beantwoord

1 dag vrij

• 3 maart 2021
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

Beste lezer,

Ik heb een “1 dag vrij trein reizen” papieren ov-chipkaart. Maar ik zag dat op de datum dat ik deze wil gebruiken de trein niet op dat traject rijd waardoor ik met de NS Stopbus moet gaan. Is dit kaartje ook in zo’n NS Stopbus geldig?

icon

Beste antwoord door Momo 3 maart 2021, 21:14

Ja, in bussen die door NS worden ingezet omdat er door werkzaamheden of storingen geen treinen treinen zijn alle treinkaartjes en andere vervoersbewijzen voor de trein geldig. Daarbij gelden ook dezelfde voorwaarden. Bv als uw papieren chipkaart alleen geldig is in de daluren, dan geldt dat ook voor de NS stopbus.

De bus is dan eigenlijk een trein.:laughing:

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ja, in bussen die door NS worden ingezet omdat er door werkzaamheden of storingen geen treinen treinen zijn alle treinkaartjes en andere vervoersbewijzen voor de trein geldig. Daarbij gelden ook dezelfde voorwaarden. Bv als uw papieren chipkaart alleen geldig is in de daluren, dan geldt dat ook voor de NS stopbus.

De bus is dan eigenlijk een trein.:laughing:

@Momo HEEEEL erg bedankt!

Badge +3

Overigens moet je bij zo’n stadsbus dan buiten de bus inchecken met je Dagkaart (bij een NS incheckpaal), want een apparaat in de bus zelf zal er weinig mee kunnen. Meestal zijn de NS bussen ingehuurde touringcars.

Maar goed, een eenmaal ingecheckte Dagkaart Voordeeluren (of je één dag vrij reizen kaartje) is gewoon geldig zodra er eerder mee ingecheckt is, dus dat is verder geen probleem.

Reageer