Verdwenen topics en reacties.

• 1 augustus 2019
  • 35 reacties
  • 979 Bekeken

Reputatie 4
Wat zijn dit voor rare fratsen? Een topic over reizen in het weekend naar Antwerpen is ineens verwijderd. Dit is zeer klantonvriendelijk.

35 reacties

Vreemd! Weet je het onderwerp van dit topic nog?
Badge +3
Het gaat om dit topic, dat verwijderd lijkt.
Reputatie 6
Badge
Ik denk dat het komt, omdat ik twee opmerkingen heb gemaakt richting een moderator. Mijn eerste opmerking heeft hij verwijderd, waarin ik hem wees op zijn ongelijk. Hij verwijderde dus mijn reactie, maar paste wel aan de hand van mijn correcte en volledige info zijn eerdere reactie aan.

Vervolgens reageerde ik, dat het riekt naar cenNSuur. Ik gok, dat daarom hele draad 'voor het gemak' maar verwijderd is, want kort na die opmerking was alles weg...

Blijft mooi, de kijk van NS op de wereld. Waarheidsvinding 2.0.
Als dat de reden is is dat wel een kwalijke zaak
Badge +3
Wanneer dat inderdaad het geval is dan dient de betreffende moderator gecorrigeerd te worden en moet het topic hersteld worden.

Bij wie kunnen we terecht met klachten over moderators? In het verleden liep dat via Sivan NS maar het is mij onduidelijk wie op dit moment de leiding heeft. Maar ik kan natuurlijk iets gemist hebben.
Reputatie 5
Badge
Topic ontspoorde vrij snel. Ik vermoed dat het ermee begon dat een moderator vanuit het niets voor 'dom' werd uitgemaakt, dat was trouwens niet Raymond123 volgens mij.

Ik vond dat op zijn zachtst gezegd onnodig, zeker omdat hij (moderator) een vrij uitgebreid antwoord probeerde te geven.
Reputatie 4
Het gaat inderdaad om die topic. Ook al is er kritiek op de NS of een medewerker dat lijkt het mij wel netjes om die topic open te houden aangezien het mogelijk is dat de vraagsteller de topic nog niet heeft gelezen.
Reputatie 4
Topic ontspoorde vrij snel. Ik vermoed dat het ermee begon dat een moderator vanuit het niets voor 'dom' werd uitgemaakt, dat was trouwens niet Raymond123 volgens mij.

Ik vond dat op zijn zachtst gezegd onnodig, zeker omdat hij een vrij uitgebreid antwoord probeerde te geven.

Ik noemde het dom om je NS kaartje op je telefoon te laden dat lijkt mij dom als je weet dat een telefoon tegenwoordig snel leeg is.
Ik heb het e.e.a. uitgezocht met onze moderators en er schijnt gisteren een storing te zijn geweest, waardoor er 1 topic en 2 reacties zijn gesneuveld, helaas! Ik kan het topic ook niet meer achterhalen, ben ik bang, dus als er een nieuw topic gestart kan worden, dan zou dat fijn zijn. Ik wil in ieder geval mijn oprechte excuus aanbieden voor het ongemak dat dit heeft veroorzaakt. Dit is absoluut niet de bedoeling van ons, en met name de betreffende moderator, geweest.
Reputatie 3
Gisteravond was ik met belangstelling een discussie aan het volgen toen er opeens ook een aantal reacties verdwenen in het niets. Was hier sprake van dezelfde storing of heeft dezelfde moderator hier, natuurlijk per vergissing, op de verkeerde knop geduwd ?
Nee, er was wel degelijk een storing, BrunoEst. Mijn collega weet goed hoe het forum werkt. Nogmaals excuus hiervoor! Was dit in hetzelfde topic of een andere?
Reputatie 6
In dit draadje was er overduidelijk geen storing.

Enfin... toch niet in de forumsoftware.

Moderator Danny NS schrijft gewoon vrolijk:

3 reactie's verwijderd.
Reden: Off topic

En dat was dan nog een nette, want mijn berichten zijn in het verleden ook gewist... en dan helemaal spoorloos verdwenen.

Ik denk niet, dat de vaste leden van deze community het kunnen waarderen, dat hun topics worden verbouwd of gewoon gewist. Had "Heren, blijft u alstublieft bij het onderwerp ?" niet ook volstaan ?
Reputatie 3
Reacties verdwenen in het volgende topic:

https://community.ns.nl/op-het-station-17/rookverbod-op-stations-53422

met de mededeling dat de reacties off topic waren. Maar dat kan natuurlijk nooit zo snel beoordeeld worden, vanuit een zijweg kunnen mooie nieuwe vergezichten worden waargenomen.
Al met al heeft het mij een onprettige leeservaring opgeleverd. Het is alsof je naar een film zit te kijken die vlak voor het einde bruusk wordt stopgezet.
Ik ben het in deze wel met mijn collega eens dat deze 3 reacties off topic waren. Hier was inderdaad geen storing en bewust verwijderd.
Een eerste waarschuwing in het topic is iets wat heel normaal is. Direct verwijderen zie ik alleen als het echt over de grens gaat, off-topic valt mee, we hebben dat vaker gehad. Ik steun @Ferdinand Delasoie hier in.
Reputatie 4
Je kan ook de topic laten staan en de "off topic" reacties aanpassen. Iemand die hier een vraag stelt wilt ook nog later zijn antwoord kunnen lezen.
Badge +3
Blijft nog steeds de vraag staan bij wie we eventueel een klacht kunnen indienen over het werk van een moderator. Wie heeft de leiding over de moderators sinds het vertrek van Sivan NS?
Badge +3
Blijft nog steeds de vraag staan bij wie we eventueel een klacht kunnen indienen over het werk van een moderator. Wie heeft de leiding over de moderators sinds het vertrek van Sivan NS?
Goede vraag. Ik zou zeggen Erryt, Stijn en Denice maar da's een aanname 😆
Graag reageer ik als verantwoordelijke moderator tijdens de publicatie van het verdwenen topic op alle vragen. Begrijpelijk dat hier vragen en verontwaardiging uit is voorgekomen.

"Nadat ik de moderator wees op een fout had hij zijn reactie aangepast en mijn reactie verwijderd"
Dat klopt, ik had een antwoord gegeven dat niet juist was. Dankzij de oplettendheid van een lid heb ik dit aangepast in mijn bericht en gaf ik in een bericht aan dat ik het heb aangepast en bedankte ik de user om zijn feedback.
Vreemd genoeg was een deel van zijn berichten toegewezen aan een map met spam, ditzelfde was aan de orde bij een aantal berichten van andere users. We hebben een spam-bot dat berichten scant en bij spam verplaatst naar de spam map. Zodoende heb ik het bericht teruggezet. Gelijk hierna was het hele topic, ook voor mij, niet meer te bereiken. Het gehele topic was al spam aangemerkt. Mijn dienst zat er bijna op en heb het hele topic weer hersteld. Het lijkt er echter op dat het hele topic, na mijn dienst, weer naar de spam map is gegaan.
Onze moderators checken bij aanvang van hun dienst deze mappen en herstellen waar nodig. Echter, was het topic noch in de spam map noch op het openbare forum te vinden.

Begrijpelijk dat het voelt als censuur vanuit mij als moderator als er net kritiek is gegeven en het topic even later onvindbaar is. Het was echter zeker geen opzettelijke actie om het topic te verwijderen, maar helaas een storing. Ik zoek uit waar dit aan lag, de TS zijn of haar account is tevens onvindbaar.

"Waar kan ik terecht met een klacht tegen een moderator?"
Klachten tegen moderators kunnen ingediend worden via: community@ns.nl. Onze leidinggevende zal dit oppakken.

Mijn excuses dat het topic onherstelbaar is verdwenen. Mochten er mensen zijn die na aanleiding van het verdwenen topic nog vragen hebben kunnen mij een privébericht sturen of een topic starten om de vraag in het verdwenen topic te hervatten.
Graag reageer ik als verantwoordelijke moderator tijdens de publicatie van het verdwenen topic op alle vragen.

Zou je dan hier ook op kunnen reageren?

In dit draadje was er overduidelijk geen storing.

Enfin... toch niet in de forumsoftware.

Moderator Danny NS schrijft gewoon vrolijk:

3 reactie's verwijderd.
Reden: Off topic
En dat was dan nog een nette, want mijn berichten zijn in het verleden ook gewist... en dan helemaal spoorloos verdwenen.

Ik denk niet, dat de vaste leden van deze community het kunnen waarderen, dat hun topics worden verbouwd of gewoon gewist. Had "Heren, blijft u alstublieft bij het onderwerp ?" niet ook volstaan ?
Dat topic staat los van de storing, Het lijkt erop dat er duidelijk iets mis was in 1 specifiek topic.

In het topic waar Ferdinand Delasoie over schrijft heb ik bewust 3 reactie 's gewist omdat deze off topic waren en het topic onnodig lang en onoverzichtelijk maken.
Graag reageer ik als verantwoordelijke moderator tijdens de publicatie van het verdwenen topic op alle vragen. Begrijpelijk dat hier vragen en verontwaardiging uit is voorgekomen.

"Nadat ik de moderator wees op een fout had hij zijn reactie aangepast en mijn reactie verwijderd"
Dat klopt, ik had een antwoord gegeven dat niet juist was. Dankzij de oplettendheid van een lid heb ik dit aangepast in mijn bericht en gaf ik in een bericht aan dat ik het heb aangepast en bedankte ik de user om zijn feedback.
Vreemd genoeg was een deel van zijn berichten toegewezen aan een map met spam, ditzelfde was aan de orde bij een aantal berichten van andere users. We hebben een spam-bot dat berichten scant en bij spam verplaatst naar de spam map. Zodoende heb ik het bericht teruggezet. Gelijk hierna was het hele topic, ook voor mij, niet meer te bereiken. Het gehele topic was al spam aangemerkt. Mijn dienst zat er bijna op en heb het hele topic weer hersteld. Het lijkt er echter op dat het hele topic, na mijn dienst, weer naar de spam map is gegaan.
Onze moderators checken bij aanvang van hun dienst deze mappen en herstellen waar nodig. Echter, was het topic noch in de spam map noch op het openbare forum te vinden.

Begrijpelijk dat het voelt als censuur vanuit mij als moderator als er net kritiek is gegeven en het topic even later onvindbaar is. Het was echter zeker geen opzettelijke actie om het topic te verwijderen, maar helaas een storing. Ik zoek uit waar dit aan lag, de TS zijn of haar account is tevens onvindbaar.

"Waar kan ik terecht met een klacht tegen een moderator?"
Klachten tegen moderators kunnen ingediend worden via: community@ns.nl. Onze leidinggevende zal dit oppakken.

Mijn excuses dat het topic onherstelbaar is verdwenen. Mochten er mensen zijn die na aanleiding van het verdwenen topic nog vragen hebben kunnen mij een privébericht sturen of een topic starten om de vraag in het verdwenen topic te hervatten.

Lijkt mij niet nodig Danny. Topic was redelijk af en ja of het nou wel of niet handig is om een NS ticket op je telefoon te laden moet iedereen voor zich weten. Je loopt inderdaad het risico dat als je telefoon leeg is, je een boete krijgt, maar er zitten tegenwoordig ook stopcontacten in de trein en er zijn ook powerbanks dus zo'n vaart zal het niet lopen. Excuses wat mij betreft aanvaard. Wel handig om te weten waar we een klacht kunnen indienen m.b.t. moderators. Ik zal dat voor dit topic zeker niet gebruiken maar nogmaals handig om te weten.
Reputatie 4
Stopcontacten zitten niet in NS treinen waar ik inzit. Welke dan wel?
Stopcontacten zitten niet in NS treinen waar ik inzit. Welke dan wel?

Alleen in de eerste klasse
VIRMm
Virm4
DDZ
ICM
ICRM (IC Brussel, IC Direct)

1e en 2e klasse
FLIRT
SNG

Geen
DDAR
DDM1
SLT
SGM
Reputatie 3
@Danny NS vraag mij enigszins af of er toch niet met twee maten gemeten wordt. Zie dat in het merendeel van de topics, off-topic gereageerd wordt. Het mooiste voorbeeld is wellicht het lopende topic van ICQ, waarbij pagina's lang off-topic wordt gereageerd.

Reageer