NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam | NS Community

NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Reputatie 7
Badge
Wauw, dit ziet er echt 2.0 uit in een verfrissend nieuw jasje. Ik ga direct kijken wat er nieuwe mogelijkheden zijn. 😃
Nieuwe jasje is mooi, maar helaas kan je bij je eigen profiel nog steeds niet je e-mailadres aanpassen (gemiste kans), iets wat bij veel fora heel gemakkelijk te doen is...
Het zal even wennen zijn, maar ziet er goed uit 🙂
Waar zijn mijn favorieten gebleven ?

En wat is de waarde van meest gewaardeerde forumleden ?
Waar zijn mijn favorieten gebleven ?
Als je rechts bovenin op je eigen profielfoto drukt (in jouw geval de M) dan krijg je een pop-up menu met daarin de mogelijkheid je favorieten te bekijken.
En wat is de waarde van meest gewaardeerde forumleden ?
Ik denk een extra'tje voor wat motivatie 🙂
Dank je, ja ik zag het inderdaad.

Haha heeft weinig zin als je jezelf kan liken
Reputatie 6
Badge +1
Ziet er wel modern en gelikt uit, dat forum 2.0. Het is wel even wennen; de eigenlijke tekst van een reactie valt nu wat minder op ten opzicht van de kopregel (bv. "Slidestops Medewerker Veiligheid en Service NS 6938 reacties") en het onderschrift. Dat komt denk ik doordat er ongeveer dezelfde lettergrootte en -kleur wordt gebruikt.
Het ziet er goed uit!
Ziet er mooi uit. Zal even wennen zijn om alles snel te vinden, maar das normaal. Top.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb nog geen oordeel over de nieuwe site. De pagina's laden zo ongelooflijk traag dat ik er geen zinnig woord over kan zeggen.

OS: macOS 10.13.4
Browser: Safari 11.1
Ziet er mooi uit echter de rubriek meest gewaardeerde forumleden en het gedeelte er onder met Badges mag van mij per direct vervallen, op een bedrijfsforum van een professioneel bedrijf vind ik dat niet gepast en het geeft mij het idee dat we op een algemeen forum voor tieners terecht zijn gekomen. Hopelijk worden er geen wedstrijden op social media geopend om de meeste likes te krijgen op forum.ns.nl 😃

Daarnaast zou in mijn ogen de vraagstelling/titeltopic moeten prevaleren boven de naam van de TS, welke nu het meest in het oog springt.

Zelf ervaar ik nog wel wat problemen bij het gebruik van dit forum vanuit Firefox met adblock, ublock en ghostery's zoals witte schermen, traag reagerende 'reageer' button. Wellicht dat hier komende dagen nog wat aandacht voor kan zijn om deze ongemakken te verhelpen.

En nu doorpakken samen met de moderators om er voor te zorgen dat de moderators hier en op andere social media kanalen de benodigde handvatten krijgen om sneller, accuraat en met de juiste informatie te reageren. (bv. inzien daadwerkelijke tijdslijn van treinen met gegevens als geplande samenstelling, werkelijke samenstelling, vertrek- en aankomsttijden, per ongeluk voorbij gereden haltes, ...)

Keep up the good work.
Ziet er strak uit. Wel vreemd dat ineens vragen die ik had gesteld op 'beantwoord' zijn gezet. Vreemd, bepaal ik dat niet zelf, als vragensteller, wanneer een vraag is beantwoorde en wat het beste antwoord is? Ik ben het niet met de keuzes eens namelijk en kan niet zien hoe dit aan te passen.
Reputatie 7
Badge
Het ziet er echt super strak uit allemaal. Dit forum is zoveel mooier dan het oude. Heel goed. 👍🏻
Helemaal eens met JBa 😀

Ook het aantal smileys vind ik wel wat overdreven, maar goed.
Bedankt voor de reacties en feedback allen! We zijn natuurlijk pas net live met het nieuwe forum dus het zal hier en daar nog wat traag zijn (heb ik zelf ook al ervaren), maar dat zal in de loop van de dag hopelijk minder worden!

Ziet er strak uit. Wel vreemd dat ineens vragen die ik had gesteld op 'beantwoord' zijn gezet. Vreemd, bepaal ik dat niet zelf, als vragensteller, wanneer een vraag is beantwoorde en wat het beste antwoord is? Ik ben het niet met de keuzes eens namelijk en kan niet zien hoe dit aan te passen. Zoals je ook kunt lezen in het nieuwe topic wat de werkzaamheden van de Moderators belicht, is het markeren van het juiste antwoord iets waar wij als Moderators ook verantwoordelijk voor zijn. Als topic starter kun jij het inderdaad ook selecteren, maar dit gebeurt niet altijd. Daarom gaan wij om de zoveel tijd beantwoorde topics langs en markeren wij de beste antwoorden! Als je het niet eens bent met de gemarkeerde antwoorden dan kun je dat het beste even aangeven in het topic waar het om gaat, dan is het ons ook meteen duidelijk waar het om gaat en kunnen wij er nogmaals kritisch naar kijken.
Helemaal eens met JBa 😀


Ook het aantal smileys vind ik wel wat overdreven, maar goed.

Je kunt je nu helemaal uitleven met smileys als je enige frustratie bemerkt 😉 Aan het eind van de smileys zijn je frustraties meteen weg 😃
Reputatie 3
Badge
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.
We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!



Haha ik stond ook even te kijken naar de nieuwe lay out. Leuk dat deze functies zijn toegevoegd. moest alleen 20 keer inloggen voordat ik eindelijk ingelogd was 😂

Wel vraag ik me af of ik het nog mogelijk is om topics met minste reactie's bovenaan de lijst te krijgen?

Helemaal eens met JBa 😀




Ook het aantal smileys vind ik wel wat overdreven, maar goed.
Je kunt je nu helemaal uitleven met smileys als je enige frustratie bemerkt 😉 Aan het eind van de smileys zijn je frustraties meteen weg :D



🐙 zeker
https://forum.ns.nl/de-ns-community-61/inloggen-met-firefox-en-trackerblocks-lukt-niet-meer-na-de-update-ik-stop-er-mee-tot-het-is-opgelost-48127

Dat je nu kunt zien wie je reactie liked is wel geinig, maar ik vind het behoorlijk vervelend dat dat ook met terugwerkende kracht zichtbaar is geworden. Al is het maar door de vele misclicks waarna je dat leuk vinden niet ongedaan kunt maken.
Reputatie 7
Badge
Mensen mensen! Laten we een klein beetje positief zijn over de veranderingen op dit forum.
Het forum is nu gewoon heel erg vooruit gegaan en daar moeten wij ons op concentreren.
Dat we nu zoveel keus hebben uit vele smileys en dat we nu alles kunnen liken en ook kunnen zien welke personen er hebben geliked is toch juist alleen maar handig lijkt mij?
Dat zei ik ook, het is een goede stap voorwaarts. Wel nog een puntje gevonden wat niet werkt en die vermeld ik hier ook maar even als op te lossen puntje. Je kunt nu liken wat je wil maar ik zie geen verandering in de 'meest gewaardeerde forummer'

Al zie ik dat gedeelte liever verdwijnen van de site, mocht besloten worden het toch te laten staan dan hoop ik dat het wel gaat werken en je eigen liken niet meer mogelijk is.
Reputatie 7
Badge +3
Een paar uur later werkt de website sneller. Ik vind het nog niet erg handig werken maar dat zal ongetwijfeld onwennigheid zijn. De vormgeving van de site is wel wat verbeterd. Ik vind handig dat vet, cursief en onderstreept nu eenvoudig zijn te verwerken, net als aandachtbolletjes.
https://forum.ns.nl/de-ns-community-61/inloggen-met-firefox-en-trackerblocks-lukt-niet-meer-na-de-update-ik-stop-er-mee-tot-het-is-opgelost-48127

Dat je nu kunt zien wie je reactie liked is wel geinig, maar ik vind het behoorlijk vervelend dat dat ook met terugwerkende kracht zichtbaar is geworden. Al is het maar door de vele misclicks waarna je dat leuk vinden niet ongedaan kunt maken.

Helemaal mee eens. Of had ik je moeten liken. 🙂 Forum is wel een stuk stroperiger geworden want op de tablet verschijnen de letters met een vertraging. 😞
Mensen mensen! Laten we een klein beetje positief zijn over de veranderingen op dit forum.
Het forum is nu gewoon heel erg vooruit gegaan en daar moeten wij ons op concentreren.
Dat we nu zoveel keus hebben uit vele smileys en dat we nu alles kunnen liken en ook kunnen zien welke personen er hebben geliked is toch juist alleen maar handig lijkt mij?



Nee dat vind ik eerlijk gezegd niets toevoegen. Het is toch geen tiener forum.
Mijn "titel" en aantal reacties gelijk achter mijn naam zegt me ook niets.

Het vetmaken en onderstrepen wel bv
Je badges, reputatie en titel kun je allemaal uitzetten als je dat wil - dit doe je bij instellingen.

Reageer