beantwoord

Waarom maakt deze community gebruik van referral trackers? Waarom worden daardoor links met reisadviezen van de NS Reisplanner niet correct weergegeven?

• Anonymous
  • 0 reacties
Waarom maakt deze community eigenlijk gebruik van referral trackers?

Wanneer ik in dit forum wil klikken op een bijdrage van een andere gebruiker
een linkje met een NS Reisadvies kom ik steevast uit op een 404-pagina.

Klik ik op hetzelfde linkje vanuit een (nieuw) privévenster, dan lukt het wel om
het linkje met een NS Reisadvies op te vragen.

Zou het er mee te maken hebben, dat zowel dit forum als de NS Reisplanner
op een adres zitten dat eindigt op ns.nl?
En dat elke link die op dit forum wordt gezet wordt voorzien van een referral tracker?

Bijvoorbeeld: Als ik klik op https://www.ns.nl/ krijg ik (ongeveer) dit te zien:

www.ns.nl/?utm_source=forum.ns.nl&utm_medium=referral&_ga=2.259961418.1314289171.1528542075-42790100.1528542075

N.a.v. het antwoord van @Thom in
https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/zwolle-30-juni-t-m-15-juli-49449/index1.html#post331781
icon

Beste antwoord door Miriam NS 22 juni 2018, 15:15

Ik durf het niet aan te geven Michiel. Als ik op de link in het topic klik waar je naar verwijst gaat het goed, zoals ook bij Thom. Op dit moment ligt hier voor ons niet de prioriteit en gaat onze aandacht uit naar vragen in andere topics.
Bekijk origineel

19 reacties

Ik durf het niet aan te geven Michiel. Als ik op de link in het topic klik waar je naar verwijst gaat het goed, zoals ook bij Thom. Op dit moment ligt hier voor ons niet de prioriteit en gaat onze aandacht uit naar vragen in andere topics.
Reputatie 7
Badge +3
Heeft de vraag ook een doel?
Reputatie 7
Badge +4
De vraag stellen is hem beantwoorden
Reputatie 7
Badge +3
Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis ernaartoe.
Ik durf het niet aan te geven Michiel. Als ik op de link het topic klik waar je naar verwijst gaat het goed, zoals ook bij Thom. Op dit moment ligt hier voor ons niet de prioriteit en gaat onze aandacht uit naar vragen in andere topics.
Dank je wel voor je antwoord, @Miriam NS
Blijkbaar gaat het dan alleen bij mij in mijn Firefox browser mis.

Wat die referrals betreft... Dat is zeker classified info?
Zoals Miriam NS al aangeeft zijn wij niet op de hoogte van dergelijke trackers. Een antwoord op je vraag moet ik je dan ook schuldig blijven.
@Jouke NS , wil je nou echt beweren dat dit forum niet vol zit met
utm_source=forum.ns.nl&utm_medium=referral&_ga=2.20870008.1314289171.1528542075-42790100.1528542075 stuff?

Dat is nu juist één van de features van dit InSided platform! 😉
Dit hele forum ís één grote tracker. Zoveel dat het niet in één venster past. Ook in mijn optiek is dat totaal onnodig, klant_Jac heeft daar kort na de update al eens een topic over geopend. Het maakt het forum onnodig traag, log en onhandig. Heb voor dit screenshot de site even gewhitelist, normaal blokkeer ik het gros van die onzin. En als je teveel van die rotzooi blokkeert werkt het forum niet eens meer 🤦

Michiel. nee, dat wil ik niet aangeven. Wat ik wilde aangeven is dat onze prioriteiten binnen deze community niet bij het beantwoorden van dergelijke vragen ligt. Dat gaf Miriam NS in haar bericht ook al aan.
Dit hele forum ís één grote tracker.
Dát is ook de grote aantrekkelijkheid van een InSided Forum.
Maar anders dan bijvoorbeeld bij Sonos lijkt mij de directe doelstelling
van NS nou niet om haar online sales te verhogen...

www.insided.com

Dat is Merel niet met je eens: https://community.ns.nl/off-topic-32/feedback-over-het-serviceforum-331/index10.html#post297536

"One out of every 5 questions from customers about our products has sales potential. Advice and support from other customers is key here. The inSided platform enables us to accelerate customer support."
Kijk uit naar mijn avg bestand. 😎
Ik overweeg een paar pizza's van een grote keten op de 17e wanneer het bestand compleet lijkt, inclusief alle rotzooi bij dit soort externe partijen 😎 Superusers zijn welkom............. 🤣
Dat is Merel niet met je eens: https://community.ns.nl/off-topic-32/feedback-over-het-serviceforum-331/index10.html#post297536

"One out of every 5 questions from customers about our products has sales potential. Advice and support from other customers is key here. The inSided platform enables us to accelerate customer support."

Interessant: Bij een linkje naar dit PDF document zet dit forum geen referral...
Met Firefox 60.0.2 (64-bits) in gewone modus kan ik de linkjes naar de NS reiswijzer niet openen...

https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/treindienst-begint-later-werkzaamheden-zwolle-49563#post332784

Het linkje van @Nathan NS wordt dan

in plaats van

en dus zonder de troep met

Maar kies ik in Firefox met Ctrl+Shift+p voor een nieuw privévenster,
dan kan ik wel opeens het linkje van @Nathan NS openen.

Raar raar, hoe kan dit @Nathan NS ?
Stop maar @Michiel. !
Waar jij allemaal op klikt, drukt en via via mee naar het forum gaat interesseert niemand !
De moderatie heeft toch al bij herhaling aangegeven deze discussie niet met je aan te gaan.
Misschien iets om op een computerforum uit te spitten, dit is een reisinformatieforum !
Reputatie 5
Badge
Ik had hier een paar weken geleden ook last van, maar in de beta van Firefox 62.0b3 is dit specifieke probleem opgelost @Michiel. Daarnaast kun je natuurlijk ook gebruik maken van andere browsers zodat je in dit forum op linkjes kunt klikken.
Reputatie 7
Badge +3
Ik wil niet gebruik maken van andere browsers om in dit forum op linkjes naar de reisplanner te kunnen klikken. Ik gebruik maar 1 browser (Chrome) en daarmee moet het gewoon werken. En dat doet het momenteel (vaak) niet.
Misschien iets om op een computerforum uit te spitten, dit is een reisinformatieforum !
Dat linkjes vanaf dit forum naar andere (NS) kanalen het niet doen is in dat opzicht nog wel interessant natuurlijk. Als ik het goed begrijp is dat het onderwerp van dit topic, zelf ervaar ik geen problemen.

Chrome 67 op een Mac, maar blokkeer wel veel tracking-rotzooi.

Reageer