beantwoord

Wildplassen

• 7 maart 2020
  • 12 reacties
  • 390 Bekeken

Ik werd aangesproken op wildplassen en kreeg gelijk een boeten van 104 euro voor het zo genaamde wildplassen ik zoekte gewoon even naar mijn fiets…

Ze stonden voor het station geparkeerd in Lelystad aan de kant van het gerechtsgebouw ik liep naar de fietsen stalling in om te kijken waar ik mijn fiets geparkeerd had. Ik zou die morgen rond 7:40 de trein naar Almere buiten hebben maar omdat er een verdachte tas in een trein stond werd alles gecanceld RI buiten ik ben toen met een collega uit Emmeloord mee gereden naar het werk waar ik werk smiddags ging ik weer rond 16:30 naar huis heb hier bij het hele stuk gelopen van de dukdalfweg naar het station Almere buiten hierbij had ik de trein van 18:01 richting Lelystad en kwam rond 18:20 aan ik was even ontregeld en zocht mijn fiets ik parkeer hem niet elke keer op de zelfde plek vandaar dat ik mijn fiets zocht ik liep heen en weer… er is vaak gepist bij het fietsen fietsen stalling maar nu werd ik er van beschuldigd dat ik geplast zou hebben terwijl dit niet het geval is. Ik heb tegen de NS persoon gezegd dat ik het niet was of had gedaa of nuberhaupt niet en als het nou wel zo zou zijn dat hij mij er op moeten betrappen en dit was niet het geval hij gaf aan dat hij van uit zijn busje die geparkeerd stond voor het station bij het gerechtsgebouw mij heeft zien plassen! Ik ben hier niet mee eens want dit klopt voor geen meter! Ik heb dit niet gedaan Mocht ik er hebben gestaan en stond dan daar te plassen en hij ziet mij plassen en hij heeft dan een hete daad dan had hij gelijk maar het was niet zo!!! Hij vroeg mijn id kaart ik ben daar best makkelijk in en heb geen zin in drama… hij verteld mij dat dit grapje wat ik dus niet gedaan heb 104 euro gaat kosten… moest mijn reactie er op geven en zij je hebt mij niet gezien toen ik plaste of er op betrapt! Want ik heb niet geplast!!! En toch de boete uitschrijven ik vindt dit echt heel kwalijk ik snap dat hik zijn werk doet maar dit is echt jammer… nu afwachten wanneer de boete op de mat valt had ook al contact opgenomen met NS maar ik vindt dit echt heel jammer dat dit zo moet gaan.. Ik ben een vaste klant van het NS en ik rijs al bijna mijn hele leven met het NS en nu dit echt jammer.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 7 maart 2020, 19:27

Zodra je de boete per post binnenkrijgt, staat daarop vermeld hoe je in “verzet” kunt gaan.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Een boete voor wildplassen komt gewoon bij Justitie terecht, ook als is die boete uitgeschreven door een NS-medewerker. Hij doet dat in de functie van BOA en is bevoegd voor deze zaken. Zijn woord tet zwaarder dan het uwe. Hij is beëdigd. 

NS kan hier niets aan veranderen en de boete ook niet kwijtschelden. U moet hiervoor bij de Officier van Justitie zijn als u het er niet mee eens bent. U wordt beboet voor het vergrijp dat u pleegde, het gegeven dat u jarenlang met NS reisde, is niet van invloed.

Reputatie 7
Badge +3

Zodra je de boete per post binnenkrijgt, staat daarop vermeld hoe je in “verzet” kunt gaan.

Hoe moet ik dit nu aanpakken dan ik had de NS aan de telefoon en die zij als ik de rekening binnen kreeg moest ik terug bellen? En dan nog als via de officier van justitie gaat hoe moet ik er dan tegen in gaan?

Reputatie 7
Badge +4

@mrfreeze geeft het al aan hoe u in verzet kunt gaan. Bedenk wel dat de wetgeving geen verlengstuk is van uw rechtsgevoel in deze. U zult  wel met argumenten moeten komen. 

Badge +3

Welkom @Melvin venema bij de NS Community!

We gaan even kijken of er plas ligt in Lelystad, dat zal best want meerdere mensen doen dat zo te lezen? En ze stonden daar geparkeerd en jij loepte de stalling in?

Hoe laat is er dan geplast? In de ochtend na het verdachte pakketje tussen Emmeloord en Almere of na je wandeltocht na je werk (16:30) van Almere Buiteen naar Lelystad en daar rond 18:20 aangekomen?

Oh wacht, het busje van NS stond bij het Gerechtsgebouw zie ik (had je al dubbel genoemd).

Ik schakel Ome Willem in als je het goed vindt, en een paar plasgeitebreiers (RIP Aart Staartjes) :sweat_smile:

Je zegt het zelf al…. Maar ik meen dit het is echt niet leuk...

De bekeuring voor wildplassen loopt niet via NS, maar via de Officier van Justitie/CJIB. De klantenservice van NS kan u helaas niet verder helpen, zoals @mrfreeze al aangaf, kunt u in verzet gaan voor deze bekeuring. Wacht eerst de bekeuring af, waarna u dus in verzet kan gaan. Een andere optie is er niet helaas.

Aangezien ik niet aanwezig was tijdens deze situatie, kan ik er verder weinig over melden.

Reputatie 7
Badge +3

We zijn er natuurlijk niet bij geweest, dus niemand behalve jezelf en de BOA weten hoe het precies is gegaan, maar als ik het zo lees, ben je vooral boos over de manier waaróp je “gepakt” bent. Als je daadwerkelijk niet hebt geplast, zou je niet met argumenten komen als dat hij je van dichtbij zou moeten hebben betrapt, dan zou het gewoon blijven bij "ik heb het niet gedaan".

Maar niets staat je in de weg om bezwaar te maken, dat is je goed recht.

Ik ben gepakt voor iets wat ik NIET gedaan heb. Dat is het juist en het is niet te bedoeling dat ik met mijn verhaal er enige twijfel over maak! Ik wacht de brief wel af en ik ga er tegen in! Ik ga niet voor iets betalen voor iets wat ik niet gedaan heb of gegepleegd heb! Bedankt voor jullie nuttige reacties!

Reputatie 6

Dat is inderdaad best wel een probleem, want in dit soort situaties gaat de rechter er automatisch vanuit, dat de BOA gelijk heeft. Die verklaart immers onder ede.

Maar je verdediging is eenvoudig: je zocht je fiets. In de fietsenstalling. 

Houd wel de instructies in de brief in de gaten. Het is belangrijk, dat je de juiste procedures volgt.

Reputatie 4

Dit dus waarom een bodycam van een boa eigenlijk altijd aan zou moeten staan en niet alleen maar wanneer ze dat zelf willen . Niets gefilmd=geen bewijs. Helaas werkt het niet zo , schrijven is soms helaas belangrijker dan dat de boete bij de juiste persoon terechtkomt.

Succes met het aanvechten van je boete. Ik geloof je verhaal (je klinkt heel oprecht) en dan is dit heel vervelend om mee te maken.

Reputatie 7

Continu filmen heeft ook veel beperkingen en is ook niet handig. 

Verder zou ik niet weten waarom iemand een boete zou uitdelen alleen maar om hem te geven. Je hebt er zelf en de NS heeft er niets aan. Sterker nog, je komt alleen maar in de problemen.. 

Reageer