Verzoek tot instelling compensatieregeling voor forumleden?

• 1 juni 2020
  • 23 reacties
  • 520 Bekeken

Ter verhoging van de effectiviteit van dit forum en ter compensatie voor de opgelopen frustraties stel ik voor om een compensatieregeling voor forumleden in te stellen.

Deze DVR1AO regeling (Dagje Vrij Reizen 1e klas bij Aangenaaid Oor) zou het mogelijk moeten maken om in een aantal gevallen een dagje vrij reizen in de 1e klas te claimen.

Uitgangspunt is dat de indiener vanuit een constructieve en positieve houding een alleszins redelijke vraag heeft gesteld en binnen een maand één of meerdere van de volgende situaties zich hebben voorgedaan: geen antwoord is ontvangen, een oor is aangenaaid, om de tuin is geleid, aan het lijntje is gehouden, van het kastje naar de muur is gestuurd.

Suggesties voor wijzigingen of verdere uitwerking zijn welkom !

Let wel: dit is geenszins bedoeld als kritiek op de moderatie maar als aansporing voor de NS-organisatie om iets meer medewerking te verlenen en af en toe de confrontatie aan te gaan met betrokken klanten.

23 reacties

Reputatie 5
Badge

Prima en heel origineel voorstel. Zou het bijna zelf ook nog hebben kunnen bedenken. Maar de uitkomst kan je al voorspellen: dat gaat dus niet gebeuren.

Heel mogelijk misschien wie weet is NS als alle sores van nu een beetje is opgeruimd weer zo lief om heel erg enthousiaste en altijd beleefde en ook nog terzakekundige forumleden met 10.000+ responses een geheel gratis meereiskaartje aanbieden-maar dat kan dus pas als de rode ´´hier niet zitten´ stickers weer weg zijn. Zo missen we heer Bommel met zijn wekelijkse reisjes naar Leuven of daar in de buurt wel.

Heb wel gezien dat sommige heel erg klantvrindelijke andere bedrijven zoiets wel aanbieden (in hun eigen sfeer uiteraard) aan mensen die te lang van kast naar muur of vals geinformeerd zijn. Een echte instantie met publiciteit als VARAKassa of TriosRadar of de consumentenbond inschakelen wil ook nog wel eens helpen.

Reputatie 7
Badge +3

Heel mogelijk misschien wie weet is NS als alle sores van nu een beetje is opgeruimd weer zo lief om heel erg enthousiaste en altijd beleefde en ook nog terzakekundige forumleden met 10.000+ responses een geheel gratis meereiskaartje aanbieden.

Pas bij 10.000?  Dan heb ik er nog wel een paar te gaan. Ik ben wel al aardig op weg.

Reputatie 7

Pas bij 10.000?  Dan heb ik er nog wel een paar te gaan. Ik ben wel al aardig op weg.

Ik moet er nog zo'n 1300 dan..

Of nee wacht, Ik heb al zo'n pas haha

Reputatie 7
Badge +3

Dan kun je misschien iemand meenemen. Gezellig samen een dagje uit.

Of nee wacht, de trein is nu geen uitje. :rofl:

Toen NS voornemens was, nee wacht inSided ging het gewoon pushen en NS volgde braaf, om badges en ranks in te voeren op het forum, is als kritiek op die wijziging al aangegeven dat het zou kunnen zorgen voor juist meer off-topic gepost. Posten enkel om het posten, want ik wil een x aantal berichten hebben. De hoeveelheid berichten zegt weinig over de kwaliteit van de inhoud.

Een aantal commerciele partijen die ook klant zijn bji inSided hebben een veel actiever management en organiseren het een en ander om een groep actieve leden bij bepaalde zaken te betrekken. Als NS als organisatie meer wil met dit forumfeestje, dan zou ik eens goed kijken hoe T-Mobile, KPN en nog een aantal partijen het doen.

(het pasje heb ik overigens ook al, ik heb er verder geen belang bij kaartjes of andere pruttel te krijgen)

Reputatie 3

Badges, ranks..?

Is het optie dat de NS ook per e-mail te benaderen is? Hoef je niet te bellen/chatten en in de wacht te staan. E-mail maakt het daarnaast makkelijker om te refereren. En als zelfs de fg van de NS zelf vanuit privacyoverwegingen geen gebruik maakt van twitter en Facebook, lijkt het mij niet onverstandig om direct contact tussen consument en NS te stimuleren met beperkte tussenkomst van andere partijen.

(Ik heb geen pasje)

Badge +3

Het contactformulier (e-mail) is al een tijdlang afgeschaft. Beantwoorden duurde soms maanden en dan kreeg je vaak alsnog een standaard antwoord waar je niets aan had.

Via de andere kanalen is een stuk sneller, ook al is chatten en dan 2, 3, 4 uur moeten wachten niet optimaal. Bellen (voor 8:00 of laat op de avond) is nog het handigst, of voor simpele vragen zonder persoonlijke info Twitter.

Reputatie 3

Het contactformulier (e-mail) is al een tijdlang afgeschaft. Beantwoorden duurde soms maanden en dan kreeg je vaak alsnog een standaard antwoord waar je niets aan had.

Via de andere kanalen is een stuk sneller, ook al is chatten en dan 2, 3, 4 uur moeten wachten niet optimaal. Bellen (voor 8:00 of laat op de avond) is nog het handigst, of voor simpele vragen zonder persoonlijke info Twitter.

Dat is wel pijnlijk. Zijn de omgangsvormen en omgangsregels vanuit een ander perspectief gezien gelijk? (Zoek bijvoorbeeld eens op 'storneren' )

Vreemd dat de klant wel mail ontvangt van de NS, maar er geen mogelijkheid is om per mail te reageren?

Kun je mij ook uitleggen wat dan de waarde van de e-mail disclaimer is? 

Badge +3

Geen idee wat er tegenwoordig in disclaimers staat, waarschijnlijk iets met no-reply maar als je dat wel doet komt de mail wél aan begreep it, omdat er in de headers natuurlijk een message-id of sender-id of iets anders trackbaars staat.

Voor bezwaar bij een afgewezen GTbV claim en zo.

Reputatie 3

Geen idee wat er tegenwoordig in disclaimers staat, waarschijnlijk iets met no-reply maar als je dat wel doet komt de mail wél aan begreep it, omdat er in de headers natuurlijk een message-id of iets anders trackbaars staat.

Voor bezwaar bij een afgewezen GTbV claim en zo.

Er is vast en zeker iemand die vanuit de NS hier wil reageren. Hier op dit forum!. Het lijkt mij toch ook dat zij graag badges willen verdienen? 🤪 Beetje hart voor de zaak is geen straf? 💓

Of komt er nu weer een reactie vanuit een medewerker van Webhelp na overleg met ... etc.?

Reputatie 7
Badge +3

Lijkt me geen goed idee omdat het ongewenst gedrag in de hand kan werken.

Reputatie 3

Lijkt me geen goed idee omdat het ongewenst gedrag in de hand kan werken.

Graag een toelichting @Tamzin. Geen enkele reactie van NS en/of Webhelp? 

Reputatie 7
Badge +3

Ik vrees dat mensen zich niet meer kritisch zullen opstellen.

Badge +3

Ik hou het even bij https://www.youtube.com/watch?v=pk9_X4j40BU en inderdaad niet zo kritisch.

Jij met een fiets? Dat is een nee...kom je later wel achter of zo...

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B en @Tamzin zijn al de 10.000 gepasseerd. Ik heb nog even te gaan….

Reputatie 7
Badge +3

Het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit van de bijdragen.

Maar als je al een paar jaar meedraait en af en toe in een discussie verzeild raakt dan heb je binnen vrij korte tijd opeens een paar duizend berichten geplaatst.

Reputatie 7
Badge +3

Nog 7400 ...

Reputatie 7
Badge +3

Nog 7399 …

Reputatie 7
Badge +3

Nog 7398 Pff dit duurt me te lang.

Ter verhoging van de effectiviteit van dit forum en ter compensatie voor de opgelopen frustraties stel ik voor om een compensatieregeling voor forumleden in te stellen.

Deze DVR1AO regeling (Dagje Vrij Reizen 1e klas bij Aangenaaid Oor) zou het mogelijk moeten maken om in een aantal gevallen een dagje vrij reizen in de 1e klas te claimen.

Uitgangspunt is dat de indiener vanuit een constructieve en positieve houding een alleszins redelijke vraag heeft gesteld en binnen een maand één of meerdere van de volgende situaties zich hebben voorgedaan: geen antwoord is ontvangen, een oor is aangenaaid, om de tuin is geleid, aan het lijntje is gehouden, van het kastje naar de muur is gestuurd.

Suggesties voor wijzigingen of verdere uitwerking zijn welkom !

Let wel: dit is geenszins bedoeld als kritiek op de moderatie maar als aansporing voor de NS-organisatie om iets meer medewerking te verlenen en af en toe de confrontatie aan te gaan met betrokken klanten.

dank u mijn probleem is opgelost

Er is vast en zeker iemand die vanuit de NS hier wil reageren. Hier op dit forum!. Het lijkt mij toch ook dat zij graag badges willen verdienen? 🤪 Beetje hart voor de zaak is geen straf? 💓

Of komt er nu weer een reactie vanuit een medewerker van Webhelp na overleg met ... etc.?

Bij deze een reactie vanuit Webhelp, Tijdvoor. Jammer hé. ;)

Het is mogelijk om een reactie per e-mail te krijgen als je reageert op een toezegging/afwijzing van een GTBV-claim. Ook behandelen we tegenwoordig poststukken per e-mail. Deze worden ingescand en digitaal beantwoord. Je kan daarin aangeven per e-mail reactie te willen. 

Welke disclaimer doel je op?

Reputatie 3

Bij deze een reactie vanuit Webhelp, Tijdvoor. Jammer hé. ;)

Het is mogelijk om een reactie per e-mail te krijgen als je reageert op een toezegging/afwijzing van een GTBV-claim. Ook behandelen we tegenwoordig poststukken per e-mail. Deze worden ingescand en digitaal beantwoord. Je kan daarin aangeven per e-mail reactie te willen. 

Welke disclaimer doel je op?

Nee hoor @Sascha NS ;) Eerder triest. 😭. 

Dat de NS per e-mail 'reageert' is niet zo verwonderlijk. Dat het andersom wat lastiger is om per e-mail te communiceren wel. https://www.ietf.org/rfc/rfc1149.txt

Dat je de naam 'Webhelp' hier op het forum noemt is wel grappig. Ik meen mij te herinneren dat zoiets namelijk nogal gevoelig ligt. 😀

Disclaimers? Je kunt beginnen met jezelf namens NS-Reizigers een e-mail te sturen. 🙄 

Bekijk het eens vanuit een ander perspectief. 😉 

Reputatie 3

Ter aanvulling @Sascha NS 

Wat misschien verstandig kan zijn is om software te gebruiken om de klantenservice te monitoren. Kwam zojuist dit artikel tegen. https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/03/big-boss-is-watching-you-a400160

Dan heb je gelijk duidelijkheid en de gegevens als bijvoorbeeld de volgende situatie zich voordoet: https://community.ns.nl/ns-nl-51/klantonvriendelijk-bij-de-ns-een-zuchtende-ns-medewerker-zucht-door-de-telefoon-je-belt-als-klant-met-een-vraag-waarom-moet-een-ns-medewerker-hier-om-zuchten-65386?postid=453749#post453749

Reageer