Wat is dit nou weer voor onzin? | NS Community

Wat is dit nou weer voor onzin?

  • 17 December 2021
  • 18 reacties
  • 523 Bekeken

Nu dat ik een topic over de DDZ 7614 heb gepost ben ik verbannen. Permanent.

Mag ik vragen waar dit op slaat dat ik permanent verbannen word voor een topic openen over een treinstel dat al een paar dagen uit dienst is? Ik vind dit frappant.

Beter gezegd, volkomen achterlijk. Ik zou graag de beredenering hiervan willen hebben, en anders ga ik zeker in gesprek met de klantenservice van NS.

 

Ik ga voortaan wel op Somda kijken voor de DDZ. Daar had je prima een waarschuwing voor kunnen geven maar gelijk verbannen. Beetje kinderachtig eerlijk gezegd.

Kan de desbetreffende moderator (of andere moderator) uitleggen waarom dit verbannen is? Voor een DDZ topicje? Jeetje wat een achterlijke forum.


18 reacties

.

Reputatie 7
Badge +4

Het is gebruik dat u van te voren waarschuwingen krijgt. Is dat het geval en heeft u ze gelezen? De moderatoren zijn trouwens medewerkers van Klantenservice.

Ik kan niet beoordelen wat er is gebeurd.

Het is gebruik dat u van te voren waarschuwingen krijgt. Is dat het geval en heeft u ze gelezen? De moderatoren zijn medewerkers van Klantenservice.

Ik kan niet beoordelen wat er is gebeurd.

Ik heb helemaal geen waarschuwingen gehad, ik logde net in en er stond dat het verbannen was.

“Je bent geband of je account is verwijderd”

Helemaal geen uitleg waarom.

Reputatie 7
Badge +1

Naast dat het taalgebruik wel ietsje minder mag, is het niet de bedoeling om onder verschillende accounts actief te zijn en in meerdere topics je beklag te doen over de gang van zaken.

Wat de precieze reden is geweest weet ik niet, maar daar zal wel het e.a. aan vooraf zijn gegaan:

Overtreden huisregels:
Overtreed je de huisregels, dan ontvang je een waarschuwing van een moderator. Dit kan door middel van een privébericht, openbaar bericht, aanpassing van je bericht of eventueel via een e-mail. De reden bespreken we natuurlijk graag met je. Mochten we er in de gesprekken niet uitkomen en/of gaat het overtreden te ver, dan wordt de toegang tot de Community je ontzegd. Uiteraard ontvang je hierover ook altijd bericht en uitleg. Wanneer je toegang ontzegd is, ben je niet meer actief op de Community.

Naast dat het taalgebruik wel ietsje minder mag, is het niet de bedoeling om onder verschillende accounts actief te zijn en in meerdere topics je beklag te doen over de gang van zaken.

Wat de precieze reden is geweest weet ik niet, maar daar zal wel het e.a. aan vooraf zijn gegaan:

Overtreden huisregels:
Overtreed je de huisregels, dan ontvang je een waarschuwing van een moderator. Dit kan door middel van een privébericht, openbaar bericht, aanpassing van je bericht of eventueel via een e-mail. De reden bespreken we natuurlijk graag met je. Mochten we er in de gesprekken niet uitkomen en/of gaat het overtreden te ver, dan wordt de toegang tot de Community je ontzegd. Uiteraard ontvang je hierover ook altijd bericht en uitleg. Wanneer je toegang ontzegd is, ben je niet meer actief op de Community.

Dat staat hier wel mooi, maar ik heb nu mijn mail gecheckt. Zelfs mijn spam E-mail. 

Er staat helemaal niks m.b.t deze ontzegging tot de community. Daarom dus de reden dat ik zo’n nare toon heb.

 

Ik zou dus ook graag van de moderator dit willen weten.

Ik heb tevens ook helemaal niks gedaan qua forse overtredingen dus ik vind dit allemaal heel erg raar waar dit nou allemaal opeens vandaan komt?

En als de moderator dit leest:

Graag niet via de mail waarmee ik dit account heb gemaakt.

De E-mail van TreinspotterHeerenveen moet je dus mailen.

 

Dus niet dit account TSheerenveen. Het oudere account die jullie met onrecht hebben verbannen.

 

Hopelijk is dat niet te lastig.

Reputatie 7
Badge +1

Dat staat hier wel mooi, maar ik heb nu mijn mail gecheckt. Zelfs mijn spam E-mail. 

Er staat helemaal niks m.b.t deze ontzegging tot de community. Daarom dus de reden dat ik zo’n nare toon heb.

Ik begrijp dat het frustrerend is als je probeert te reageren op een topic, en je onverhoopt de toegang tot de Community is ontzegd, maar een toon als deze helpt je dan niet echt verder.

Wat de precieze reden is kan ik, net als Thom, niet beoordelen.

Dat staat hier wel mooi, maar ik heb nu mijn mail gecheckt. Zelfs mijn spam E-mail. 

Er staat helemaal niks m.b.t deze ontzegging tot de community. Daarom dus de reden dat ik zo’n nare toon heb.

Ik begrijp dat het frustrerend is als je probeert te reageren op een topic, en je onverhoopt de toegang tot de Community is ontzegd, maar een toon als deze helpt je dan niet echt verder.

Wat de precieze reden is kan ik, net als Thom, niet beoordelen.

Nee dat begrijp ik maar deze woorden moet je niet zelf persoonlijk nemen. Die zijn voor de moderatoren bedoeld (of mensen die mij hebben gerapporteerd.?) 

Maar als het zo moet qua moderatie dan stop ik hier mee. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik nam de tekst niet persoonlijk, maar ik doelde meer op de respectloze woorden/toon in de richting van de community en moderators. Hoe frustrerend de situatie ook is.

Reputatie 7
Badge +4

Dat staat hier wel mooi, maar ik heb nu mijn mail gecheckt. Zelfs mijn spam E-mail. 

Er staat helemaal niks m.b.t deze ontzegging tot de community. Daarom dus de reden dat ik zo’n nare toon heb.

Ik begrijp dat het frustrerend is als je probeert te reageren op een topic, en je onverhoopt de toegang tot de Community is ontzegd, maar een toon als deze helpt je dan niet echt verder.

Wat de precieze reden is kan ik, net als Thom, niet beoordelen.

Nee dat begrijp ik maar deze woorden moet je niet zelf persoonlijk nemen. Die zijn voor de moderatoren bedoeld (of mensen die mij hebben gerapporteerd.?) 

Maar als het zo moet qua moderatie dan stop ik hier mee. 

Dat lijkt me voor nu een verstandig besluit. Morgen is er wel een moderator.

@TSheerenveen,

Onder mijn vorige naam werd ik ook door het systeem geblokkeerd. De spamfilter of iets dergelijks. Het kan dus zijn dat een moderator je niet geblokkeerd heeft.

Een neutrale mail naar forum@ns.nl of community@ns.nl met de vraag waarom ik geblokkeerd werd, heeft er voor gezorgd dat mijn account gedeblokkeerd werd.

Wacht rustig tot morgen. Vraag dan aan een moderator waarom je geblokkeerd werd. En probeer het in tussentijd niet erger te maken. Want als je hard genoeg tegen schenen schopt, dan kan een onbedoelde verbanning permanent worden. Ook voor eventuele nieuwe accounts die je aanmaakt. 

Reputatie 7
Badge +3

@TSheerenveen,

Onder mijn vorige naam werd ik ook door het systeem geblokkeerd. De spamfilter of iets dergelijks. Het kan dus zijn dat een moderator je niet geblokkeerd heeft.

Een neutrale mail naar forum@ns.nl of community@ns.nl met de vraag waarom ik geblokkeerd werd, heeft er voor gezorgd dat mijn account gedeblokkeerd werd.

Wacht rustig tot morgen. Vraag dan aan een moderator waarom je geblokkeerd werd. En probeer het in tussentijd niet erger te maken. Want als je hard genoeg tegen schenen schopt, dan kan een onbedoelde verbanning permanent worden. Ook voor eventuele nieuwe accounts die je aanmaakt. 

Dus dit is jouw 3e account @boze Belg nadat jij verbannen werd?

@TSheerenveen,

Onder mijn vorige naam werd ik ook door het systeem geblokkeerd. De spamfilter of iets dergelijks.

Dus dit is jouw 3e account @boze Belg nadat jij verbannen werd?

Nee @MoDe, dit is mijn 2de account.

Ik heb zelf gevraagd om mijn naam te wijzigen naar "gekke_henkie". Uiteindelijk heb ik zelf gevraagd om mijn account te wijzigen naar "anonymous" .

Nadien was het niet mogelijk om mijn berichten terug op mijn oude naam te zetten. Ik moest wel een nieuw account aanmaken.

Mijn verbanning werd na minder dan 24 uur opgeheven. De spamfilter was nog aan het leren en vond een combinatie van Nederlandse en Engelse zinnen en een link te veel van het goede.

Ik ben zeker niet de enigste die meerdere opeenvolgende accounts heeft. Sommige accounts blokkeren na verloop van tijd. Er zit dan niets anders op dan een nieuw account aan te maken. 

Ik heb mezelf jaren terug ook voorgesteld in 

Of ik hier nog veel langer ga blijven? Geen idee? Ik was eigenlijk niet van plan om dit account lang te houden. Moet ik even vragen dat ze deze ook op "anonymous" zetten? 

Badge +3

@boze Belg  Het is natuurlijk nogal zot als een complete account (gelukkig tijdelijk dus bij jou?) geblokkeerd wordt door een combinatie van wat Engelse zinnen en een link, die vervolgens als spam gezien wordt.

Dan moet een ‘verdachte’ reactie of topic gewoon in quarantaine geplaatst worden totdat een moderator die beoordeld heeft. Is mij ook wel eens gebeurd, jaren geleden dus waarschijnlijk toen het spamfilter nog moest ‘leren’ inderdaad.

Wat er bij @TSheerenveen gebeurd is, geen idee. Misschien hebben anderen (te) veel reacties gerapporteerd? Misschien omdat de persoon actief was onder meerdere namen?

Hoe dan ook, voordat een moderator je een ban geeft zal er zeker van tevoren gewaarschuwd worden, via een privébericht waar je ook een e-mail van krijgt.

Dat laatste is overigens nogal problematisch, want bij mij komen alle e-mails vanuit de Community keihard in de spam terecht, hoezeer ik ook mijn best doe om ze als ‘niet spam’ aan te merken, de afzender als contactpersoon toe te voegen of berichten te filteren naar een aparte map. Maar daar is een ander topic over.

@Robert B, ik schat de kans groot in dat "quarantaine" en "verbannen" door de website beiden vertaald wordt naar "geblokkeerd". Als gebruiker zie je dan het verschil niet.

Bij mij was het dus redelijk snel opgelost.

@TreinspotterHeerenveen kan eventueel onder de nieuwe account doorgeven wat de melding net is? Het zou me verbazen dat er letterlijk "u bent verbannen" staat. 

Reputatie 7
Badge

Ik begrijp ook niet waarom @TreinspotterHeerenveen geband is. 

Mijn fout dat de mail later was dan de ban. Inmiddels TS van uitleg voorzien. 

Reageer