NS Community: Lay-out | NS Community
Sticky NS Community: Lay-out

NS Community: Lay-out

  • 29 December 2020
  • 18 reacties
  • 1122 Bekeken
NS Community: Lay-out

NS Community: Lay-out

 

Het is alweer een tijd geleden dat wij ons forum als community hadden betiteld. Destijds hadden we ons forum ook in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken. Dit frisse jasje kan misschien wel eens naar de stomerij worden gebracht of misschien nog beter worden vervangen. Mijn vraag aan jullie leden is wat jullie van onze lay-out vinden. Dit kan van alles zijn. Lettertypes, lettergroottes, kleuren, logo, positie op de pagina, indeling van de topics, enz.

 

Ik hoop dat jullie met oNS mee willen denken en oNS hierbij kunnen helpen en kijk graag uit naar jullie reacties!


18 reacties

Badge +3

Qua layout ben ik wel tevreden, maar de naast/onder een topic venster getoonde ‘Gerelateerde onderwerpen' zijn vaak amper gerelateerd of sterk verouderd.

Zo staat er nu iets over uploaden van facturen in Exact Online, en een link naar Treinreizen in Japan (topic van Stijn).

Ook heb ik soms moeite om topics terug te vinden via de zoekbalk, omdat de (vaak veel) resultaten allemaal door elkaar staan. Uiteindelijk is alles wel te vinden, maar als de zoekresultaten op datum (van plaatsing of laatste reactie) getoond zouden worden is het veel makkelijker om iets van bijv. een maand of twee geleden te vinden.

Ik moet erkennen dat ik dat ook ervaar met betrekking tot het filteren op datum. Dat was al destijds het geval toen het nog het NS Forum was. Ik zal het meenemen, bedankt!

Badge +3

Nog eentje, dark mode/nachtmodus (voor laptop/desktop gebruikers). Werkt erg prettig bij bijv. Twitter, Facebook, Youtube etc.

Dat stomme blauwe bloemetje rechts op je screenshot mag wel weg :(

 

Verders is mijn verzoek vooral, maar daar zal inSided anders over denken: minder onzin. Een hoop triviale zaken (zie hierboven o.a.) werken slecht. Het oude feedback-topic bijvoorbeeld blijft hangen op pagina 8, virm z’n vele opmerkingen over de editor met een schermlezer, et cetera. Los functionele problemen op, in plaats van weer extra Javascript-meuk toe te voegen. 

 

Wat betreft gerelateerde topics, ik vind het oude Flex-topic van Sivan daar rechts net zo komisch. Er staat ook zo mooi bij ‘2 jaar geleden’. Klinkt alsof dit forum op z’n retour is.

Op z’n retour @Henk_NL ?

Vandaag zullen er meer dan 400,000 reacties staan. :scream:

Misschien krijgt de gelukkige die de vierhonderdduizendste reactie plaatst wel een badge. Of niet natuurlijk. 

Bedankt voor jullie feedback. Ik zal dat meenemen. Dat bloemetje vind ik persoonlijk wel iets hebben, Henk. De verouderde topics neem ik ook mee. 

Ik hoop dat er nog meer ongezouten meningen naar boven komen waar ik wat mee kan. 

Badge +3

Bij o.a. KPN heet het sterretje bij een topic ‘Topic volgen’. Dat is wat duidelijker dan ‘Inschrijven’.

Uiteraard is bij https://community.ns.nl/settings/general de instelling Voeg onderwerp toe aan abonnementen waarop u antwoordt daar net zo vaag als hier (topic automatisch volgen/inschrijven als je er reageert, daarna terug te vinden bij Favorieten). Zet die liefst standaard uit.

Goede suggestie. Ik neem het mee!

Wanneer verdwijnt de Rich Text Editor?

Reputatie 7
Badge +3

Is er weer eens iets veranderd? Vandaag valt me opeens op dat in het overzicht van topics er achter het aantal reacties 2 nullen in lichtgrijs staan. Bij eroverheen hoveren worden de 2 nullen blauw (zoals bij 2e topic in screenprintje hieronder). 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hi Momo! Dat was mij nog niet opgevallen. En waarom dit is, is ook een goede vraag. Ik heb het uitgezet en kom er (hopelijk) snel op terug!

Reputatie 7
Badge +3

Dank Lorena. Het is niet dat het daarvoor niet of minder goed werkt, maar functioneel lijkt het ook niet. Wel enigszin storend of verwarrend, alsof er bijzonder veel reacties zijn. 

Reputatie 6
Badge +2

Het is inderdaad verwarrend! Ik heb al een berichtje terug ontvangen. Het is een bug waarvan ze op de hoogte zijn. Dit zal dus snel weer weg zijn. :smile:

Badge +3

Gremlins, ik zie het wel bij dit (sticky) topic inderdaad. 

Oh, en blijkbaar elk topic waar jij (of iemand) op reageert… nogal willekeurig.

 

Reputatie 7
Badge +1

Het was mij ook opgevallen. Vooral omdat dit topic opeens wel heel erg veel reacties zou hebben:

In tegenstelling tot Robert wel bij ieder topic.

Reputatie 7
Badge +3

Gremlins, ik zie het wel bij dit (sticky) topic inderdaad. 

 

Oh, en blijkbaar elk topic waar jij (of iemand) op reageert… nogal willekeurig.

 

Ik zie het bij alle topics waar voor mij geen nieuwe reacties zijn. Als er wel nieuwe reacties zijn zie ik het niet, lees ik die reactie(s) en ga terug naar het overzicht dan zie ik het wel. Ik zou dus zeggen, lees de nieuwe reacties (of open alleen even dat topic) en kijk dan opnieuw.

Reputatie 7
Badge +3

Het was mij ook opgevallen. Vooral omdat dit topic opeens wel heel erg veel reacties zou hebben:

 

Kan nog meer;

Om nog maar niet te spreken over een zeker topic over handhaven van het rookbeleid van een aantal jaar geleden, maar die staat intussen in het archief.

Reputatie 7
Badge +3

En de nullen zijn weg. Snel verholpen. Toppie :thumbsup:

Reageer