Sticky

NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam



Toon eerste bericht

787 reacties

Ik kan me indenken dat je hierover niet tevreden bent. Wat Stijn al aangeeft, kunnen wij dit proces niet versnellen. Hopelijk zie je snel een verbetering.

Reputatie 6

Dan is mijn vraag nog niet beantwoord: waarom kan ik geen inhoudelijke terugkoppeling over krijgen?  

 

  

Zojuist weer eens geprobeerd om een topic aan te maken, zonder succes. Een topic aanmaken is toch wel een basishandeling op een forum, dus er gaat echt iets mis bij de ontwikkelaar (en bij NS, aangezien dit kennelijk wordt geaccepteerd). Na meer dan een maand vind ik het eigenlijk wel fatsoenlijk als ik een inhoudelijk antwoord krijg. Als dit hier niet kan, houdt niks een opperhoofdmoderator tegen om een PB te sturen.


Het probleem is dat dit forum veel content en scripts van derden gebruikt. Waarin ook trackers en andere mogelijkheden zitten “verstopt” om te volgen wat jij precies uitvoert op ns.nl. Daarnaast is de kans aanwezig dat NS en/of hun partners jouw data verkoopt.

Veel browsers van nu gaan, gelukkig dit soort zeer onwenselijke tracking standaard tegen. Als resultaat onderdelen van een website niet meer werkt. Oplossing: NS moet stoppen met dit soort praktijken en de site in eigen beheer houden. De site hoort enkel te verbinden met ‘ns.nl’ en niet nog eens minimaal 10 andere domeinen (NS deelt jouw data ook met Google).

Qua privacy totaal onacceptabel wat NS doet. Hiermee voldoen ze overigens ook niet aan de AVG.

Heb hierover weleens vragen voorbij zien komen, nooit een inhoudelijk antwoord van NS hierover gezien. Maar dat laatste is vrij standaard.

  

Zojuist weer eens geprobeerd om een topic aan te maken, zonder succes. Een topic aanmaken is toch wel een basishandeling op een forum, dus er gaat echt iets mis bij de ontwikkelaar (en bij NS, aangezien dit kennelijk wordt geaccepteerd). Na meer dan een maand vind ik het eigenlijk wel fatsoenlijk als ik een inhoudelijk antwoord krijg. Als dit hier niet kan, houdt niks een opperhoofdmoderator tegen om een PB te sturen.


Het probleem is dat dit forum veel content en scripts van derden gebruikt. Waarin ook trackers en andere mogelijkheden zitten “verstopt” om te volgen wat jij precies uitvoert op ns.nl. Daarnaast is de kans aanwezig dat NS en/of hun partners jouw data verkoopt.

Veel browsers van nu gaan, gelukkig dit soort zeer onwenselijke tracking standaard tegen. Als resultaat onderdelen van een website niet meer werkt. Oplossing: NS moet stoppen met dit soort praktijken en de site in eigen beheer houden. De site hoort enkel te verbinden met ‘ns.nl’ en niet nog eens minimaal 10 andere domeinen (NS deelt jouw data ook met Google).

Qua privacy totaal onacceptabel wat NS doet. Hiermee voldoen ze overigens ook niet aan de AVG.

Heb hierover weleens vragen voorbij zien komen, nooit een inhoudelijk antwoord van NS hierover gezien. Maar dat laatste is vrij standaard.

Ik heb in een eerder stadium de vraag over de trackers al eens beantwoord, dvrs. De vraag is echter of het antwoord wat ik heb gegeven voor jou voldoende was. NS gaat de community niet volledig in eigen beheer nemen. Daarvoor ontberen we de servers en de nodige kennis. Bovendien, waarom het ei opnieuw uitvinden als iemand anders dit al heeft gedaan. Voor wat betreft de trackers van o.a. Google, even zoeken op deze community kan je een antwoord opleveren, zoals ik al aangaf. Ik snap dat je graag kritisch bent op ons, en dat mag ook, maar zorg dan wel dat je de feiten op orde hebt. 

Reputatie 6

Zo te zien is het al twee maanden geleden dat ik heb aangegeven dat het aanmaken van een topic niet lukt in combinatie met een schermlezer. Is het al bekend wanneer de eerstvolgende update wordt doorgevoerd? Het lijkt mij dat NS de ontwikkelaar betaalt voor dit platform, dus ook hier eisen aan kan stellen…

Op dit moment wordt er niets aan veranderd. Misschien bij een volgende update, maar wanneer de volgende update is, is nog niet bekend. 

Reputatie 6

Wat bedoel je, 'misschien' wordt er iets aan veranderd? En waarom is er nog niks over bekend ?Er is toch wel een relatiebeheerder/contractmanager/contactpersoon die hier iets zinnigs over kan zeggen na twee maanden?

En ik ga niet dood van het niet kunnen posten van topics hier, maar het gaat om het principe dat dergelijke sites toegankelijk moeten zijn. De gemiddelde hobbyclub gebruikt een platform als PHPB dat prima toegankelijk is. Snap niet waarom het dan bij NS zo moeilijk moet.


 

Ik snap dat dit belangrijk voor je is, VIRM, maar helaas kunnen we niets anders aangeven. Het is bij ons niet bekend wanneer de platformbeheerder een volgende update zal uitvoeren, noch is het onduidelijk of de volgende update een oplossing biedt voor jouw probleem.

Ik snap dat dit belangrijk voor je is, VIRM, maar helaas kunnen we niets anders aangeven. Het is bij ons niet bekend wanneer de platformbeheerder een volgende update zal uitvoeren, noch is het onduidelijk of de volgende update een oplossing biedt voor jouw probleem.

Volgens mij suggereert VIRM dat jullie, omdat jullie het zelf niet weten, even contact opnemen met de ontwikkelaar of diegene die bij de NS hier over gaat. Als is het maar om even te checken dat dit punt wel gemeld is.

Dat hebben we al lang gedaan, dat is ook hoe we erachter zijn gekomen dát het een bekend probleem is. Zij kunnen ons echter geen specifieke data geven van een volgende update, noch kunnen ze aangeven of dit probleem in de volgende update opgelost zal worden.

Reputatie 6

Waarom kunnen ze dit niet aangeven? NS betaalt ze er toch voor?
 

Wij doen wat we kunnen om het probleem aan het licht te brengen. Het is uiteindelijk aan de developer om te bekijken of en wanneer dit eventueel te verhelpen is. Als ze hier meer bezig gaan zullen we het ongetwijfeld horen. De bal ligt op dit moment bij hen.

Reageer