beantwoord

Realtime klachtenmelder

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hi NS, ik heb een vraagje.

regelmatig reis ik met de trein en prsten in de stiltecoupé blijft een terugkomend probleem..

nu heb ik een idee en hoor graag wat jullie er van vinden!

Kunnen jullie niet in de app een klachtenformulier inbouwen die doormiddel van je locatie naar de dienstdoende conducteur gestuurd worden. Vaak luisteren ze niet naar anderen en wordt de sfeer grimmiger wanneer er iemand opstaat. Wanneer er een anonieme melding gedaan kan worden kan de conducteur de hele coupe aanspreken en attenderen op de regels.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 4 januari 2019, 19:38

Hallo ESKI en welkom bij de NS Community,

Ik zal je suggestie doorzetten, maar ik ben bang dat wij dit niet gaan realiseren. De kans dat een conducteur dan te vaak voor niets ergens naar toe wordt gestuurd is erg groot. Via Twitter kan je dit ook aan ons melden. Op dit moment hebben wij weinig tot geen berichten waardoor we binnen enkele minuten je bericht zullen oppakken en beantwoorden.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
In het algemeen bij overlast zou dit een goed idee zijn. Denk aan bedelaars, roken in de trein enzovoorts. Via Twitter duurt het vaak net iets te lang.

Ik zal je suggestie doorzetten, maar ik ben bang dat wij dit niet gaan realiseren. De kans dat een conducteur dan te vaak voor niets ergens naar toe wordt gestuurd is erg groot. Via Twitter kan je dit ook aan ons melden. Op dit moment hebben wij weinig tot geen berichten waardoor we binnen enkele minuten je bericht zullen oppakken en beantwoorden.

Ik begrijp dat de kans groot is dat er misbruik van gemaakt wordt maar wanneer je alleen kunt rapporteren wanneer je bent ingelogd met een NS-account gekoppeld aan een persoonlijke ov-kaart, lijkt me het lastig sjoemelen. Wanneer die gene er dan misbruik van maakt wordt hij/zij verbannen.

Daarnaast Kun je ook pas iemand sturen wanneer er meerde meldingen binnenkomen. Zo houden we samen het ov gezellig en vertrouwd!
Ik merk vaak dat meldingen die via Twitter/Facebook en Live-Chat binnenkomen snel worden opgepakt. Zodoende kunnen wij snel inschatten of het nodig is om iemand langs te sturen. Dit gebeurt vaker dan gedacht en dit werkt tot zo ver goed. Er zijn natuurlijk momenten dat het erg druk is en dat we het niet tijdig oppakken, maar dit komt vaker niet dan wel voor.
Reputatie 6
Badge +1
Ik merk vaak dat meldingen die via Twitter/Facebook en Live-Chat binnenkomen snel worden opgepakt. Zodoende kunnen wij snel inschatten of het nodig is om iemand langs te sturen. Dit gebeurt vaker dan gedacht en dit werkt tot zo ver goed. Er zijn natuurlijk momenten dat het erg druk is en dat we het niet tijdig oppakken, maar dit komt vaker niet dan wel voor.

Helaas heb ik geen positieve ervaringen over overlast melden via twitter. Er werd niets mee gedaan. In 1 geval zou men het alleen oppakken bij fysiek lastig vallen.
Ik kan je garanderen dat wij altijd de inschatting maken of het nodig is en als dat zo is dan sturen wij altijd iemand ter plekke.
Reputatie 3
In de SNG's zitten zogenaamde SOS-knoppen, heb ik begrepen. Wordt daar misbruik van gemaakt? Is daar een sactie op?
In de Flirt hebben we die ook al sinds het begin. De knoppen zijn daarin aangepast, doordat men er makkelijk tegenaan stoot. Sinds de nieuwe knoppen hoor ik de machinisten weinig over misbruik ervan, dus dat lijkt absoluut mee te vallen.

Reageer