beantwoord

1e klas kaartje

• 5 januari 2017
  • 20 reacties
  • 570 Bekeken

Kan je ook een eerste klas kaartje kopen? Zonder bestemming? Want ik heb een weekend vrij abbonement..
icon

Beste antwoord door marv87 5 januari 2017, 13:56

Als u een weekend vrij abonnement heeft voor de 2e klas en eenmalig een dag in de eerste klas wilt reizen kunt u een upgrade kopen bij de kaartautomaat.
Zie voor meer informatie de volgende pagina:
https://www.ns.nl/producten/toeslagen/p/toeslag-2-1

Voor een weekend dag kunt u dus voor 10 euro een toeslag kopen om de hele dag 1e klas te reizen (in combinatie met uw weekend vrij 2e klas.
Bekijk origineel

20 reacties

Als u een weekend vrij abonnement heeft voor de 2e klas en eenmalig een dag in de eerste klas wilt reizen kunt u een upgrade kopen bij de kaartautomaat.
Zie voor meer informatie de volgende pagina:

Voor een weekend dag kunt u dus voor 10 euro een toeslag kopen om de hele dag 1e klas te reizen (in combinatie met uw weekend vrij 2e klas.
Reputatie 7
Badge +4
Als u in het weekend eerste klas wilt reizen, koopt u voor 10 euro een toeslagkaartje op het automaat en dan reist u een dag onbeperkt in de eerste klas.

Let u er wel op dat het door de week om een toeslag gaat van 15 euro voor de daluren en 25 euro voor de hele dag. De toeslag geldt onbeperkt maar u heeft daarmee geen onbeperkt reizen omdat u door de week met korting in de trein zit. Met die toeslag door de week heeft u dus nog geen dagkaart.
Reputatie 7
Badge +3
Ja, dat kan: https://www.ns.nl/producten/toeslagen/p/toeslag-2-1
Reputatie 4
Badge
Let wel op dat 10x upgraden met de huidige prijzen meer kost dan een heel jaar 1e klas reizen.
Reputatie 7
Badge +4
De actietarieven blijken nog te gelden, in ieder geval.
Badge +3
Als u in het weekend eerste klas wilt reizen, koopt u voor 10 euro een toeslagkaartje op het automaat en dan reist u een dag onbeperkt in de eerste klas. Let u er wel op dat het door de week om een toeslag gaat van 15 euro voor de daluren
Als je bij de kaartautomaat een Toeslag 2-1 wilt laden, dan staat er bij de Toeslag 2-1 Daluren en Toeslag 2-1 Weekend dat ze tijdelijk in prijs verlaagd zijn. De Toeslag 2-1 Daluren kost nu maar 9 euro en de Toeslag 2-1 Weekend kost maar 6 euro.
Reputatie 7
Badge +4
Dat is goed nieuws. Heel attent. Hoe tijdelijk is dit?

NS zou dan deze site even moeten aanpassen:

Het was wel een sticky-topic waard geweest, ook vanwege de eerdere discussie er over.
Ik zal dit voor je uitzoeken Thom en waar nodig dat laten aanpassen op de website, ik kom hierop terug.
Ik heb helaas nog niets vernomen maar heb een reminder gestuurd en hoop zo snel mogelijk een antwoord te ontvangen.
Ik neem dit topic even over. Voor mijn beeldvorming: gaat het in beide gevallen om een reguliere toeslag 2-1? Je hebt namelijk een eenmalige klassewissel voor de Keuzedag en een eenmalige klassewissel voor abonnementen met 2e klas reisrecht met 100% korting (de ‘Vrij’ abonnementen). Deze kun je beide laden via de kaartautomaat.
Tochjo en Ericootje, kunnen jullie aangeven of het gaat om de eenmalige klassewissel voor de Keuzedag of de eenmalige klassewissel voor het Weekend Vrij?
Tochjo en Ericootje, kunnen jullie aangeven of het gaat om de eenmalige klassewissel voor de Keuzedag of de eenmalige klassewissel voor het Weekend Vrij?
Sivan,

Ik heb op 11/12, 24/12 en 26/12 een 2-1 toeslag Weekend bij Weekend Vrij gekocht. Dit kostte steeds 6 euro.

Ik heb begin december mijn abonnement geupgraded naar 1ste klas. Ik dacht dat de prijs daardoor gezakt was. Blijkbaar niet.

Even off topic.

Die klassewissel op 24/12 is me minder bevallen. Door de nieuwe dienstregeling had ik die dag geen tijd om op mijn beginstation een koffie te kopen. In Leeuwarden dan maar besloten om even het station in te gaan voor een koffie en iets om te eten.

Ongeveer 5 minuten voor de Arrivatrein vertrok naar de Arrivapoortjes gegaan. Foutmelding. Door crowdsupport (er stond een klein leger) doorverwezen naar een NS HC. Die zei dat ik mijn saldo moest opladen tot 10 euro. Er stond ongeveer 8 euro op de kaart. Ik vroeg of het door de klassewissel kwam, maar ze zei van niet.

5 euro op de kaart gezet. Nog eens geprobeerd. Weer foutmelding. Terug naar crowd support en NS HC. Nu zei ze dat er minstens 20 euro op de kaart moest staan. Weer 10 euro op de kaart gezet. Weer foutmelding.

Uiteindelijk naar een Arriva HC doorverwezen, maar toen was de trein al weg. Samen door de NS poortjes gegaan en op het perron bij Arriva ingecheckt.

Volgens de Arriva-medewerker was dit een gekend probleem. Ook bij NS. Waarom zei de NS HC dit dan niet meteen? Staat dit verder nog ergens op de website of het forum aangegeven?
Wat een vervelende ervaring herrie. Het is inderdaad volgens mij bij Arriva een bekend probleem. Ik kan alleen niet voor onze collega-vervoerder spreken. Spijtig dat je verkeerd bent voorgelicht door onze hoofdconducteur.
Badge +3
Het gaat bij mij om een Toeslag 2-1 bij het abonnement Dal Vrij.
Begrijp ik goed dat er nu in feite geen onduidelijkheid meer is?

Op onze website staat het bedrag van € 10.00 genoemd bij een Toeslag 2-1 in het weekend, voor losse kaartjes.

Heb je een Vrij abonnement (Dal Vrij, Weekend Vrij), dan betaal je een aangepaste prijs. Herrie geeft zelf al aan dat hij/zij altijd 6 euro betaalde voor de toeslag. Dit is ook hetgeen Tochjo schrijft.

Dit betekent inderdaad dat de informatie op onze website niet klopt/onvolledig is. Dat ga ik meteen doorgeven.
Begrijp ik goed dat er nu in feite geen onduidelijkheid meer is?

Heb je een Vrij abonnement (Dal Vrij, Weekend Vrij), dan betaal je een aangepaste prijs. Herrie geeft zelf al aan dat hij/zij altijd 6 euro betaalde voor de toeslag.

Sivan,

Ik heb in de loop van 2016, dus voor december, ook al eens een 2 - 1 toeslag gekocht. Toen was de prijs 10 euro. De prijs was in december 6 euro (voor een weekenddag).

Blijft de vraag of dit een permanente wijziging is? (Volgens Tochjo was de toeslag tijdelijk in prijs verlaagd.) Of was dit enkel omdat er door de toename van reizigers met een studentenreisproduct, met AH Weekend Vrij - en andere actiekaartjes, enz. tijdelijk drukkere treinen verwacht werden?

BTW: het is zij. 🙂
Badge +3
Inderdaad geeft (gaf?) de automaat aan dat de Toeslag 2-1 Daluren en Weekend tijdelijk in prijs verlaagd zijn (waren?). Dat is nergens terug te vinden op de website, en ook niet hoe lang dit tijdelijk is. Die informatie zou ik graag zien.
Badge +3
Nog altijd toont de kaartautomaat dat Toeslag 2-1 Daluren en Toeslag 2-1 Weekend tijdelijk in prijs verlaagd zijn. Is er inmiddels al meer duidelijkheid over hoe lang tijdelijk is en waarom deze informatie nergens op de website staat?
Bedankt voor je bericht. Ik pak hem later deze week verder op.
Hierbij kan ik bevestigen dat wij de website hebben aangepast.

Deze 2-1 toeslagen kunnen alleen gekocht worden door abonnementhouders. De prijzen zijn actiematig aangepast, dus:
Weekend 2-1 toeslag is normaal €10, nu €6
Daluren 2-1 toeslag is normaal €15, nu €9

Dit zijn tijdelijke prijzen, maar dienen inderdaad vermeld te worden.

Reageer