NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Kan ik wel solliciteren? Gezellig in Groningen, lekker dichtbij en daar snappen ze ramen los en ‘twintig over elf’ ten minste wel 😊 Zijn ze nog personeel nodig dan?

Voordeel, ik weet hier de weg al en ken de spoorwereld ook wel een beetje.
Badge +3
Wellicht een job bij GVB een optie? Kan vanuit thuis misschien zelfs!

Badge +3
Niet meer van toepassing
Dat valt me tegen Nooduitgang, eerst wel, nu (al) weer niet.
Hoi Stoomman. Ik reageer op een reactie die niet voor iedereen even duidelijk is. 😊
Badge +3
De boel is stuk (30-7-2018 rond 19:00). Allerlei DBConnect en Exceptions en Er is iets fout gegaan en Pagina niet gevonden of Site niet gevonden.

Veel dubbele topics, tellertjes die niet bijgehouden worden en ik heb er net een kwartier over gedaan om iets te posten (gelukkig even een copy gedaan eerst). 😥
Ik weet het Robert B. Het is bekend en er wordt ook hard aan gewerkt om het z.s.m. op te lossen. Meer dan dat weet ik helaas ook niet. 😕
Sorry, had honger, dacht dat ik aan die UTP kabels wel kon knagen. Niet dus 😞
Reputatie 7
Badge +3
Bestel dan maar een pizza of zo.
Het valt me wel op dat onder https://community.ns.nl/de-ns-community-61 veel topics staan die er eigenlijk helemaal niet thuishoren.
Nice, ziet er goed uit:) 😀
Reputatie 7
Badge +3
Eh, waarom kan ik nu bij vragen van anderen de antwoorden als beste selecteren?
Ik kan me niet herinneren dat dat voorheen kon.


Wat slecht, het werkt ook echt als je het aandrukt 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Reputatie 7
Badge +3
Zover ben ik niet gegaan Henk, was wel in de verleiding het te proberen. Jij kon het zeker niet weerstaan? 😝
Alleen bij super users ?
Nouja, ik vind het een vrij boeiend verschil of je enkel het knopje ziet, of dat de server ook daadwerkelijk accepteert dat je dit wil doen. Dat laatste is dus het geval. Zit er uberhaupt wel een permissiecheck op als je dit submit?

Ik zie mogelijkheden.

Alleen bij superusers idd, zo te zien.
Verhip! Ga ik even achteraan.
Kun je er ook voor zorgen dat forumleden berichten kunnen aanpassen na een uur?
Reputatie 7
Badge +3
Ik zie mogelijkheden.
Ik niet meer...

Ik zie mogelijkheden.Ik niet meer...

Beetje out off the box denken en dan is er vaak best wat mogelijk Momo. 😉
Beetje nerden, je ziet me vanzelf ergens in een hoek zitten met een laptop op schoot 😎
En de laptop verraad Henk_NL ook als hij zich er achter verstopt 🤣😂
Nu nog iemand die naast me komt zitten en een beetje meekijkt. Soort IRL rubber duck 😎

Zonder gekheid, wat ik bedoelde is dat ik bij dit soort bugs me af begin te vragen hoeveel checks er server-side worden gedaan wanneer ik bepaalde data verstuur. Ik zal het niet ongevraagd gaan testen, maar zou ik bijvoorbeeld als reguliere user topics waar ik geen TS van ben op beantwoord kunnen zetten als ik de juiste service aanroep met de juiste data. Het zou me, gezien eerdere ervaringen met deze forumsoftware, helaas niet verbazen.
@Henk_NL
Maar is dat nou interresant om over na te denken 02.00 uur midden on de nacht ?
Ja, want door dat soort problemen krijg je in veel situaties ook inzicht in data die je niet hoort te kunnen zien. En dán wordt het ineens wel boeiend.

Wat betreft het tijdstip, ik slaap slecht om allerlei redenen. Blijkbaar is het toch interessant genoeg voor jou om op dit tijdstip zelfs te reageren! 🤷‍♀️
Verhip! Ga ik even achteraan.
Ik ook Sivan. Leuk! 😍

Reageer