Terugkeren naar zoekresultaten

• 31 januari 2021
  • 4 reacties
  • 133 Bekeken

Goedemiddag,

Sinds vandaag ben ik lid geworden van de NS Community. Ik hoop hier een leuke tijd te beleven.

Ik lees al langer mee op dit forum. Hierbij vind ik de zoekfunctie een handig hulpmiddel.
Helaas stoort mij echter wel iets. Als ik een topic uit de zoekresultaten open, en daarna klik op het pijltje naar links (om terug te keren naar de zoekresultaten), dan beland ik weer helemaal bovenaan op de zoekpagina. In dat geval moet ik naar beneden scrollen, totdat ik ben beland waar ik gebleven was.

Het zou natuurlijk praktischer zijn als je rechtstreeks terugkeert naar waar je gebleven was binnen de zoekresultaten.

Hopelijk kan dit mee worden genomen in de evaluaties van dit forum.

Groet,

JoeyG

4 reacties

Hallo JoeyG, welkom op de NS Community.

Leuk om te lezen dat je al wat bekend bent hier en ik hoop ook dat dit een fijne ervaring voor je wordt. Goed dat je meedenkt en ik kan mij voorstellen dat als je het een extra zoekwerk wordt als je telkens weer bovenaan de pagina terecht komt. Ik zal het doorgeven!

Reputatie 7
Badge +1

Een oplossing hiervoor is om het topic wat je wilt bekijken in een nieuw tabblad te openen. Na het lezen kan je weer terugkeren naar het tabblad met de zoekresultaten. Omdat de pagina niet opnieuw geladen hoeft te worden kan je weer verder bij waar je gebleven was. 

Badge +3

Nieuw tabblad (Ctrl+klik of muiswieltje indrukken) is natuurlijk een goede optie, maar bij mij werkt het ook door niet op een direct getoond zoekresultaat te klikken maar eerst de hele lijst van resultaten op te vragen door gewoon enter te doen na invullen van je zoekterm, bijvoorbeeld https://community.ns.nl/search?q=traject%20vrij%20omreizen

Als ik dan een topic kies en daarna terug browse dan kom ik gewoon weer in de lijst met resultaten op de plek waar ik was?

Edit: Ik probeerde het net nogmaals en toen werkte het ineens weer niet!?

Dank voor de reacties! De tip betreft het openen van een nieuw tabblad is inderdaad een goede. 👍

@Robert B , wat betreft je edit: daar heb ik het nu over. Als je terugkeert na het lezen van een topic, kom je gewoon bovenaan terecht. 🙂

Reageer