beantwoord

Wijzigen e-mailadres in eigen profielgegevens van deze community

De titel zegt al voldoende (en heb het meerdere keren in het community nieuw jasje geplaatst zonder dat daar een antwoord op is gegeven).
icon

Beste antwoord door Sivan NS 26 juni 2018, 16:09

Hoi Treingebruiker. Prima dat je hiervoor een apart topic opent. Ik snap dat je benieuwd bent naar deze mogelijkheid.

Het is niet mogelijk zelf je mailadres te wijzigen in je profiel op de community. Een moderator kan dit echter wel voor je doen.

Op de community werken we met zogenoemde Single Sign On, vanwege de optie van inloggen met Facebook. Een voorbeeld daarvan zie je bij de Consumentenbond: hier kun je je alleen op de community aanmelden als je lid bent van de Consumentenbond, en om die reden kun je ook daar je e-mailadres niet zelf wijzigen. Als iemand dus op onze community met Facebook is ingelogd/aangemeld, dan moeten ze eerst het mailadres van hun Facebookaccount wijzigen. Dit is dan ook de voornaamste reden dat ze deze functie nooit hebben gebouwd.

We zijn wel aan het kijken naar de Single Sign On op de community, dus hopelijk is er in de toekomst meer mogelijk.
Bekijk origineel

10 reacties

Hoi Treingebruiker. Prima dat je hiervoor een apart topic opent. Ik snap dat je benieuwd bent naar deze mogelijkheid.

Het is niet mogelijk zelf je mailadres te wijzigen in je profiel op de community. Een moderator kan dit echter wel voor je doen.

Op de community werken we met zogenoemde Single Sign On, vanwege de optie van inloggen met Facebook. Een voorbeeld daarvan zie je bij de Consumentenbond: hier kun je je alleen op de community aanmelden als je lid bent van de Consumentenbond, en om die reden kun je ook daar je e-mailadres niet zelf wijzigen. Als iemand dus op onze community met Facebook is ingelogd/aangemeld, dan moeten ze eerst het mailadres van hun Facebookaccount wijzigen. Dit is dan ook de voornaamste reden dat ze deze functie nooit hebben gebouwd.

We zijn wel aan het kijken naar de Single Sign On op de community, dus hopelijk is er in de toekomst meer mogelijk.
Reputatie 5
Badge
En hoe zit het dan met gebruikers die hun account niet hebben gekoppeld aan Facebook?
Daar zou het wel bij kunnen, maar dan krijg je dus dat je voor een deel van de community iets moet bouwen, en een deel daarvan moet uitzonderen.
Dan moet je het voor iedereen mogelijk maken.

De vergelijking met de ANWB snap ik niet, het lijkt me verdedigbaar dat je lid moet zijn van de ANWB maar niet dat je lid moet zijn van Facebook.
Dan moet je het voor iedereen mogelijk maken.

De vergelijking met de ANWB snap ik niet, het lijkt me verdedigbaar dat je lid moet zijn van de ANWB maar niet dat je lid moet zijn van Facebook.

ANWB ????

Je bedoeld de Consumentenbond neem ik aan. 😃 😃
Ja consumetenbond
Badge +3
Ik gebruikte in eerste instantie de single-click inlog via Facebook, en heb daarna een aparte login (wel voor dezelfde gebruikersaccount) aangemaakt met volgens mij een heel ander e-mail adres dan Facebook.

Dus op zich zou het moeten kunnen als je op dit moment via Facebook inlogt. Ik kan het ook mis hebben, en reproduceren kan ik dus ook niet (meer)...

Wat je ook nog kunt proberen is om bij je e-mail provider mails die vanuit hier komen (NS Community) te forwarden/bouncen naar het door jou gewenste adres, zodat ze alsnog binnen komen waar je dat wilt.
Bedankt voor de suggesties. Zoals gezegd zijn we al bezig met de Single Sign On, maar op de korte termijn verwacht ik geen aanpassingen. Uiteindelijk ligt de implementatie en/of aanpassing bij de leverancier/bouwers. Mocht er vooruitgang zitten, dan meld ik dat.

Een voorbeeld daarvan zie je bij de Consumentenbond: hier kun je je alleen op de community aanmelden als je lid bent van de Consumentenbond, en om die reden kun je ook daar je e-mailadres niet zelf wijzigen.

Ik kan zo mijn e-mailadres bij de consumentenbond wijzigen, bovendien kan je ook een functie schrijven voor inloggen met een if-constructie voor de FaceBook login of de procedure tav de server waarmee de authenticatie geschiedt uitbreiden. SSO kan echt veel meer dan je denkt ; )
Dat kan allemaal wel zo zijn, maar bij ons ligt het dus zoals ik hierboven aangaf. Zoals gezegd zijn we bezig met de SSO, maar ik kan nu nog geen toezeggingen doen over hoe het in de toekomst zal zijn w.b. het wijzigen van je e-mailadres.

Reageer