NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam | NS Community

NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Helder, nog een forumbug voor op backlog dus.

Mja, we staan quitte, ik heb je naam verkeerd geschreven zie ik. Sorry!
Badge +3
Knoppen en tekst vallen soms weg, CSS/HTML responsive probleem meestal, als je je venster iets smaller of breder maakt is het 'eureka', dat wilde ik zien!

Zelfde denk ik bij de reishistorie die maar bleef verversen op bepaalde apparaten.

Bij mij werkt het in ieder geval.. de reactie van @Denice NS rapporteren :P

Knop valt weg bij het klikken, niet daarvoor. Browser staat gemaximaliseerd op een 1920x1200 monitor.
Ik heb het zelf ook even geprobeerd en inderdaad, tekst in het blauwe vakje verdwijnt maar de rapportage komt wel bij ons aan. Ga ik onze collega's van Insided even blij mee maken 😉 (Sssst, niet tegen Erryt zeggen dat ik hiervoor zijn reactie heb gerapporteerd 😛 )
Danku mevrouw!
Badge +3
Blij dat ik niet durfde te klikken... :D

Oh, hier ook laptopje trouwens... dat maakt dus niet uit gelukkig.

Laptop in dock, ik speel vals 🤐 Maar heb in het verleden inderdaad wegvallende elementen gezien op lage-resolutie schermen door de responsive onzin, maar in dit geval lijkt me niet dat dat de oorzaak is.
Badge +3
Goed nieuws voor @Henk_NL denk ik.. Kan het andere topic met screenshot van je mailbox niet zo snel vinden, maar ik merk dat ik sommige (super)users niet meer kan @ mentionen 🤔

Test: @Trein-D werkt niet dus. Maar dat is dus blijkbaar in te stellen ergens? Of heeft die een sneaky unicode karakter in zijn naam?

Herinner me nog (Unix met name) dat een ^H (ASCII backspace) in een wachtwoord ook ooit kon, dus al keek iemand over je schouder naar je scherm mee, dan konden ze er toch niets mee. Of een wachtwoord beginnen met een paar spaties 😉
Reputatie 6
Badge +2
Test: @Trein-D Test: @Trein-D
Badge +3
In het subforum In de trein (en mogelijk nog andere, gebeurt vaker) kan ik geen 'likes' geven.

Voorbeeld https://community.ns.nl/in-de-trein-11/stopcontacten-in-de-trein-49499 (om @Slidestops een duimpje te geven voor de moeite) :P

Er staat wel verderop een post in van iemand die verwijderd/anoniem is gemaakt. Zou dat ermee te maken kunnen hebben?

Verder geen probleem, maar ik dacht ik meld het eventjes.
Mis al enige tijf input en activiteit van Sivan 🤔

Heb jou ook enkele weken gemist. Gezellig dat je toch weer actief bent op het forum.
Hoi,

Er zijn de laatste tijd wat accounts verwijderd van mensen die actief waren op dit forum. De vervelende bijkomstigheid daarvan is dat ook alle priveberichten die gestuurd zijn verdwijnen uit het overzicht. Daar zit soms best informatie in die ik graag terug zou kunnen vinden, zoals contactgegevens. Zouden deze conversaties niet net als topics kunnen blijven bestaan in mijn berichtenbox, eventueel met als afzender 'Anonymous'. Of moet ik na ieder gesprek lokale backups gaan maken? Dat lijkt me nogal omslachtig.
Goedemorgen Henk_NL.

Helaas is dat niet mogelijk: ook deze gegevens verdwijnen automatisch na het verwijderen van een gebruiker.
Jammer, als dat soort zaken niet persistent zijn vraag je je af wat de toegevoegde waarde van zo'n functie aan een forum is. Maar helder, inSided lijkt wel vaker opvallende keuzes gemaakt te hebben 😁
Reputatie 6
Badge +2
Hoi,

Er zijn de laatste tijd wat accounts verwijderd van mensen die actief waren op dit forum. De vervelende bijkomstigheid daarvan is dat ook alle priveberichten die gestuurd zijn verdwijnen uit het overzicht. Daar zit soms best informatie in die ik graag terug zou kunnen vinden, zoals contactgegevens. Zouden deze conversaties niet net als topics kunnen blijven bestaan in mijn berichtenbox, eventueel met als afzender 'Anonymous'. Of moet ik na ieder gesprek lokale backups gaan maken? Dat lijkt me nogal omslachtig.

201812 31 11:04 onbetrouwbareopslag
Dit is inderdaad uiterst primitief!
Het zou niet AVG zijn als we deze data niet verwijderen van de gebruiker. Wij verwijderen iemand in principe altijd op diens verzoek en dus wordt er geacht alle data te verwijderen. Wanneer je gegevens met elkaar hebt uitgewisseld die je graag nog had willen bewaren, dan zie ik het als de verantwoordelijkheid van de gebruiker die zijn of haar account verwijderd wil hebben, dit te delen met eventuele andere gebruikers.
Reputatie 6
Badge +2
Het zou niet AVG zijn als we deze data niet verwijderen van de gebruiker. Wij verwijderen iemand in principe altijd op diens verzoek en dus wordt er geacht alle data te verwijderen. Wanneer je gegevens met elkaar hebt uitgewisseld die je graag nog had willen bewaren, dan zie ik het als de verantwoordelijkheid van de gebruiker die zijn of haar account verwijderd wil hebben, dit te delen met eventuele andere gebruikers.
201901 3 9:12
Een zelfde probleem doet zich voor als een topic naar het archief wordt verplaatst. Ik zou graag zien dat dit dan ook vantevoren gemeld wordt, zodat ik eventueel een backup kan maken.
Ik weet niet of dat haalbaar is: waar zou ik dat moeten melden? Niet iedere gebruiker zit hierop te wachten namelijk. Het komt ook heel weinig voor. Ik zal kijken wat er mogelijk is.
Reputatie 6
Badge +2
Ik weet niet of dat haalbaar is: waar zou ik dat moeten melden? Niet iedere gebruiker zit hierop te wachten namelijk. Het komt ook heel weinig voor. Ik zal kijken wat er mogelijk is.
201901 3 13:01
Er kan bijvoorbeeld gewoon een vast topic worden aangemaakt waarin deze steeds worden vermeld.

Het subforum ''Archief'' was toen het nog wel zichtbaar was trouwens vrij groot. Als je met ''Het komt ook heel weinig voor.'' bedoelt dat het nu klein is, wat is er dan met de rest gebeurd?
Niet iedereen zit te wachten op zo'n topic. Het gaat om topics die niet meer relevant zijn, zoals het afscheidstopic van Nooduitgang en topics over verlopen acties. Sivan neemt je suggestie mee, maar kan niet garanderen dat dit wordt uitgevoerd.
Niet iedereen zit te wachten op zo'n topic. Het gaat om topics die niet meer relevant zijn, zoals het afscheidstopic van Nooduitgang en topics over verlopen acties. Sivan neemt je suggestie mee, maar kan niet garanderen dat dit wordt uitgevoerd.
Veel data was waarschijnlijk wel van belang. Daarnaast komt het ook voor dat moderators reacties verwijderen zonder melding in het topic of via een DM. 🤔

Het zou niet AVG zijn als we deze data niet verwijderen van de gebruiker. Wij verwijderen iemand in principe altijd op diens verzoek en dus wordt er geacht alle data te verwijderen. Wanneer je gegevens met elkaar hebt uitgewisseld die je graag nog had willen bewaren, dan zie ik het als de verantwoordelijkheid van de gebruiker die zijn of haar account verwijderd wil hebben, dit te delen met eventuele andere gebruikers.
Dus de DM's moet men zien als persoonsgegevens?
Reputatie 6
Badge +2

Het subforum ''Archief'' was toen het nog wel zichtbaar was trouwens vrij groot. Als je met ''Het komt ook heel weinig voor.'' bedoelt dat het nu klein is, wat is er dan met de rest gebeurd?

201901 3 21:56
Ik heb zelf maar vast wat onderzoek gedaan. Ik zie dat https://forum.ns.nl/archief-43/vermelding-65-plusprijs-tijdens-bestelprocedure-abonnement-907 wordt doorgeleid naar https://community.ns.nl/abonnementen-2/vermelding-65-plusprijs-tijdens-bestelprocedure-abonnement-907. Dat wijst er op dat er topics uit het subforum Archief zijn teruggezet naar het subforum waar het thuishoort / vandaan kwam. Dat is tenminste iets.



https://community.ns.nl/site/terms (Meer informatie?)

Basis, basis en meer niet. Helaas krijg ik iedere keer een ander voorstel? Ofwel het voorstel om alles te accepteren.

De pagina met 'Meer informatie' geeft geen uitleg w.b. de Cookies.
Reputatie 7
Badge +3
Hier idem dito. Kies Basis en bij iedere keer een topic openen of terug gaan komt weer het cookie beleid in beeld waarop dan standaard "Compleet" is aangevinkt.
Bijzonder irritant.

Reageer