Onbeschofte medewerker buiten dienst maar wel in uniform.

Bij deze wil ik een klacht indienen tegen een medewerker van de spoorweg politie die in uniform zeer schofterig gedrag vertoont. Er zijn diverse calamiteiten geweest met deze man maar ik beperk mij tot de laatste. Ik zal beginnen met de omschrijving van het incident. De spoorwegpolitieman is mijn buurman maar het betreft beslist geen buren ruzie. Het gaat erom dat deze man ook in uniform dusdanig lomp, agressief gedrag vertoont dat ik mij geroepen voel hierover alarm te slaan. Het betreffende incident gaat buiten mij om maar het is niet de eerste keer dat er moeilijkheden zijn met deze man in het dorp Elsloo. Zijn optreden laat mij ernstig twijfelen aan de professionaliteit van de spoorweg politie. Daar ik dat niet waar wil hebben meen ik dat het puur het gedrag is van deze man die mijns inzien niets bij de politie dienst te zoeken heeft. Het schaadt deze dienst wel doordat hij ook in uniform optreedt Het incident wat mij nu doet besluiten om een klacht indienen gaat als volgt. Bij mij komt een koper voor een door mij aangeboden auto. Deze parkeert zijn auto voor mijn deur waar een kruis op staat dus fout. De politieman meent zich nu te kunnen permitteren zeer intimiderend en agressief de fout parkeerder terecht te wijzen. Hierbij worden bedreigingen geuit en de foutparkeerder mafketel genoemd. Vanuit het raam had ik het opstootje opgemerkt en ik ben naar buiten gesneld waarbij ik een mat partij nog net kon voorkomen. Met alle respect zo hoort iemand die al is het op het spoor de orde moet handhaven niet moet gedragen. Zelf heb ik eens een verbaal gekregen omdat de politieman de politie belde nadat ik ook daar geparkeerd had. Dat was niet fijn maar zijn keuze. Daarna heb ik eens een vrijer van zijn dochter aangesproken op het feit dat hij zijn auto niet zodanig op de stoep moest parkeren dat er geen doorgang meer over is. Dit laatste had hij mee gekregen, is naar buiten gekomen en mij toen daarvoor uitgescholden. Ook heeft het mij erg geraakt dat toen mijn terminale vrouw hierover een ernstig gesprek had met de dokter hij tijdens dit gesprek eiste dat de dokter de auto weg moest zetten. Mijn vraag of dat niet even kon wachten werd niet gehonoreerd. Met beide voorvallen heb ik verder niets gedaan. Mijn kinderen zijn echter bang dat de buurman zover gaat dat hij mij aanvalt. Met alle respect. Ik weiger te geloven dat deze politie man het niveau van de spoorweg politie vertegenwoordigt. Maar hem schijnt het verder niets uit te maken. De vraag bij mij is nu wat kan ik doen om hem te stoppen. Moet ik naar de politie stappen. Er zijn zeker 5 personen die het schandalig gedrag van de man in spoorweg politie uniform hebben gezien.

3 reacties

Uw buurman noemt zich spoorwegpolitie? Die dienst is volgens mij in 2013 opgegaan in de landelijke eenheid van de politie. Hij zal dan duidelijk herkenbaar zijn als politieagent (politielogo op zijn kleding) en ook voor alle feiten mogen verbaliseren. Klachten kunt u dan indienen bij de politie, dat kan vaak online maar ook bij een politiebureau.

Mocht hij geen politieagent zijn maar zich daar wel voor uitgeven begaat hij zelf een strafbaar feit, in dat geval kunt u aangifte doen bij de politie, net als hierboven aangegeven. Is hij geen politieagent maar BOA, dan kunt u het beste contact opnemen met de NS klantenservice. Mocht u daar niet het gehoor vinden dat u wenst kunt u altijd aangifte doen bij de politie, met getuigen staat u uiteraard een stuk sterker.

Twijfelt u, u mag, op het moment dat uw buurman u ergens op aanspreekt vanuit zijn functie, altijd vragen om zijn legitimatie. Niet in uniform is hij verplicht om dat te tonen, in uniform is hij verplicht dat te tonen op verzoek (enkele uitzondering daargelaten, maar dan spreken we bv over aanhoudingen).
Welkom bij de Community magerits,

Ik heb je een privé bericht gestuurd. Ik hoop dat je daarop wilt reageren. Vanuit daar kijk ik graag met je naar deze situatie.
[h4]Ik heb geen reactie meer van je ontvangen, magerits.[/h4]
Mocht je nog contact willen, stuur me dan nog een privé bericht. Ik kijk en denk uiteraard graag met je mee. Hopelijk verbetert de situatie met je buurman.

Reageer