Vraag en antwoord

• 23 mei 2018
  • 6 reacties
  • 152 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Ik ben hier nu een paar keer komen kijken en lezen op dit forum.
Soms lees ik dat mensen een serieus probleem of vraag hebben en het viel mij op dat daar niet altijd even aardig ol gereageerd word.
Of dat nu door moderators gebeurt of door mede reizigers dat weet ik eigenlijk niet zo goed... ik ben hier nog maar een paar keer geweest en let daar niet op. Je hoopt als vrager natuurlijk op een degelijk antwoord en soms zijn die gewoon niet bevredigend voor de vrager.
Antwoorden als " dan ga je toch lekker met de auto" vind ik zo onproffesioneel, en ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat de NS dit advies ten harte neemt.
Inmiddels ben ik zelf wel klaar hier met mijn vragen, dat mijn reizen naar Brussel me €240 per jaar meer gaan kosten met early bird tot €816 voor het volle tarief, schijnt iedereen de gewoonste zaak van de wereld te vinden.
Mijn reis is in totaal maar 10 minuten korter dus dat valt ook wel mee, en ik heb sinds de nieuwe regeling ook geen railcatering meer gezien.
Ik kan niets anders doen dan me erbij neerleggen en proberen zoveel mogelijk mijn fam bezoekjes te plannen ipv spontaan te kunnen gaan, om de hoge kosten zoveel mogelijk te mijden.

6 reacties

Reputatie 7
Ik snap wat je bedoelt. De reacties waar je het over hebt, zijn eigenlijk altijd tegen de beroepsklagers. Mensen die nooit tevreden zijn. Iemand met een normale vraag die hier voor het eerst komt, zal niet zo'n reactie krijgen
Reputatie 7
Badge +4
Als u zo vaak naar België reist, zou ik een Railpass overwegen. Als we weten wat uw reisgedrag is, is er mogelijk iets aan de kosten te doen. Dan kunt u bovendien spontaan blijven gaan. Een Railpass heeft grofweg zin vanaf Mechelen of Lokeren.

Verder sluit ik me aan bij Slidestops.
Hallo Thom

Dank voor je antwoord.
Ik heb nog nooit van railpass gehoord, heb dus gekeken ( google) wat dat is.
Ik reis gemiddeld 2x per maand naar Brussel.
Ik las dat zo'n pas 77 euro kost voor 10 ritten
Ik betaal dan van mijn bestemming hier vanuit nederland naar Roosendaal? €17,30 +7,70 is dan €25.00 euro per reis.
Ik betaal met de early bird €28,00 scheelt dus €3,00 en belangrijker, ik kan gaan wanneer ik wil.
Weet jij ook welke plaatsten ik dan moet invullen? (BELGIE) en tot waar ik moet reizen vanuit Nederland?
Mijn reis vertrekt vanaf Alphen a/d Rijn en gaat naar Brussel
Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +4
U koop een kaartje bij NSInternational van uw woonplaats naar Noorderkempen en u geeft de Nederlandse korting op. Op uw Railpass vult u als enkele reis Noorderkempen- Brussel (Zone) in. U betaalt voor het stukje van de grens naar Noorderkempen ongeveer vijf euro. U reist niet via Roosendaal maar via Breda. Via Roosendaal kan wel dan gebruikt u Essen in plaats van Noorderkempen. De trein is slecht, langzaam en er zijn en komen langdurige werkzaamheden. Vanaf Alphen kunt u in Rotterdam de ICBRussel nemen. Goedkoper en u kunt gaan wanneer u wilt.
Hartelijk bedankt voor je bericht KaatB, het is voor ons Moderators heel nuttig om zo te lezen hoe nieuwe forumleden het hier ervaren.

Zoals Thom en Slidestops al aangeven is mijn ervaring dat nieuwe mensen over het algemeen snel een ontzettend volledig antwoord op een vraag krijgen. Dat zie ik ook alweer in dit topic terugkomen, dank daarvoor Thom!

Bijna iedereen die hier reageert is gepassioneerd over wat er over op het spoor gebeurt. Dat is natuurlijk fantastisch, maar het leidt soms ook tot pittige discussies. Dat mag op het forum, maar het is aan ons moderators wel de taak om dit in goede banen te leiden. Mocht jij ergens een reactie lezen waarvan jij vindt dat hij niet door de beugel kan, dan kan je hem altijd rapporteren. Dan kijken wij moderators er nog een keer naar, en misschien grijpen we in.
Reputatie 7
Badge +4
Als u veel in het weekend reist, is weekendvrij een mooi abonnement, want u heeft honderd procent korting vanaf vrijdagavond en veertig procent door de week Op werkdagen geldt vanuit het buitenland de middagspits niet en heeft u dan toch veertig procent korting.

Reageer