NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam | NS Community

NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Klopt het dat je onderaan een topic met allemaal reacties niet meer goed kunt navigeren tussen de verschillende bladzijden binnen een topic? Onderaan deze pagina zie ik alleen maar Pagina 32 van 32. Geen blokje om snel naar pagina 1, 2 of 31 te gaan.

Ik zie zowel boven als onder 1, een aantal stipjes en dan 30, 31, 32 en 33.

 

 

Badge +3

Klopt het dat je onderaan een topic met allemaal reacties niet meer goed kunt navigeren tussen de verschillende bladzijden binnen een topic? Onderaan deze pagina zie ik alleen maar Pagina 32 van 32. Geen blokje om snel naar pagina 1, 2 of 31 te gaan.

Links van de 1 staat een knop met pijltje links (ga naar vorige pagina), maar daar zit geen alt-tekst onder dus je schermlezer zal die wel niet noemen.

Als je niet op de laatste pagina zit dan staat er bijv. ←  1 … 24 25 26 27 28 29 30 … 33 → 

Op zich prima, maar wellicht minder handig voor jou (visuele beperking). De eerste en laatste pagina zijn in ieder geval direct te bereiken door op het nummer zelf te klikken/tikken.

Badge +3

Ik kan geen berichten meer rapporteren. Getest in Mozilla Firefox ESR en Microsoft Edge. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Badge +3

Ik kan geen berichten meer rapporteren. Getest in Mozilla Firefox ESR en Microsoft Edge. Zijn er meer mensen met dit probleem?

In Chrome geen probleem. Melding versturen duurde wel een paar seconden.

Firefox 72 doet wel een beetje raar, zodra je met de muis naar Rapporteer wilt (bij een reactie die niet de laatste is) dan verdwijnt het venstertje, want valt over de volgende reactie heen.

Als je eerst een stukje naar rechts gaat (dus buiten het tekstvlak van de volgende reactie) dan kom je er wél.

Badge +3

Nu werkt het weer :rolling_eyes:

Badge +3

Nu werkt het weer :rolling_eyes:

Mijn Firefox ging updaten naar 75 en daar werkt het ook normaal. Gremlins :smile:

@Robert B: het lijkt het weer te doen, gelukkig maar. Ik had al geen hoge pet op van de ontwikkelaars, aangezien het amateuristische Rich Tekst Editor er nog steeds is.

Badge +3

:tired_face: doe maar snel terug naar hoe het was.

De indexpagina’s van topics (zoals bijv. https://community.ns.nl/search/activity/sincelastvisit) zien er weer wat ‘luchtiger’ uit, gelukkig. Ook de tekst/title op het tabblad klopt nu (bijv.Actief sinds laatste bezoek), daar stond voorheen altijd Waar reizigers samenkomen.

Vind de uitlijning van tekst (uitvullen dus alles regel-breed) niet alles, maar goed.

 

Reputatie 7
Badge +3

De pagina recent actieve topics doet het al het grootste deel van de middag niet bij mij.

https://community.ns.nl/search/activity/recent

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn overduidelijk problemen bij Insided. Bij de community van Ziggo, ook beheerd door Insided, werkt de pagina recent actieve topics niet.

Zijn er meer problemen naast deze? Dan kan ik het namelijk aanmelden! 

Reputatie 7
Badge +3

Dit is vooralsnog het enige probleem wat ik nu ervaar.

Inderdaad zoals Robert hieronder aangeeft, eerder lag het er kort helemaal uit en de leuke ‘under construction’ pagina. Dat was op zich snel verholpen, maar die van de recent actieve topics is daarna gebleven.

Badge +3

Hele forum/community lag er tijdelijk uit zelfs, met timeouts, database connectie errors en af en toe een ‘under construction’ pagina van InSided. Via de homepage kon je op een gegeven moment wel weer alle (sub)forums lezen.

Maar goed, het lijkt nu allemaal weer te werken.

Reputatie 7
Badge +3

InSided is sowieso een beetje raar bezig de laatste tijd. Ik zie ook steeds ‘features’ die even later weer verdwenen zijn, zoals de tekst “+6 nieuw” bij het aantal reacties. Ik krijg bijna het idee dat ze in de productieomgeving dingen aan het testen zijn, en dan frons ik toch enigszins m'n wenkbrauwen :slight_smile:

Moet zeggen dat de Recente Topics bij mij wel gewoon werken. Daar kom ik standaard op uit als ik naar community.ns.nl ga.

Badge +3

Te vroeg gejuicht, het is weer stuk. Zie screenshot van @Momo 

Database exceptions, werkzaamheden-vangpagina’s, heb er vandaag al verschillende gezien. En inderdaad willekeurige 404’s op bepaalde pagina’s van recent/favoriet/sinds laatste bezoek.

 

@mrfreeze Ik vraag mij al jaren af of inSided uberhaupt een acceptatieomgeving kent. Volgens mij pushed men gewoon vrolijk naar master en ziet wel wat er gebeurt.

Reputatie 7
Badge +3

Moet zeggen dat de Recente Topics bij mij wel gewoon werken. Daar kom ik standaard op uit als ik naar community.ns.nl ga.

Jij bedoelt dan dit op de beginpagina:

 

Ik bedoel via het menu, wat als directe link https://community.ns.nl/search/activity/recent  heeft.

s

Badge +3

Oh die ene Recent actief had ik nog niet gebruikt (kwam dan uit bij Categorieën, maar wat je daar kiest wordt inderdaad onthouden tussen sessies. Ook prima!

Ik heb het aangekaart bij Insided. Bedankt voor alle informatie!

Reactie van Insided: De functionaliteit geeft verstoringen en is voor nu uit gezet. We hopen het morgen helemaal opgelost te hebben. Vooralsnog is het even behelpen dus. 

Reputatie 7
Badge +3

De pagina recent actieve topic werkt weer. Dank Jouke.

Hoe zit het met de Rich Tekst Editor? De laatste update was vier maanden geleden…

Hoe zit het met de Rich Tekst Editor? De laatste update was vier maanden geleden…

Ik vermoed dat dit iets is wat Insided moet updaten maar ben niet zeker. Ik ga navraag doen! 

EDIT: helaas is niet helemaal duidelijk wat voor toepassing dit precies is. Kun je nader uitleg geven VIRM? Ook met betrekking tot je wensen in combinatie met de NS Community?

De Rich Tekst Editor is de plek waar je reacties kunt schrijven of de tekst van topics moet plaatsen. En dat werkt echt voor geen meter met spraaksoftware. Dit heb ik dacht ik al een halfjaar geleden aangekaart.

Wens voor deze Community: kieper de Rich Tekst Editor bij het oud vuil en maak een normaal invoerveld, zoals 99,9% van fora op het internet hebben.

Reageer