beantwoord

1 dag trein vrij probleem datum

• 21 december 2015
  • 14 reacties
  • 551 Bekeken

Ik wilde vandaag inchecken met mijn 1 Dag Trein Vrij kaart, geldig t/m 31/12/2015. Maar het poortje meldde: in/uit checken niet mogelijk. Alle NS medewerkers/conducteurs die ik heb gevraagd wisten me alleen te vertellen dat het kaartje ofwel 19 december is verlopen, ofwel 19 december is gebruikt. Aangezien het kaartje bij mij thuis lag is deze zeker niet gebruikt. Op de kaartautomaat nog gekeken of ik transacties kon vinden, ook niet. Dus ik denk dat deze inderdaad verlopen is? Raar, aangezien er toch echt 31.12.2015 op staat. Indien deze echt verlopen is, is er een foutieve datum op geprint. Waar kan ik dan terecht om alsnog een werkend kaartje te ontvangen?
icon

Beste antwoord door LiekeEgbers 22 december 2015, 10:58

Bedankt voor de reacties! Vanochtend het defecte kaartje kunnen omwisselen voor een werkende NS dagkaart!:)
Bekijk origineel

14 reacties

Waar hebt u dit kaartje gekocht?
Dit kaartje heb ik overgenomen van iemand die elk jaar zulke kaarten van zijn werk krijgt (van Defensie) Normaal gelden ze gewoon tot het eind van het jaar. Zal dus ergens iets fout zijn gegaan.
Nu heb ik met hem ook al contact opgenomen, dus hij zal er ook wel achter aan gaan. Maar toch benieuwd hoe het zit!
Was dat kaartje op 19 december al in uw bezit, of kan het zijn dat iemand er eerst mee gereisd heeft en daarna het kaartje aan u gegeven of verkocht heeft?

Zie ook: https://forum.ns.nl/overige-producten-6/ns-1-dag-ov-vrij-20735
Nee hij is zeker niet gebruikt. Ik kreeg hem vrijdagavond, hele weekend in mijn huis gelegen. Zaterdag zelfs nog met mijn eigen ov chipkaart gereisd. Het dag trein vrij kaartje zat niet eens in mijn portemonnee dus kan ook niet per ongeluk ingecheckt zijn.. Zoals de NS mensen wel dachten! En erg vreemd dat niemand ook kan zien of hij daadwerkelijk gebruikt is of verlopen. Ze beweren uiteraard dat hij gebruikt is want dat er een fout is gemaakt aan de kant van NS kan natuurlijk niet 😉
Dat is inderdaad wel vreemd. Als het kaartje beschadigd was dan had de NS-medewerker wel aangegeven dat het kaartje niet uitgelezen kon worden. Het op afstand ongeldig maken van eenmalige chipkaarten (bijvoorbeeld omdat NS erachter zou zijn gekomen dat deze kaartjes illegaal doorverhandeld worden) is bij mijn weten niet mogelijk.
Reputatie 7
Badge +3
Nee hij is zeker niet gebruikt. Ik kreeg hem vrijdagavond, hele weekend in mijn huis gelegen. Zaterdag zelfs nog met mijn eigen ov chipkaart gereisd.
Hij is misschien niet door U gebruikt, maar de vorige eigenaar kan hem natuurlijk wel al ergens eerder dit jaar gebruikt hebben.

Op Marktplaats wemelt het van de mensen die gebruikte kaartjes of coupencode's proberen door te verkopen. Het kopen daarvan blijft een groot risico.
Ik heb hem wel van een bekende, gewoon een betrouwbaar persoon die zelf nooit met de trein reist. Het is toch wel duidelijk dat hij hem niet gebruikt heeft, zeker niet op de genoemde datum aangezien deze toen al in mijn bezit was. Via marktplaats zou ik ook niet snel vertrouwen, maar dit wel. Hij gaat er achteraan, en gaat er vanuit dat ze hem tickets hebben gegeven die tot de 19e geldig zijn maar waar per ongeluk verkeerde datum erop gedrukt is.
Vervelend dat dit gebeurd is, Lieke. We zijn er inmiddels van op de hoogte. Je kunt bij de Servicebalie terecht voor een nieuwe dagkaart.
@Iris NS
Bedoel je te zeggen dat dat er een batch kaartjes verkeerd is aangemaakt?
Ik neem aan dat het inderdaad aan de kaartjes zelf ligt, Pe_pe.
Ik heb vanmorgen ook een railpocket melding over deze dagkaarten gekregen en hoe te handelen als wij deze tegen komen tijdens controle. Het was een melding als een verstoringsmelding, niet te missen door de collega's, dus ik hoop dat iedereen netjes gehandeld heeft.
Bedankt voor de reacties! Vanochtend het defecte kaartje kunnen omwisselen voor een werkende NS dagkaart!:)
Dat is nog eens goed nieuws, Lieke. Bedankt dat je dit terugkoppelt!
Ik ben er vandaag ook al twee tegengekomen en het 1 Dag Trein Vrij en het probleem zit hem in de programmering van de chipkaart. Deze zijn gesteld op geldig tot 18 december 2015 ipv 31 december 2015. Voor reizigers met deze kaarten hebben wij hoofdconducteurs ook onze instructies om ze om te wisselen voor een geldig vervoersbewijs, dat betekent dat de kaart door ons uitgelezen wordt en dan kunnen we vaststellen dat de kaart inderdaad nog ongebruikt is. Dan wordt het vervoersbewijs kosteloos vervangen. Alle andere situaties, dus kapotte chip, al gebruikt zullen wij overgaan tot het uitschrijven van een Uitstel van Betaling inclusief wettelijke verhoging.

Als iemand dit soort kaarten heeft en ze checken niet in, meldt u dan vooraf bij de hoofdconducteur om het gewisseld te krijgen.

Reageer