NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam | NS Community

NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Heb er ook last van. Nog sterker, ook als ik compleet kies, helpt het ook niet.
Overigens heb ik 3rd party cookies uitgeschakeld in mijn browser, wellicht dat dat invloed heeft, maar die ga ik niet inschakelen.
Badge +3
Oh, hee goede vondst!

Ik zie die cookie meldingen eigenlijk nooit want heb een browser plugin (I Don't Care About Cookies) die automatisch de standaard dingetjes voor je accepteert.


Enorme verademing eigenlijk, maar ik merkte al dat video's altijd ontbreken hier sinds een half jaar of zo. Dan zal ik die plugin/extensie maar eens een keer uitzetten, en aanklikken dat ik toch eigenlijk alles wil zien! Social Media daarentegen kan ik wel missen...

https://www.i-dont-care-about-cookies.eu voor de cookie-liefhebbers, of voor wie het zat is om overal elke keer die meldingen te krijgen.

Edit: Akkoord of Accepteren heeft dus weinig zin, je moet dan dus op Niet akkoord klikken dan je keuze maken 🤔 Lekker duidelijk zeg... Ik zet I Don't Care wel weer aan.. Dan maar geen 'embedded' video's, want de link staat er toch altijd om handmatig te openen.

Afgezien van het door de 'strot' willen duwen van de Cookies, is de verwijzing naar https://community.ns.nl/site/terms in dit geval zinloos. 😭

Worden dit soort aanpassingen vooraf getest? 🔍🔎
Probleem lijkt opgelost. 😍
Badge +3
Die terms zijn wel helder vind ik. Bij déze moest ik wel even denken:

• Gebruik de toevoeging ‘NS’ niet in je gebruikersnaam. Dit zorgt voor verwarring met de moderators.

Dat klopt op zich, maar nog verwarrender is het voor je mede-gebruikers natuurlijk ;-)

Voor moderators (liefkozend: moddertorren) is het geen enkel probleem om dan je gebruikersnaam aan te passen of bij duidelijke opzet (je voordoen als NS) een ban aan te smeren.

En die eerste voorwaarde... • Je bent onder één forumaccount actief is erg lastig te controleren. Maar een goede waarschuwing om geen gekkigheid uit te gaan halen is het wel.
Badge +3
Probleem lijkt opgelost. 😍
Als een sneeuwpop voor de zon.. 😉 Dat met cookies en zo is wel een dingetje voor veel mensen.

En er loopt ook nog een Twitter 'discussie' met o.a. ^MB van webcare over trackers zoals Google, Facebook en andere social dingen op de NS website.

Die heb je normaal gesproken bij overheidssites helemaal niet (wél bij bijv. nu.nl of bol.com of trivago.nl en zo natuurlijk), maar waarom doet NS daar aan?

Gewoon alleen al wanneer je de homepage bezoekt dus, en nog niet eens een reis gepland hebt en zo (want dan komen er nog meer bij.. zoals van Twitter "zit je in deze trein?" en dergelijke)... Onfatsoenlijk om dat te loggen/tracken, en nergens voor nodig.
Die terms zijn wel helder vind ik. Bij deze moest ik even denken:

• Gebruik de toevoeging ‘NS’ niet in je gebruikersnaam. Dit zorgt voor verwarring met de
moderators.

Dat klopt op zich, maar nog verwarrender is het voor je mede-gebruikers natuurlijk ;-)

Voor moderators (liefkozend: moddertorren) is het geen enkel probleem om dan je gebruikersnaam aan te passen of bij duidelijke opzet (je voordoen als NS) een ban aan te smeren.

En die eerste voorwaarde... • Je bent onder één forumaccount actief is erg lastig te controleren. Maar een goede waarschuwing om geen gekkigheid uit te gaan halen is het wel.



Die 'terms' hebben geen betrekking op de Cookies.

Wat betreft de toevoeging NS...
Badge +3
Oh, dan ziet dat er dus verschillend uit i.c.m. met welke browser of wat voor apparaat (smartphone, tablet, laptop of pc) je gebruikt.

Dank voor de screenshot, ook al kan ik daar verder niets mee natuurlijk 😛
Goedemorgen heren.

Wat zien jullie concreet nu nog graag opgelost?
Ik heb geen problemen meer met de cookiemelding. Die is inmiddels weer verdwenen 🙂
Fijn!
Gisteren ook last vangehad, browsergeschiedenis gewist en cookie instellingen ekeken, binnen 5 minuten was ik er gelukkig van verlost, al die cookies 😉.
Ik zie nu dat er een update is geweest in het Cookie onderdeel op de Community. Ik vermoed dat door die update e.e.a. niet zo lekker verliep. Voorheen was het zo dat je de cookies kon accepteren, zonder te weten welke je accepteerde. Dat is nu inderdaad aangepast naar 3 opties. Fijn dat die nu ook werken zoals zou moeten!
Afgezien van het door de 'strot' willen duwen van de Cookies, is de verwijzing naar https://community.ns.nl/site/terms in dit geval zinloos. 😭

Worden dit soort aanpassingen vooraf getest? 🔍🔎

Ik zie nu dat er een update is geweest in het Cookie onderdeel op de Community. Ik vermoed dat door die update e.e.a. niet zo lekker verliep. Voorheen was het zo dat je de cookies kon accepteren, zonder te weten welke je accepteerde. Dat is nu inderdaad aangepast naar 3 opties. Fijn dat die nu ook werken zoals zou moeten!



Worden dit...... 🤔
Ja, al onze aanpassingen en updates worden getest. NS maar ook Insided (de beheerders van de Community) zijn ook maar mensen.
Badge +3
Als ik op een link in een topic/reactie klik opent die sinds vandaag in hetzelfde tabblad. Vind ik erg onhandig 😫
Als ik op een link in een topic/reactie klik opent die sinds vandaag in hetzelfde tabblad. Vind ik erg onhandig 😫
Hey, als ik dat doe opent de link in een ander tabblad. Ik werk met Chrome.
Badge +3
Ik ook, zal straks op een andere PC eens kijken, en anders maar aanwennen om voortaan dan maar Ctrl+klik te doen 😉 wat ook vrij onhandig is op een laptop met een touchpad.
Badge +3
Update: Op mijn thuis-PC zelfde 'probleem', dus even wat zoekwerk gedaan.

In tegenstelling tot IE en Firefox heeft Chrome geen instelling om links altijd in een nieuw tabblad te openen (en op de meeste websites wil ik dat ook helemaal niet!). Bij zoekmachines kan je meestal wel aangeven dat links/zoekresultaten in een nieuwe tab openen. Hier in de Community zie ik die instelling niet.

Er zijn wel extensies/plugins die dit kunnen bewerkstelligen, maar het kan ook op andere manieren. Dus voor de meelezers die ook Chrome gebruiken:
  • Ctrl+muisklik voor nieuw tabblad (Shift+klik voor nieuw venster)
  • Ctrl+Shift+muisklik voor nieuw tabblad en daar meteen naartoe gaan
  • Rechter muisklik en "Open link in nieuw tabblad (of venster)"
En de topper:
  • Klik op je scrollwieltje!
Het is dus niet zo'n probleem, maar liever zie ik het oude principe terug. Handiger als je geen muis maar een touchpad gebruikt (laptop).
Ja, al onze aanpassingen en updates worden getest. NS maar ook Insided (de beheerders van de Community) zijn ook maar mensen.

Dat laatste was ik even vergeten. 🤓

Op het forum zijn weer wat nieuwe moderators actief. Tijd voor een upgrade ... update van dit topic https://community.ns.nl/welkom-15/even-voorstellen-de-moderators-van-het-ns-serviceforum-31496#post328325
Goed punt, Pink Panther!

We zijn er alle drie mee bezig. Stay tuned! ☺️
Badge +3
Het probleem met de links is opgelost, ze openen dus weer in een nieuw tabblad ☺️

Edit: Nee, toch niet! De links in dit topic bijvoorbeeld, zoals die in bovenstaande reactie van @Pink Panther 😥
Klopt Robert, ik zie het nu ook. Bij mij openen links in andere topics wel in een nieuw tabblad, maar bij deze niet. Ik ga er even achteraan.
Badge +3
Ik merk dat het verschil zit in externe links (die openen in nieuw tabje) en links naar pagina's binnen ns.nl (die openen in huidige tab).

Niet ongebruikelijk, want Wikipedia e.d. doen dat ook, maar ik vind het dus onhandig.
Het 1-tje bij nieuwe priveberichten reset sinds een aantal dagen niet meer. Erg lastig!

Reageer