beantwoord

verkeerde kaartje gekocht

  • 19 August 2022
  • 4 reacties
  • 724 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb een verkeerde kaartje kocht van Steenwijk naar Meppel maar ik moest Meppel naar Steenwijk halen donderdag 18 augustus zou ik me geld terug krijgen 

icon

Beste antwoord door Thom 19 August 2022, 01:06

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U krijgt het helaas niet terug. Als een e-ticket eenmaal is geopend, kan er niets meer veranderd worden. Dit is in verband met het voorkomen van fraude. Het is niet te zien of e-tickets gebruikt zijn of niet en u kunt nog met dit kaartje reizen. Als u het geld terugkrijgt, en een kaartje van Meppel naar Steenwijk koopt, zou u  feitelijk een retour hebben voor de prijs van een enkele reis.

Het beleid van NS is dat er geen geld wordt teruggegeven als fraude mogelijk is.

Ik heb een samen reis kaartje gekocht i.p.v.groepsreiskaartje , zag dat je dan met abbonement houder moet reizen 😭we reizen met z'n 2 en ,ik ga morgen naar Rotterdam kan ik dit kaartje inwisselen of bij betalen om het juiste kaartje te hebben voor morgen?Ik wil geen boete!

Ik heb een samen reis kaartje gekocht i.p.v.groepsreiskaartje , zag dat je dan met abbonement houder moet reizen 😭we reizen met z'n 2 en ,ik ga morgen naar Rotterdam kan ik dit kaartje inwisselen of bij betalen om het juiste kaartje te hebben voor morgen?Ik wil geen boete!

Nee, en dat staat ook in de voorwaarden die u als het goed is gelezen hebt

Alleen als u het kaartje nog niet hebt gedownload kunt u kijken of de Klantenservice u wellicht ter wille zou willen zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb een samen reis kaartje gekocht i.p.v.groepsreiskaartje , zag dat je dan met abbonement houder moet reizen 😭we reizen met z'n 2 en ,ik ga morgen naar Rotterdam kan ik dit kaartje inwisselen of bij betalen om het juiste kaartje te hebben voor morgen?Ik wil geen boete!

Nee, en dat staat ook in de voorwaarden die u als het goed is gelezen hebt

Alleen als u het kaartje nog niet hebt gedownload kunt u kijken of de Klantenservice u wellicht ter wille zou willen zijn. 

Jouwe medereiziger zou als hij/zij een persoonlijke ov-chipkaart heeft dal voordeel kunnen aanvragen.

Zoals aangegeven in de voorwaarden kan een kaartje na betaling niet meer gewijzigd worden en wordt er geen geld terug gegeven. Alleen bij een niet-gedownload ticket heeft het nut contact op te nemen met de klantenservice.

Reageer