beantwoord

1e klas keuzedag met Jongeren Dagkaart

• 16 August 2021
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

Reputatie 1

IKwil een dagje reizen met mijn kleindochter van 15 j. 

Ik maak gebruik van een keuzedag 1e klas en mijn kleindochter koopt een jongeren Dagkaart van 7 euro.

Mijn vraag, mogen we gezamenlijk die dag 1e klas reizen?? 

Vast bedankt. 

•  
icon

Beste antwoord door Tochjo 16 August 2021, 17:16

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Nee. Met de Jongeren Dagkaart kan alleen in de tweede klas gereisd worden. Het is ook niet mogelijk door middel van bijbetaling eerste klas te mogen reizen.

Als u samen met uw dochter in de eerste klas wil reizen, dan zou zij met Samenreiskorting met u mee kunnen reizen. Vanzelfsprekend bent u dan wel duurder uit.

Reputatie 1

Dank je wel voor je reactie 

Reputatie 7
Badge +4

U kunt natuurlijk ook samen tweede klas gaan reizen. Uw eerste klas keuzedag is daar ook geldig.

Dan is het, hooguit iets minder comfortabel, toch een gezellige dag samen voor nog geen 15 euro. Zeven euro voor uw keuzedag en €7,50 voor de jongerenkaart.  @Tochjo heeft het keurig uitgelegd waarom eerste klas met de jongerenkaart niet kan. Ook met samenreiskorting is eerste klas reizen nog behoorlijk duur, bij benadering even duur als de volle prijs in de tweede klas.

Een dagretour Dal eerste klas kan wel voor € 23,50 maar dat is heen en terug naar een bestemming en geen onbeperkt reizen. 

Reageer