beantwoord

2 reizigers met 60+ eerste klas willen 1 familielid op vak.in Europa meenemen een dagje treinen

• 25 augustus 2014
  • 7 reacties
  • 267 Bekeken

Wij man en vrouw hebben ieder een 60 ov abonnement met 6 reizen eerste klas.
Nu hebben we een familielid uit indonesie op vakantie, en die wil graag ook een dag mee
wat voor bij kaartje moeten we kopen!
icon

Beste antwoord door Anonymous 25 augustus 2014, 19:13

Dat ligt eraan wat voor reis er gemaakt gaat worden. Het kan bijvoorbeeld een retour op een eenmalige OV-chipkaart uit de automaat zijn voor het traject waarop gereisd zal worden, maar er kan op de dag van vertrek ook gewoon een dagkaart uit de automaat worden gehaald.
Bekijk origineel

7 reacties

Dat ligt eraan wat voor reis er gemaakt gaat worden. Het kan bijvoorbeeld een retour op een eenmalige OV-chipkaart uit de automaat zijn voor het traject waarop gereisd zal worden, maar er kan op de dag van vertrek ook gewoon een dagkaart uit de automaat worden gehaald.
O, dacht dat er een soort mee -reiskorting voor 1 dag bestond (retour)
maar er staat niet op van 1e klasse
Als u samenreiskorting wil gebruiken, dan zal dat via bijvoorbeeld een anonieme OV-chipkaart kunnen. Als u echt lange reizen gaat maken, zou een dalvij dagkaart van de Blokker interessant kunnen zijn, let wel even extra op de spitstijden.
Dit is de link voor de actie bij Blokker.
Reputatie 7
Badge +4
Ik vrees dat een kaartje van Blokker niet gaat omdat er eerste klas gereisd moet worden en dat mag niet met een blokkerkaartje. Voor de tweede klas is het volgens mij wel veruit de beste oplossing. Het is van belang welke reis of reizen er gemaakt zullen worden. Je mag met een keuzedag eerste klas wel tweedeklas reizen dus dan zou het samen met het Blokkerkaartje waarschijnlijk de goedkoopste oplossing zijn.
Ik vrees dat een kaartje van Blokker niet gaat omdat er eerste klas gereisd moet worden en dat mag niet met een blokkerkaartje. Voor de tweede klas is het volgens mij wel veruit de beste oplossing.Het is van belang welke reis of reizen er gemaakt zullen worden.

Klopt Thom, dat was me ff ontschoten. Heb er vandaag een lange dienst opzitten, 9 1/2 uur, bedankt dat je me ff verbeterd. 😉
Reputatie 7
Badge +4
Ach Loes, jouw intenties zijn altijd zuiver dus er is niks aan de hand.Dat zien we hier wel eens anders. Ik denk wel dat het goed is dat Gabriel1949 even aangeeft of aangeven wat de reis zal worden. Eerste klas met samenreiskorting ligt voor de hand maar dat kan fors in de papieren lopen als het om langere afstanden gaat. En een dagkaart eerste klas kan wel maar 86,40 zou in veel gevallen een bezwaar kunnen zijn.

Na een zo lange werkdag zou ik onderuit gaan zitten met een mok sterke koffie of zo.:D
Hallo Gabriel,

Je kunt gebruik maken van de Samenreiskorting. Dit kun je op zowel een anonieme als een persoonlijke Ov-chipkaart laden bij de kaartautomaat. Zijn jullie van plan om deze dag erg veel gebruik te maken van de trein dan zou je eventueel ook nog gebruik kunnen maken van een Dagkaart eerste klas, deze kost € 86,40.

Groet,
Marjan

Reageer