Verdwenen topics en reacties.

• 1 augustus 2019
  • 35 reacties
  • 886 Bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

@Danny NS vraag mij enigszins af of er toch niet met twee maten gemeten wordt. Zie dat in het merendeel van de topics, off-topic gereageerd wordt. Het mooiste voorbeeld is wellicht het lopende topic van ICQ, waarbij pagina's lang off-topic wordt gereageerd.

Ik probeer zoveel mogelijk elke reactie hetzelfde te behandelen. Het topic waar je het over hebt vind ik bijvoorbeeld een erg lastige om te bepalen of ik het moet laten staan of moet verwijderen. Ik kijk het eerst even aan en maak het wellicht later overzichtelijker.
Het topic waar je het over hebt vind ik bijvoorbeeld een erg lastige om te bepalen of ik het moet laten staan of moet verwijderen. Ik kijk het eerst even aan en maak het wellicht later overzichtelijker.

Het gemak waarmee berichten worden aangepast of verwijderd wordt voor mij onderhand aanleiding om dit forum maar links te laten liggen, ik kom op diverse forums maar het gaat hier aardig richting ceNSuur ...
Badge +3
Is op andere forums toch niet veel anders? Ongepaste topics of reacties worden verwijderd/gegumd (weggejorist?), scheldwoorden worden aangepast, aanstootgevende afbeeldingen zelfde, en persoonlijke info (privacy) worden ook verwijderd.

Ligt er natuurlijk een beetje aan welk forum. Bij Geenstijl kan er een heleboel...
Reputatie 7
Badge +3
Terwijl GeenStijl juist het woord 'wegjorissen' heeft uitgevonden 😉

Ik vind het vaak wel irritant als reacties inhoudelijk worden aangepast of geheel worden verwijderd. Dat vertroebelt topics.
Ik vind het vaak wel irritant als reacties inhoudelijk worden aangepast of geheel worden verwijderd. Dat vertroebelt topics.

Exact. En dat is naar mijn idee best veel het geval tegenwoordig.

Is op andere forums toch niet veel anders?
Dan bezoek jij andere forums dan ik.

Ligt er natuurlijk een beetje aan welk forum. Bij Geenstijl kan er een heleboel...

Ik zou dumpert/geenstijl/fok nu niet als voorbeeld/referentie willen nemen
Badge +3
Mweh.... ik ook niet maar het kan daar behoorlijk los gaan bedoelde ik, qua moderatie.
Reputatie 2
Moderatie is noodzakelijk en wordt zeer op prijs gesteld, maar wel graag consequent doorgevoerd. Het valt mij op dat het vaak dezelfde users zijn die off-topic reageren, misschien zouden deze daar eens op aangesproken kunnen worden.
Badge +3
Dat gebeurde voorheen wel. Niet altijd op een manier die door iedereen werd gewaardeerd maar dat is bij moderatie net zoiets als de VAR bij voetbal: het blijft een kwestie van interpreteren.

Maar sinds het vertrek van Sivan NS is totaal onduidelijk wat het beleid is, of er beleid is en met wie in gesprek gegaan kan worden over het werk van moderators. De vraag bij wie we met vragen en opmerkingen over het werk van moderators terecht kunnen staat al een paar dagen uit en is nog steeds niet beantwoord.

Ik wil benadrukken dat niet over moderators moet gaan maar over het werk van de moderators.
Reputatie 4
Hele topics verwijderen is gewoon belachelijk.
Dat gebeurde voorheen wel. Niet altijd op een manier die door iedereen werd gewaardeerd maar dat is bij moderatie net zoiets als de VAR bij voetbal: het blijft een kwestie van interpreteren.

Maar sinds het vertrek van Sivan NS is totaal onduidelijk wat het beleid is, of er beleid is en met wie in gesprek gegaan kan worden over het werk van moderators. De vraag bij wie we met vragen en opmerkingen over het werk van moderators terecht kunnen staat al een paar dagen uit en is nog steeds niet beantwoord.

De rol die Sivan voor de community had is in een andere vorm teruggekomen en gecombineerd met een andere afdeling. Klachten, suggestie's en diepgaande vragen omtrent de NS Community kan je richten aan community@NS.nl. Alle klachten en suggestie's zullen in alle gevallen worden doorgestuurd naar de eindverantwoordelijke van o.a. de NS Community welke rol niet door een moderator wordt bekleed.

Reageer