beantwoord

1e klas upgrade persoonsgebonden?

Ik ga samen met iemand op reis. Zelf gebruik ik mijn vrij reizen kaartje. Kan mijn medereiziger dan gebruikmaken van de 1e klas upgrade, of is de upgrade persoonsgebonden?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 16 september 2017, 13:56

Welkom op het NS Serviceforum, Kuipers!

Het hangt er een beetje van af wat voor een vervoerbewijs de medereiziger gebruikt. De upgrade die je aangeboden gekregen mag zonder problemen aan iemand anders gegeven worden, en hij mag ook gebruikt worden in combinatie met een Keuzedag (ik ga er even van dat je dat bedoelt met een vrij reizen kaartje). De 1e klas upgrade mag echter niet gecombineerd worden met andere actieproducten, zoals bijvoorbeeld een kaartje van de Kruidvat of de Blokker, maar ook acties van de Spoordeelwinkel of vanuit blad Spoor. Dat is dus wel belangrijk!
Bekijk origineel

3 reacties

Wij hebben gister ook die upgrade gedaan en mijn man heeft dit voor ons beiden gedaan een op zijn ov-kaart en een op mijn ov-kaart dus volgens mij is het niet persoonsgebonden, hoewel wij wel allebei een abonnement hebben dus daar kan misschien wel verschil in zitten
Welkom op het NS Serviceforum, Kuipers!

Het hangt er een beetje van af wat voor een vervoerbewijs de medereiziger gebruikt. De upgrade die je aangeboden gekregen mag zonder problemen aan iemand anders gegeven worden, en hij mag ook gebruikt worden in combinatie met een Keuzedag (ik ga er even van dat je dat bedoelt met een vrij reizen kaartje). De 1e klas upgrade mag echter niet gecombineerd worden met andere actieproducten, zoals bijvoorbeeld een kaartje van de Kruidvat of de Blokker, maar ook acties van de Spoordeelwinkel of vanuit blad Spoor. Dat is dus wel belangrijk!
Ik bedoelde inderdaad de Keuzedag. De upgrade is dus niet persoonsgebonden en de gebruiker hoeft geen abonnement te hebben. De upgrade kan alleen niet in combinatie met andere actieproducten worden gebruikt.
Veel dank voor de reacties, ik weet nu wat ik weten wilde.

Reageer