Waarom krijg ik de meldig: "Beveiligde verbinding mislukt"

• Anonymous
  • 0 reacties
Vanaf 18:00u kreeg ik geen verbinding met community.ns.nl

21 reacties

Hoi Michiel.,

We zijn er inderdaad van op de hoogte en zijn er met spoed mee bezig. Het is een probleem bij NS met KPN. Kan ik er vanuit gaan dat het nu weer werkt, omdat je weer een topic kunt openen?
Reputatie 5
Badge
Ik heb hier ook (nog steeds) last vast. Alleen met Chrome kan ik de community bereiken, Firefox en edge geven deze foutmelding.
Bedankt voor het delen, bryan. Fijn dat het in ieder geval via Chrome op dit moment wel lukt.
We zijn er inderdaad van op de hoogte en zijn er met spoed mee bezig.
Het is een probleem bij NS met KPN.

Waarom wordt dit niet gecommuniceerd op de pagina van ns.nl?

Door het vinkje achter OCSP-responderservers vragen om de huidige geldigheid van certificaten
te bevestigen UIT TE VINKEN ben ik weer in staat om op community.ns.nl te komen.
Zet ik het vinkje aan, krijg ik weer bovenstaande melding.

Ik heb overigens géém idee wat een OCSP-responderserver is of doet...
Uit beveiligingsoogpunt lijkt het mij niet slim om het vinkje uit te zetten.

Badge +3
Chrome inderdaad geen probleem (PC en Android).

Firefox even getest en inderdaad ellende, want je krijgt in dit geval ook niet de optie 'Geavanceerd' om (op eigen risico maar dat is op zich niet zo'n probleem hier) toch naar de site te gaan. Het certificaat is keihard ingetrokken dus, goed bezig KPN want dat kan nog wel even duren!

IE 11 (Windows 7) en Edge (Windows 10) natuurlijk herzelfde...

Ik hoop niet dat Chrome binnenkort een update krijgt waardoor helemaal niets meer werkt!
Bedankt voor jullie reacties. Het kan inderdaad even gaan duren helaas, maar vooralsnog hoeft deze storing niet gemeld te worden op de website. Ik denk dat dat ook lastig zal worden, omdat het in Chrome wel werkt en de storing dus niet voor iedereen geldt.
Door wie en waarom is het certificaat voor community.ns.nl ingetrokken?
Bedankt voor jullie reacties. Het kan inderdaad even gaan duren helaas, maar vooralsnog hoeft deze storing niet gemeld te worden op de website. Ik denk dat dat ook lastig zal worden, omdat het in Chrome wel werkt en de storing dus niet voor iedereen geldt.
In Chrome staat het vinkje achter OCSP-responderservers vragen om de huidige geldigheid van certificaten te bevestigen standaard AAN, dus het wordt rustig met nieuwe Chrome gebruikers....

Waarom vind NS het niet belangrijk om deze storing te melden op de homepage?
Badge +3
Ben ik weer, want kort na mijn vorige posting had Chrome ook door dat het einde verhaal was.

Dank aan @Michiel. (via Twitter) voor de hack/workaround over OCSP settings voor Firefox!

Alleen daardoor ben ik weer hier. Chrome heeft echt alles dicht getimmerd, of je zit een uur te zoeken naar instellingen zoals deze (die totaal niet werken, of ik had die van het verkeerde certificaat te pakken)...

Badge +3
Dan ook een volgende bug gevonden...

Toen ik Firefox gebruikte (maar natuurlijk niet ingelogd ben via die browser) staat er gewoon onder elke reactie Like en Quote....

Maar die doen dus helemaal niets! Verwijzen naar een inlogpagina zou welkom zijn dus!

En daar is nog steeds alleen maar 'single-click' via Facebook mogelijk (dus via Twitter/Instagram/Google+ e.d. zou welkom zijn)
Het was zo lekker rustig hier ... 😉
Het is voor mij redelijk abracadabra om eerlijk te zijn. De mensen die er een stuk meer verstand van hebben zijn er mee bezig. Hopelijk is alles morgen weer helemaal oké. Mocht dit niet zo zijn, laat het hier dan even weten.
Badge +3
Deal with it!

Haha.. ik ga de stekker weer even steken in het 'stopcontacten' topic van @Thom waar ik nog iets op te zeggen had of wilde bewerken (wegens een spelfoutje) toen Chrome er ook de brui aan gaf vanwege dat certificaat geneuzel. Op zich is het goed dat browsers die revocatie respecteren natuurlijk!

Is in ieder geval een grote #fail maar goed, kan gebeuren. En als het toch (nog) rustig is hier wil ik ook even deze veer in m'n ... van @Erryt NS delen, die vond dat hij pauze mocht nemen. Dakje ^SA ook bedankt, ik was het niet van plan :D

Haha, ik zal het doorgeven, Robert!
Reputatie 7
Badge +3
Chrome op de werklaptop wil nu niet meer, met de vaste thuis PC (ook met Chrome) kan ik nog wel op het forum.
Badge +3
Hier doet Chrome het weer op mijn telefoon. PC en laptop zeggen (nog even denk ik) NO!

Maar dat is over een uurtje dus ook wel weer goed. Gelukkig!

[dit gepost met Firefox en de 'hack' van @Michiel. ]
Het is voor mij redelijk abracadabra om eerlijk te zijn. De mensen die er een stuk meer verstand van hebben zijn er mee bezig. Hopelijk is alles morgen weer helemaal oké. Mocht dit niet zo zijn, laat het hier dan even weten.
@Iris NS Het probleem is er nog steeds. Wanneer is het opgelost?
En hoe worden de gebruikers die deze melding krijgen door de NS geïnformeerd?

Ik kan alleen aangeven dat IT'ers hard bezig zijn om het probleem op te lossen. De mensen die deze melding krijgen, worden geïnformeerd doordat ze de melding niet meer zullen krijgen zodra het probleem is opgelost.
Badge +3
Misschien handig om op de Contact pagina bij Community te vermelden dat er problemen zijn en men het beste Chrome kan proberen (met wisselende kans op succes)?

Dat doen ze ook bij Chat (het is druk, chat gesloten, etc.)
Wat leuk, ik kan bij de chat kiezen tussen Sandra of Margriet 😀
Het is geen Tinder, Michiel 😂

Reageer