beantwoord

wachtwoord reset werkt niet goed

• 13 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 197 Bekeken

Vandaag heb ik via een wachtwoord reset een nieuw wachtwoord ingesteld. Dat werkt prima en na het opgeven van een nieuw wachtwoord was ik ingelogd. Echter, na uitloggen wordt mijn nieuwe wachtwoord niet meer geaccepteerd en moet opnieuw een reset uitvoeren. Wederom zelfde wachtwoord opgegeven. Je raadt het al, in eerste instantie ingelogd maar na een logoff kan ik niet meer inloggen. Dus nu voor de 3e keer een reset laten uitvoeren. Wachtwoord is niets mis mee, copy/paste vanuit een password manager.

Kunnen jullie hier naar kijken en mij persoonlijk per e-mail antwoord geven? Aangezien ik vermoedelijk na de volgende time-out van mijn sessie, opnieuw niet meer kan inloggen.

Bedankt.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 11 november 2019, 12:42

Update: Ik heb helaas geen reactie meer gekregen van Hatsikidee, dus ik heb mijn vermoeden niet meer kunnen bevestigen.

Voor de meelezers: Het leek erop dat het probleem veroorzaakt werd door de manier waarop er werd ingelogd in de NS Community. Er zijn namelijk drie verschillende manier om een account aan te maken en in te loggen. Via een Facebook account, via een Mijn NS account en door een volledig los Community account aan te maken.

Wanneer er ingelogd wordt via het Mijn NS account, is er geen mogelijkheid om een apart wachtwoord in te stellen voor de NS Community, gezien het gebruikte wachtwoord simpelweg het inloggen van het Mijn NS account is. As oorspronkelijk gekozen is voor deze methode, is het dus belangrijk om ook bij volgende bezoeken in te loggen via het Mijn NS account.

Bekijk origineel

6 reacties

Goedmiddag Hatsikidee. Begrijp ik het goed dat dit gaat om het wachtwoord van je NS Community account? Dat is wel vreemd, het probleem zoals jij hebt beschrijft is nog niet eerder langs gekomen. Mogelijk heeft dit te maken met de manier waarop je inlogt, maak je bijvoorbeeld misschien gebruik van je Facebook account of Mijn NS account om in te loggen bij de Community?

Voor het lezen van deze reactie hoef je overigens niet in te loggen, vandaar dat ik het hier plaats. Mocht je niet meer kunnen inloggen om te reageren, dan mag je een e-mail sturen naar community@ns.nl. Ik zal kijken of ik je dan zo verder kan helpen.

Update: Ik heb inmiddels een e-mail ontvangen van Hatsikidee en zal het probleem via mail verder bespreken dan wel oplossen.

Update: Ik heb Hatsikidee per e-mail een oplossing gestuurd en wacht momenteel op een terugkoppeling of het heeft gewerkt.

Update: Helaas heb ik nog geen reactie gekregen. Ik heb een herinnering gestuurd per e-mail met de vraag om een update.

Update: Volgens mij heb ik de oorzaak van het probleem gevonden, maar wacht op dit moment nog op een bevestiging van Hatsikidee.

Update: Ik heb helaas geen reactie meer gekregen van Hatsikidee, dus ik heb mijn vermoeden niet meer kunnen bevestigen.

Voor de meelezers: Het leek erop dat het probleem veroorzaakt werd door de manier waarop er werd ingelogd in de NS Community. Er zijn namelijk drie verschillende manier om een account aan te maken en in te loggen. Via een Facebook account, via een Mijn NS account en door een volledig los Community account aan te maken.

Wanneer er ingelogd wordt via het Mijn NS account, is er geen mogelijkheid om een apart wachtwoord in te stellen voor de NS Community, gezien het gebruikte wachtwoord simpelweg het inloggen van het Mijn NS account is. As oorspronkelijk gekozen is voor deze methode, is het dus belangrijk om ook bij volgende bezoeken in te loggen via het Mijn NS account.

Reageer