Relatieve tijd op het forum

• 7 mei 2018
  • 5 reacties
  • 117 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
201805 7 6:36 verborgentekst relatievetijd privébericht
Relatieve tijden op het forum zijn van de vorm '' geleden'', met als tijdseenheden minuut, uur, dag, maand en jaar. De afronding op gehele getallen is naar beneden. De relatieve onnauwkeurigheid is het grootst bij het getal 1, dat vóór afronding bijna 2 kan zijn. De absolute onnauwkeurigheid is het grootst bij jaren.

Onder meer in privéberichten wordt deze extreem onnauwkeurige datering gebruikt. De broncode vermeldt daar echter wel de datum. Omdat het toch onhandig is de broncode te moeten raadplegen verdient het aanbeveling een privébericht handmatig te dateren, net als een (ouderwetse, papieren) brief.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Er stonden hierboven in de eerste zin twee tekstjes binnen punthaken, maar die worden niet weergegeven. In de eerste zin werd bedoeld:

Relatieve tijden op het forum zijn van de vorm ''[geheel getal] [tijdseenheid] geleden''.
Hoi Dennis! Volgens mij heeft mijn collega Erryt hierin al het één en ander voor je uitgezet naar aanleiding van je reactie in dit topic. Ik ga even navragen of hij hier al een terugkoppeling van heeft gekregen.
Update: Ik heb contact gehad met mijn collega Stijn die hierin al wat onderzoek heeft verricht. Het gaat hier niet om een bug, maar een bewuste keuze. Voor zover ik heb begrepen zal dit niet op korte termijn worden aangepast.
Badge +3
Jammer dat men bewust nuttige functionaliteit heeft verwijderd.
Reputatie 6
Badge +2
Update: Ik heb contact gehad met mijn collega Stijn die hierin al wat onderzoek heeft verricht. Het gaat hier niet om een bug, maar een bewuste keuze. Voor zover ik heb begrepen zal dit niet op korte termijn worden aangepast.
201805 8 21:48
Als het een extraatje is naast de absolute tijd (dag, maand, jaar, uren, minuten) kan de relatieve tijd geen kwaad. Bij een bewuste keuze voor de relatieve tijd wel ik erg benieuwd naar de overwegingen bij die keuze.

Reageer