Simon
Reputatie 6
@Iwan zwaab

Met repect voor je omgekomen familie: ik vind jouw reactie niet ok, en ervaar de toonzetting en sneer naar de huidige directie van NS en Slidestops als kwetsend en uitermate respectloos en in dit forum totaal misplaatst.

Op mijn mame na, is die kant van m'n mishpokhe ook uitgemoord in Auschwitz. Geen haar op m'n hoofd en geen vezel van mijn lichaam die er aan denkt een 'schadevergoeding' bij NS te claimen. De werkelijke rechthebbenden zijn er niet meer.

Laten we ons richten op bewustwording en 'vertellen', zodat deze afschuwelijke gebeurtenissen en denkbeelden niet vergeten worden in plaats azen op financieel gewin. Dat is gewoon hebberigheid.

Zo, dit moest ik even kwijt (met een snik en brok in de keel)
Ik reageer zo bertus omdat ik zo voel meegemaakt heb en nog veel meer info daar over heb wat nog achter gehouden wordt gaat niet om geld krijg je niks meer mee terug maar maakt wel misschien weer dingen beter tot de dag van vandaag wordt er nog zo makelijk overgedaan ben wel 50 familie leden hier in Amsterdam verloren en kom echt op voor ze, ,zo makelijk ze toen veraden werden mee genomen werden,zo makkelijk praat ik er nu ook ovee ,niemand heeft het over al mijn familie zwaab gehad, en daar wil ik nu graag voor op komen en gaan vertelen. En dat ik dat zo verwoord is mijn mening en mijn vrijheid om dat te kunnen mogen en het recht heb.
Reputatie 7
Nogmaals, dit is niet de plaats om dergelijke dingen aan het licht te brengen. Het is een klant helpt klant forum. Als je een inhoudelijke reactie van NS wil zul je dit via de kanalen moeten doen die hierboven genoemd zijn. Op dit forum ga je niets bereiken en er wordt ook geen contact opgenomen, ook al laat je je gegevens achter.

De meest doeltreffende oplossing voor het vraagstuk is de klantenservice een mail sturen of een brief sturen. De bevoegde persoon in de organisatie zal daarop wel reageren.
Reputatie 5
Badge
Over de individuele schadeverzekeringen is nog niks bekend. Er is alleen in het nieuws gekomen dat er een commissie komt waarin mensen van NS en vertegenwoordigers van overlevenden en nabestaanden komen. Die commissie gaat uitzoeken hoe en wat. Zie ook dit nieuwsbericht. Tot die tijd is het, hoe pijnlijk ook, wachten.
We zijn er al zo lang mee bezig zou fijn zijn stuk erkening , en hoop eens dat ns nu eens aan hun woord houd, lang genoeg weggestopt alles, ik weet niet eens waar en bij wie ik me moet melden maar heb net brief gestuurd naar advocaat wil eens normaal antwoord van de raad commissie van ns, want stuur al jaren wat genees antwoord alles ontwijken en hellemaal niet berijkbaar duidelijk antwoord lijkt me dat.
Tot de dag van vandaag proberen ze alles te negeren, ik heb nog zwaar belastende info juist van die tijd wat nog niet naar buiten is gebracht en ik wil er wat mee, wat is verstandig om te doen dan persies?
Reputatie 7
Badge +3
wat verstandig is? In ieder geval niet hier blijven vragen om genoegdoening. Met wat jij wil, kunnen wij je niet helpen.
Bericht gewijzigd op 13-12-2018.

Beste Iwan. Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit heel belangrijk voor je is. Vanwege privacy mogen wij geen gegevens op de Community bewaren, maar uit respect voor jou en je familie heb ik de namen wel laten staan.

Op 27 november is aangekondigd dat er een commissie samengesteld wordt die zich gaat buigen over de vraag van individuele tegemoetkomingen aan overlevenden en directe nabestaanden van de Tweede Wereldoorlog. Het is momenteel nog niet bekend hoe dit in zijn werk zal gaan en voor wie dit bedoeld is. Met is daarom nog niet mogelijk of nodig om je hiervoor te melden. We verwachten hier duidelijkheid over te hebben in de loop van 2019. Voor andere vragen kun je je richten tot hamelynck@ns.nl.
Mijn familie daar gaan ze, zo makelijk mijn familie verraden smartgeld aanpakken, heb alles compleet met bewijzen ik wil gewoon dat iedereen het weet hoe gemeen ns was en nog beetje zo is ,heel lang stil gehouden goed vol gehouden maar ik heb nog wel en openbaring te doen wat ns niet lekker gaat zitten. Ze verwijderen ook mijn berichten email briefen om maar er van af te komen. Als ik niet eens ter woord wordt gestaan voor oplossingen moet ik hellaas alles zo openbaar maken op Facebook worldwide Twitter en ga met belastend bewijs naar media als er niet echt een oplossing komt!!
Dag Iwan. Ik kan helaas nu niets meer voor je betekenen, behalve dat je je verhaal hier mag doen. Er komt zoals gezegd een commissie en vanaf dat moment zal er meer bekend worden. Heb je toch nog vragen voor die tijd, dan kan dat via het vermelde e-mailadres. Wat kan ik voor nu voor je betekenen?
Op mijn mame na, is die kant van m'n mishpokhe ook uitgemoord in Auschwitz. Geen haar op m'n hoofd en geen vezel van mijn lichaam die er aan denkt een 'schadevergoeding' bij NS te claimen. De werkelijke rechthebbenden zijn er niet meer. Laten we ons richten op bewustwording en 'vertellen', zodat deze afschuwelijke gebeurtenissen en denkbeelden niet vergeten worden in plaats azen op financieel gewin. Dat is gewoon hebberigheid. Zo, dit moest ik even kwijt (met een snik en brok in de keel)
Dag Bertus. Mooi verwoord. Dit nieuws zal ongetwijfeld ook voor jou veel emoties met zich meebrengen. Sterkte.

Reageer